ik ga binnenkort met mijn kids naar centerparcs. mijn dochtertje van 4 wil graag in de wildwaterbaan. is dat te doen met een 4-jarige? mag dat uberhoupt? (ga uiteraard mee). ik kan me namelijk van vroeger van de eemhof herinneren dat dat er best hefftig aan toe ging en ik er met blauwe plekken uit kwam of valt het allemaal wel mee?
Nee dat deden wij niet! soms ga je ook echt kopje onder en gaat erg snel. Heb je handen al genoeg aan jezelf laat staan ook nog eens je kind vast houden..
Ja, dat mag, onder begeleiding. Altijd bandjes o.i.d aan en het liefst nog zo'n vest. Ik weet niet naar welk park je gaat...miet alle wildwaterbanen van CP zijn even snel/hard.
mijn zoon van 2 is er in januari nog mee vanaf geweest hoor, welmet zn 2en. papa vooruit en dan kan ie altijd de kleine opvangen als het mij niet lukt. hij vond het geweldig dus ik zeg doen!
we gaan naar de huttenheugte. maar misschien toch niet zo'n strak plan om te doen aangezien ik alleen ga met 2 kids van 2 en 4. weliswaar allebei in de zwembandjes maar niet handig denk ik.
Nee je kunt absoluut niet met 2 kinderen in je uppi van de wildwaterbaan af. Die van huttenheugte heeft heftige stukjes (ben er vorige week geweest) en dat gaat gewoon niet! 1 volwassene 1 kind kan wel. Mijn zoons gaan al vanaf 1,5 mee van de wildwaterbaan.
Die van ons gaat helemaal los in de wildwaterbaan sinds ze 2,5 jaar is. Ze kan er met een gemak een uur zoet mee zijn, continu weer naar boven rennen en hup nog een keer. Dus ja, ik zou zeggen met 4 jaar moet dat zeker lukken. Lees nu dat je alleen bent met 2 jonge kids. In dat geval zou ik het zeker niet doen.
Ligt aan de wildwaterbaan, jezelf en je kinderen. Ten eerste hoe goed kan je zelf omgaan met een wildwaterbaan en zwemmen. Ten tweede hoe goed kunnen je kinderen evt al zwemmen en hoe ondernemend/bang zijn ze aangelegd. Ten derde hoe loopt de baan: sommige zijn echt wat pittiger. Maar ook hoe druk is het. Zelf zou ik het wel aandurven met mijn middelste en jongste. Middelste kan zichzelf best redden in het water, bij glijbanen en ook bij wildwaterbanen en de jongste is een wildebras die alles te gek vindt. Zelf een goede zwemmer en ook handig genoeg in wildwaterbanen om mezelf en twee kinderen veilig en op een leuke manier beneden te krijgen. Ga wel altijd eerst zelf een rondje om te kijken hoe en wat voordat ik er met ze af ga: heb ik een goed idee waar lastige punten zitten en wat prima zou moeten kunnen. Aangezien je dat niet kunt doen alleen weet ik niet in hoeverre je het zou moeten en willen. Wel jammer voor de oudste, maar wat niet kan kan niet. Veel plezier in ieder geval!
Als je eerst een rondje alleen kunt gaan ( op ontdekkingstocht), zou ik het er met eentje van vier echt wel op durven wagen (uiteraard met goede bandjes oid). Overigens verschillen de banen per park en ook per tijdstip!! 'S avonds staat er vaak wat extra water in de baan om het spannender te maken Wij gingen er zelf ook als hele kleine kindjes er al vanaf en vinden het nog steeds fantastisch
Kan je niet 1 dagje iemand uit je omgeving laten afkomen om gezellig samen te zwemmen (en wat bij te praten, want veel "volwassen" gesprekken zal je in je ééntje met 2 kinderen niet hebben)? En dan kan je elk 1 kind meenemen .