hallo ik heb een vraag, wie heeft er ervaring met baby's op reis te gaan.. vast wel een aantal moeders. ik heb ga deze zomer op vakantie naar marokko nou wil ik het liefst mijn kinderwagen mee nemen op reis ipv van buggy. hoorde dat buggy gratis is met het vliegtuig, maar wat kost het als je je kinderwagen met zit gedeelte mee wilt nemen is dat per kilo bij betalen of een eenmalig bedrag? en is dat per maatschapij verschillend. alvast bedankt voor de reacties mvg marjan
Per kilo betalen. Was bij ons niet nodig. Een kind zonder stoel mag meestal 10 kilo meenemen ( dat is al een heel groot deel van de wagen). Voor de rest iets minder in je eigen koffer en jeblijft binnen je max gewicht!
Regels verschillen per maatschappij. Wij vliegen meestal met transavia en daar gelden deze regels voor baby's - Geen handbagage - 1 stuk ruimbagage van max. 10 kg, zoals een koffer, buggy of kinderwagen - Een buggy van max 7 kg mag meegenomen worden tot de gate Een kinderwagen mag dus wel maar moet meteen worden ingeleverd. Ik zou even googlen op vliegmaatschappij + baby om te kijken welke regels er bij jouw vliegmaatschappij gelden.