Ik ben vandaag met mijn vriend naar een dierentuin/pretpark (Tier- und Freizeitpark Thüle - Home) geweest in Duitsland. Kinderen zijn bij papa, dus konden niet mee. Net over de grens bij Groningen maar zo leuk! Ook zeker voor de kinderen! genoeg dieren te zien en mooi dichtbij bekijken Ook heel wat leuke wat kleinere attracties en echt niet duur! Waar ben jij voor het laatst geweest en hoe was het?
Zondag naar de Beekse Bergen in Hilvarenbeek. Het was een familiedag van mijn partner. Het ging wel... Ik hou zelf niet zo van dierentuinen en zou zelf nooit zijn gegaan, máár ik vond het verder wel een leuk park op zich. Ik had het zelf alleen groter verwacht (mja, dan moet ik maar niet een boottocht nemen, want dat gaat best snel).
Wij zijn vandaag in Amusementspark Tivoli in Berg en Dal geweest en het was, uiteindelijk, echt superleuk! Toen we aankwamen regende het keihard en was er niets open, alleen de binnenspeeltuin (als in Ballorig, maar dan veel kleiner). De lokale radiozender stond aan, met alleen maar Nederlandstalige, oude muziek en tussendoor gesprekken over psychosociale problemen van stellen waarvan de één kanker heeft (gehad) Als we het personeel vroegen of er nog attracties opengingen, wisten ze het niet. Het bleef maar regenen, 2 uur later was er nóg niets open en ik werd steeds chagrijniger, maar toen we besloten om dan maar gewoon een rondje door het park te gaan lopen, omdat het binnen echt niet meer te doen was, gingen er nét op dat moment ook een hoop attracties open. Daarna echt een fantastische middag gehad. Ik denk dat er in totaal zo'n 30 mensen in het hele pretpark waren, nergens rijen, iedereen kon zo vaak blijven zitten als hij/zij wilde, het personeel bij de attracties was echt heel aardig en onze zoon heeft echt de middag van z'n leven gehad Wat mij betreft een dikke aanrader dus, maar dan wel met toegangskaartjes zónder datum, zodat je een andere dag uit kunt kiezen als het stortregent Het is er klein, maar daardoor ook ontzettend overzichtelijk en kinderen mogen eigenlijk overal in, soms met begeleiding. Met kinderen onder de 10 is dit echt een superleuk pretpark!
Sprookjeswonderland Enkhuizen, zo leuk! Kids hebben alledrie genoten en papa & mama en opa & oma weer van die enorm blije koppies, het zonnetje etc. Ook een bezoekje aan Texel (overgrootmoeder) en dat is ook altijd wel een feest: met de boot over, meeuwen voeren onderweg, stukje eiland, lekkers bij oma, pannenkoeken gegeten en met een bijna ondergaande zo'n terug op de boot.
Afgelopen zaterdag waren we uitgenodigd voor een relatiedag van het leger. Geweldig. Draaimolen voor de kleintjes, poffertjeskraam, snackwagen, schieten, de oudste heeft een legerkraan bestuurd, half uur rond gereden in een legervoertuig door zand, modder, water, heuvels etc. Erg leuk en de kinderen hebben zich heerlijk vermaakt.
Vanmiddag ben ik met 2 van de 4 kids naar de bios geweest ( hoe tem je een draak 2). Het was erg gezellig!
2 weken geleden dagje Den Haag met familie; eerst naar Omniversum, toen heerlijk gelunched, daarna gewandeld langs alle bekende Haagse plekken, was heel gezellig.
Afgelopen zondag, toerist in eigen provincie geweest! Eerst naar het natuurmuseum, daarna de grote scheve toren beklommen en daarna in een maisdoolhof geweest. Was allemaal zeer geslaagd.
Dank je! gisteren trouwens volendam bezocht, zitten hier in een hotel dus vandaar deze uitjes.. hebben natuurlijk zo'n klederdracht foto katen maken.
gewinkeld in tilburg en aansluitend eten en maar de film. met zn 2tjes (naja en met mn parkiet) was erg leuk en de filmm(transformers) heel goed!
Laatste uitje was naar Irrland in Duitsland. Super leuke, grote speeltuin. Ik blijf me verbazen over de lage prijzen daar. Super uitje (wel met goed weer). Verder dit voorjaar naar Gaia Zoo geweest. Ben gek op dierentuinen en dit zou de mooiste van NL (of benelux zelfs) zijn. Idd heel mooi aangelegd maar qua dieren niets bijzonders. Binnenkort nog naar Beekse Bergen (vaker geweest al) en Europa Dierenpark (wonen we vlakbij dus komen we geregeld. Beide altijd leuk En de Efteling natuurlijk... In maart voor het laatst geweest, wil er toch ieder jaar wel een keer heen, blijft magisch
Pas naar Naturalis geweest. Echt een leuk museum voor kinderen. Ze kunnen zich er echt wel een dagje vermaken. Er is nu ook een leuke tentoonstelling over de zintuigen met allerlei proefjes. Ook dagje Dolfinarium geweest. Vond ik wat tegenvallen. Niet zo heel groot, enorm druk, lange wachtrijen.
Morgen gaan we naar irrland, het wordt goed weer als het goed is Vorige week naar de efteling geweest, de kids vonden het geweldig, mijn man is overal in geweest met ze en ik heb de hele dag gelopen en op de bankjes gezeten omdat ik 23 juli geopereerd ben aan een nekhernia waarbij de wervels vast gezet zijn Maar kijken naar de blije koppie's vind ik al super en voor de jongste was het de eerste keer, dus extra leuk om zijn reactie's te zien. Morgen voor het eerst naar irrland, ben benieuwd. Gr MB2005.
Anderhalve week geleden naar Dierenpark Amersfoort, was erg leuk. Mooie dierentuin en mijn zoontje is dol op het dinopark.
Er is geen veiligheid limiet bij de attracties maar er staan genoeg dingen waar jullie samen in kunnen en een leuke speeltuin met o.a. Schommels waar jij als ouder naast hem in de schommel kan zitten en de dierentuin is echt de moeite waard! Beesten zijn goed te zien. En geen extra parkeer kosten enz. En je kan een bolderkar huren/lenen dat is ook al een hele ervaring opzich een buggy zou ik niet snel meenemen, aangezien de ondergrond hard zand is met agente een kuil. Dus wel goeie bandjes nodig, wel is de grond gelijk, ben ook naar een dierenpark geweest in Duitsland maar dat was een dagje klimmen in de bergen haha. Dus dit was wel fijn.