Dit jaar gaan we eindelijk weer een weekje op vakantie. Ik ben eigenlijk niks anders gewend dan op vakantie gaan met een tentje. Welke centerparcs locatie is het leukste (voor een dreumes van een maand of 22 en een baby van 6 maanden) en waarom? En met wat voor bijkomstige dingen moet ik rekening houden?
Centerparcs is met kleine kinderen eigenlijk altijd wel leuk. Ik zou in ieder geval zorgen dat je voor een park kiest met een marketdome. Je kunt dan ook bij slecht weer gezellig ergens zitten en alle dieren (flamingo's, papegaaien, koi-karpers, enz.) zijn voor de kinderen erg leuk. Met kleintjes vins ik Erperheide een van de leukste parken, je dreumes kan al veel lol beleven in de baluba binnenspeeltuin. Eria een leuke kinderboerderij en mooi zwembad. Ook Heijderbos, Kempervennen, huttenheugte en Meerdal hebben een prachtig zwembad. Qua huisje zou ik altijd minstens voor premium gaan. De comfort huisjes zijn vaak echt wek een beetje oude meuk.
Ik zat idd naar primium te kijken. Zoveel verschil is er dan niet in prijs aangezien beddengoed enzo nog bijgeteld worden bij een goedkoper huisje. Ik ga eens even naar die erperheide kijken, ik hoop dat die in Limburg ligt. Zo jammer dat een id kaart nodig is om naar het buitenland te gaan. Ik heb toch liever dat hij dan iig kan zitten voor zo'n foto.
Erperheide ligt in België, wel vlak over de grens hoor. Meerdal ligt in Limburg, dacht ik. Overigens mag een baby gewoon bij je op schoot zitten om een pasfoto te nemen hoor . Als je naar Center Parcs gaat moet je trouwens voor je gaat boeken eens een beetje googlen op kortingscodes, je kan ze meestal echt wel tot zo'n 40% korting vinden.
Ja ik zag het idd. Misschien toch maar een id kaart gaan regelen. Via ouders van nu kan ik nog 50 % korting krijgen. Dat scheelt. Ik zie dat deze parken in september aardig aan de prijs zijn. Heb je toevallig ervaring met park Eifel? Ik zie dat ze daar idd een binnenspeeltuin hebben en een kinderspeeldeel in het zwembad. Mooie omgeving voor dagen met goed weer. De Eperheide en Meerdal zien er ook leuk uit trouwens
Meerdal is top!! Maar jouw kindjes zijn nog zo klein dat ze te klein zijn voor de binnenspeeltuin daar. Dat klimrek-ding is echt voor kindjes vanaf 4 jaar. Zwembad is echt super, maar jouw kindjes zijn met een peuterbadje tevreden. Wel een lekker warm kruidenbad en een groot bubbelbad. Toen mijn dochter kleiner was zijn we naar De Peel (naast Het Meerdal) geweest. Ook Centerparcs, maar kleiner. En volgens mij alle huisjes opgeknapt. (En ook weer een stuk goedkopen) Het Vennebos is voor jullie ook ontzettend leuk ( landal, noord brabant) zwembad kleiner san CP, maar ook subtropisch. Puk en pelle erg leuk voor je 2-jarige en natuurlijk Bollo.
Wij gaan in september weekje naar Erperheide. Vanaf de 2e week van september is het wat goedkoper wel, ik vond het met ouders van nu korting prima te doen wel. We hebben deze gekozen vanwege het zwembad en Balluba. Denk zelf dat deze Balluba al erg leuk is voor een dreumes, dat verschilt wel per park. Erperheide is voor ons ook niet heel lang rijden, we twijfelden nog over Duitsland of Frankrijk maar nu zwanger toch liever niet heel ver rijden We hebben een kindercottage gekozen, is wel comfort maar dicht bij het centrum en met allerlei extra dingen voor kinderen, leek me wel handig. Id kaart hadden wij ook al jong nodig, ging best prima met pasfoto. Ben nu wel blij dat we hem hebben. Ze vragen er om bij huisarts en dergelijke en als we spontaan eens naar België of dergelijke willen kan dat gewoon.
Wat houd een kindercottage in bij de Eperheide? Er staat niet echt duidelijk vermeld wat voor extra's daarbij zitten. Kinderstoeltje etc zit in bijna elke cottage.
Meestal een ingerichte kinderkamer, commode en speelgoed. Soms ook een box. Ledikant en een kinderstoel zit in elke bungalow inderdaad, maar je kunt bij veel CP ook een kinderpakket bijhuren, weet niet precies wat daarin zit. Ik heb nooit gekozen voor een kindercottage, ik vind speelgoed waar andere kinderen op hebben zitten kwijlen vies
Dit en het stelt geen bal voor, een paar houten blokjes en een soort poppenkast, dan heb je het wel gehad. Wij hebben er een keer met mysterypark gezeten, vandaar, ik zou er niet zelf voor kiezen. Erperheide is leuk ivm binnenspeeltuin, meerdal heeft dat ook volgens mij. Kempervennen is ook een aanrader. Heijderbos is ook leuk, al is dat leuker als ze wat ouder zijn ivm jungledome. Maar eigenlijk is elk cp-park goed vertoeven met kleine kids. Lekker alles bij de hand en niemand kijkt op of om als er een keer gehuild wordt in een restaurant
Goed punt van het speelgoed. Ik maak speelgoed dat hier in huis komt altijd grondig schoon. En het lijkt me idd geen lekker gevoel. Daarbij heeft een premium cottage toch wel zijn voordelen. Als ik het goed begrijp is het beddengoed daar al bij in begrepen? Ik zit te kijken naar een park met peuterbadje. Daar staat bij dat het vanaf 2 jaar is. Controleren ze dat echt of is het op eigen risico? Die 2 maandjes verschil zouden mij namelijk weinig uit maken. Als de oudste er maar mag spelen.
Wij komen net terug van een weekje Erperheide, dit was de tweede keer dat we er waren en deze keer hebben we een premium huisje genomen ipv comfort omdat wij behoorlijk allergisch zijn en vorige keer erg last hadden in een comfort huisje. We zijn ook naar Meerdal en Vossemeren geweest en eigenlijk lijken alle huisjes op elkaar. De Baluba in Erperheide is veel groter dan in het Meerdal, maar bij het Meerdal is een beach volleybal strand (binnen) waar onze dochter zich met een emmer en schep ook goed vermaakt heeft . De zwembaden zijn altijd wel leuk, bij Erperheide heb je 2 kinderbadjes en ze kijken niet naar de leeftijd van de kindjes hoor, er zitten ook baby's van een paar weken/maanden oud in het zwembad. Bree is een leuk stadje om heen te gaan, ook voor bijv. boodschappen (Lidl, Aldi, Delhaize, Carrefourt) en de markt op vrijdagochtend. Vlak bij het park (zo'n 1,5 km richting Bree) zit een goede frituur, het Kevertje met een enorm assortiment en lekkere verse salades. En bij de benzinepomp op de hoek verkopen ze lekkere verse pizza's en broodjes. Lekkerder en goedkoper dan op het park. Wij hebben altijd onze fietsen mee, ook voor op het park ideaal. Buiten het park minder want er zijn niet overal fietspaden. Vennenbos van Landal is ons trouwens ook prima bevallen, maar dat is dan ook een oud CP park.
Ik ben inmiddels een stuk of 3x in Erperheide geweest en vind het een super park (mijn kleintjes zijn bijna 3 en de ander 10 maanden). De baluba is erg leuk en de zwembaden zijn ook leuk voor kinderen. Ik vind de huisjes minder en pak minimaal premium. Wat wel weer een voordeel is is dat de 4p huisjes nog een extra lege slaapkamer hebben zodat je de kids afzonderlijk van elkaar kunt laten slapen. Wij zijn een paar weken geleden voor het eerst naar het Hof van Saksen geweest en ik vond dat eigenlijk leuker dat CP (ondanks dat ik een CP fan ben, ben ik alle parken geweest). De huisjes vond ik ruimer en luxer. Speeltuin en zwembad zijn minder spectaculair maar voor die leeftijd spectaculair genoeg.
Maar met premium zit ik net te kijken en beddengoed zou ingegrepen zijn. Staat er nog steeds een lijst opties inclusief beddengoed a 7,50 pp. Hoe moet ik dat invullen? Ik wil beddengoed voor mijn vriend, de oudste en mijzelf. En natuurlijk ook in het babybedje. Maar ik snap de bedoeling niet helemaal.
Dat hoef je niet aan te vinken dat zit er gewoon bij. Ik heb het een x aangevinkt en toen ik kreeg ik alles 2x (heb wel mijn geld terug gekregen). Voor het baby bedje moet je volgens mij wel zelf lakens meenemen. Die krijg je niet.