Snap niets meer van m'n ovutesten..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Shaddixxx, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Na m'n topic van vorige week bleek dat de ervaring van veel meiden toch wel was dat hun ovutest steeds donkerder werd, als de LHpiek dichterbij kwam, en dat het minder vaak voorkwam dat ze inééns een knaltest hadden.. Ik was dus helemaal blij toen mijn ovutesten ook steeds donkerder werden. De teststreep van gister begon al best een beetje te lijken op de controlestreep..

Maar nu.. Nu heb ik er net eentje gedaan, de teststreep is weer iets donkerder dan die van gister, maar nu is m'n controlestreep ineens HEEL donker, en lijkt de teststreep daar in de verste verte niet meer op :( Iemand enig idee wat ik hier nou mee moet? Zijn die eerste testen niet goed? Ligt het ergens anders aan? Snap er niks meer van!

Ik vraag me ook af, met mijn PCOS hoeft een positieve ovutest niet per sé te betekenen dat er ook een eisprong komt (hoewel ik eerder in m'n cyclus nog geen enkele positieve test heb gehad), maar kan de LH ook de bijbehorende symptomen veroorzaken, als er geen eisprong komt (en dan praat ik over moe zijn, pijn in je onderbuik, grotere en gevoelige borsten, slijm)? Of mag ik er met die symptomen vanuit gaan dat er wél echt een eisprong is/was/komt?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nog even door testen!

Bij mij werden de testen niet eens di gelijkelijk donkerder.
    Alleen maar witte en toen *pats* een knaller!
    Maar wel ook voor de zekerheid klussen!

Succes

3. Niemand verder die hier iets over weet? Ik vind het nog steeds zo raar dat de controlestreep van mn laatste test zo'n andere kleur heeft dan de andere controlestrepen!

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    zit er na het opdrogen ook nog zoveel verschil in?
    Gewoon verder testen want hij is niet positief.
    Aan vruchtbaar slijm kun je vaak je eisprong wel zien aankomen, maar dat heeft ook niet iedereen zichtbaar.
    Je kan er bij gaan tempen om te kijken, maarja das achteraf.

succes

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Bij mij verschilde dat ook wel eens, maar dat kwam omdat mijn urine dan geconcentreerder was. De ene keer zat er 2 uur tussen en soms 3,5 a 4 uur. Kan dat het zijn?

Wel raar dat je test niet echt positief wordt. Gevoelige borsten kreeg ik na de eisprong.

6. Maar dat heeft toch niet zoveel met de controlestreep te maken? Of wel?

Kan goed zijn dat ik geen positieve test kan krijgen hoor, volgens de gyn heb ik uberhaupt geen kans op een eisprong. 19 juni gaan we naar het Geertgen, maar we hoopten zo dat het voor die tijd nog op de natuurlijke wijze mocht lukken.. Maarja, het is in principe niet zo dat wij alleen vrijen bij een positieve ovulatietest, dat gebeurt hier sowieso elke avond, met af en toe een uitzondering, maar nooit langer dan 48 uur niet, zeg maar. Maarja, het zou zo fijn zijn om een beetje duidelijkheid en bevestiging te krijgen. Ik denk dat ik maar ga kappen met de ovutesten, ik maak mezelf alleen maar gek, gefrustreerd en onzeker.. Bedankt voor jullie antwoorden!

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Bij mij had dat wel invloed op de controlestreep.

Knap dat je wil stoppen met de testen, als ik je verhaal lees lijkt me dat ook wel verstandig. En om de dag vrijen is al voldoende om zwanger te raken, dus daar hoef je de testen niet voor te doen (maar begrijp wel dat je ze gedaan hebt hoor).

8. Hier heeft dat ook invloed op de controlestreep. Bij zwangerschapstesten is dat ook zo. Dan wordt de controlestreep donkerder omdat ie meer urine opzuigt en de teststreep kan dat niet.

Je teststreep is nog duidelijk negatief, hier ook geen oploop in donkerder wordende teststreepjes. Altijd nega nega nega en dan ineens posi. Ik durf te zeggen dat het bij 50% van de vrouwen zo is. Daar hoef je je geen zorgen om te maken, bij de ene vrouw loopt de LH piek geleidelijk op en bij de ander maakt deze een plotselinge piek.

Verder is het PCOS moeilijk te zeggen of je ei daadwerkelijk komt, bij best veel vrouwen met PCOS wordt de teststreep donkerder maar niet posi en dan weer lichter, dan weer donkerder, kortom het LH schommelt door de cyclus heen en zodoende rijpen er meerdere follikels zonder dat er 1 dominant wordt en doorgroeit. Dat veroorzaakt inderdaad wat klachten die jij opnoemt, die horen niet zo 1-2-3 bij een eisprong maar eerder bij PCOS.

Succes ermee, gelukkig heb je over een maand een afspraak staan bij Geertgen kunnen ze je iig helpen :)

Deel Deze Pagina