Na jaren Italië, zijn we ons ons voor volgend jaar aan het oriënteren om naar Zuid Frankrijk op vakantie te gaan. Omdat er zoveel campings zijn, ben ik het overzicht een beetje kwijt. Wellicht hebben jullie goede tips!! Ik ben op zoek naar: Een kleinschalige camping waar onze kinderen (6 en 4) zelf bv naar een speeltuintje kunnen lopen zonder dat ik meteen in de stress zit. Een zwembad aanwezig (hoeft niet een enorm uitgebreid iets te zijn) Enige vorm van animatie (bijvoorbeeld savonds een kinderdisco, overdag maken wij hier geen gebruik van) Redelijk dicht bij het strand Goede staplekken voor onze eigen vouwwagen En niet onbelangrijk: de prijs. Normaal gesproken zijn we rond de 120 euro per nacht kwijt (in een ingerichte tent of caravan), maar dit jaar gaan we voor het eerst met een vouwwagen en dit wil ik wel terugzien in de kosten van het verblijf. Ik ben benieuwd!!
Ik heb absoluut geen ervaring met kamperen, maar de Cote d'Azur is behoorlijk duur, dus maak je borst maar nat!
Haha ja klopt, ik zag al wat prijzen voorbij komen. Maar iets verder het binnenland in liggen de prijzen een stuk gunstiger. Een stukje rijden naar het strand vind ik dan ook geen probleem. We zijn de campings aan het Gardameer gewend en die zijn ook niet echt goedkoop...
Mijn ervaring is ook dat de cote d ázur echt een van de duurste plaatsen is. Vele malen duurder dan het gardameer. Zowel de campings als het leven daar (wij hadden 2 koffie en 2 appeltaart op een terrasje voor 36 euro...)
Serieus?? Wij hebben een jaar of 4 wel een weekje bij Angeles dur Mer gezeten en ik vond de prijzen daar wat boodschappen betreft enzo wel meevallen. Vond alleen de omgeving daar niet zo leuk. Hmmmm misschien dan toch maar weer richting Gardameer
Dat klinkt bekend ja! Wij wonen zelf in Genève, dus we zijn redelijk bekend met dure terrasjes. Maar dat gedeelte van Zuid-Frankrijk slaat echt alles. Wij zaten zelf in het gedeelte Avignon-Nîmes-Marseilles (dus nog niet eens echt midden in de Cote d'Azur) en op een terrasje betaal je voor een colatje gewoon rustig 10 euro. En dat was nog niet eens tijdens het hoogseizoen. Zijn natuurlijk wel oplossingen voor... Wij kochten gewoon een flesje cola bij een bakker of supermarkt en dan zochten we een bankje op. Dat noem ik niet echt de Cote d'Azur. Voor mij is de Cote d'Azur het kustgebied vanaf Marseille richting het oosten. En dat is DUUR!!!
Ik heb een paar keer op Camp Du Domaine gestaan, in le Lavandou. Camping Var (Côte d'azur) à Bormes les Mimosas - Camp du domaine Gelijk aan het strand, animatie aanwezig, zwembad aanwezig, leuke omgeving. Maar wel aardig prijzige aangelegenheid daar.
Wij hebben in Frejus op een yellow camping gezeten, erg leuk met kinderanimatie, niet kleinschalig, maar ook niet massaal. En een leuk zwembad. Qua prijs dacht ik rond de 55 per nacht. Qua prijzen vond ik het allemaal wel meevallen hoor en wij zijn echt terraszitters, ijsjeseters en taartjeseters... Supermarkten zijn ook goed en groot daar, wij eten kilo's vis/gamba's weg daar. Ik zal niet snel teruggaan omdat ik de omgeving niet super vind en het is zoooo druk daar! Wel een dagje Nice, Monaco, Cannes en Sant Tropez gedaan. En, oh zo heet hebben wij het gehad c40... Niet goed voor je energie. Ook genoeg plekken om je auto te parkeren om naar het strand te gaan of avondje boulevard. (Wij zijn wel in augustus geweest!)
Ik lees mee. Wij zijn ook op zoek naar een camping in de Cote d'Azur met staanplaatsen voor onze caravan. @ Sjak: wat vindt jij niet super aan de omgeving? Maak uit jouw verhaal op dat jij/ jullie een leuke vakantie gehad hebben
We hebben ook een leuke vakantie gehad! Maar ik zou er niet snel terug gaan... Het was wel een soort van massatoerisme daar, we zijn één dag naar Sant Tropez gegaan en dat was echt file-rijden! (In 40 graden...) je kunt er niet wandelend of evt fietsend naar de boulevard, omdat er gewoon teveel verkeer is en fransen zijn echt idioten in het verkeer... Persoonlijk ben ik meer van de iets rustigere omgevingen, hoeft niet idilisch en schilderachtig te zijn hoor ! Maar idd hebben we ons daar prima vermaakt!
Ik ben helemaal gek op Italië, maar mijn man wilt graag naar zuid Frankrijk... Ik vond angeles sur mer ook enorm toeristisch. Had het idee dat ik in turkije liep haha. Maar goed, na jaren mijn zin, moet ik ook een keer m'n man een pleziertje doen 😄 Je tip van de camping is wel super!
Waarom kijk je niet nog iets Zuidelijker. niet richting Cote d'azur maar naar langleduc, dus richting Spaanse grens. Hele mooie kust lijn, veel campings en zuid frankrijk. Wij gaan eigenlijk al jaren naar dat stuk Frankrijk, altijd goed. Afgelopen jaar een uitstapjes gemaakt naar Italië/Gardameer, en zeker een fantastische vakantie gehad. De omgeving is totaal niet met elkaar te vergelijken, en dat maakt het natuurlijk wel erg leuk! Mocht je wat leuke campings willen weten, kijk eens op www.yellohvilage.nl Altijd mooie en schone campings die van alles zijn voorzien!
Dit zou ook absoluut mijn advies zijn. Hier is het andersom, na meerdere malen z-frankrijk nu voor het eerst naar italie
Ooh ik wil ook!! Ik zal een enorm geromantiseerd beeld van Italie hebben, maar ik vind het er heerlijk. Mijn man vind dat we niet altijd op dezelfde plek moeten zitten en ik andere landen ook een kans moet geven. Hij heeft wel gelijk, maar tot nu toe spreekt het me allemaal nog niet echt aan. Ik ga eens wat zuidelijker kijken, zoals jullie aangeven!
Cape dágde, valras plage, serignan plage, marseillen plage... Ontzettend leuke vakantie bestemmingen!