ik wil binnenkort voor het eerst een uitstapje maken met de trein. met de gladheid durf ik niet de weg op nl... maar hoe doe je dat met kinderwagen en trein en lift? hebben alle CSén een lift? bijvoorbeeld utrecht CS en zoja waar dan? Arnhem CS, zoja waar dan?? en moet iemand je dan helpen de wagen de trein in te laden of kun je dat ook zelf? met weinig overstaptijd red je het natuurlijk niet denk ik he met de lift enzo. of kun je een bugaboo ook de roltrap op zetten? durf ik trouwens denk ik niet..
Ik weet niet hoe dat zit, maar wat ik wel weet is dat het verboden is om met een roltrap met je kinderwagen te gaan. Heb het een keer uitgeprobeert en het is echt levensgevaarlijk vind ik zelf!! Succes!!
hier op den haag cs is zo'n lift....je moet dara qua tijd wel rekening mee houden...en in de trein stappen gewoon iemand vragen....straks zit je zo te klooien... evne vragen bij informatie punt of aan ns medewerkers waar de lift is..
Toen Quinten iets van 3,5 maand was wilde ik met hem naar een vriendin naar Amsterdam. Ze woonde in het centrum dus ik besloot met de trein te gaan. Ben eigenlijk zo op pad gegaan zonder er over na te denken. Ik kwam aan op het station en daar was geen lift alleen een hoge trap. Had nog echt de grote kinderwagen met bak dus stond echt even te slikken. Had gelukkig wel de draagzak mee, heb hem daarin gedaan en geprobeerd de wagen omhoog te tillen. Lukte vier tredes en toen kwam gelukkig een meneer me helpen. Dacht dat je zo de trein in kon stappen maar toen hij voor mijn neus stond bleek ook hier dat ik twee tredes omhoog moest. Gelukkig weer iemand die me hielp de wagen te tillen. Op Amsterdam CS was een lift, dus hier geen probleem! Nou ja, terug alle keren met in en uit de trein tillen weer hulp gehad terwijl ik Quinten in de draagzak had. Gelukkig stond mijn man op het perron en heeft hij de wagen de steile trap afgetild. Conclusie: zweet de hele dag op rug en voorhoofd maar dankzij alle hulp die men spontaan aanbood me wel gered. Had er vantevoren niet over nagedacht en was blij dat ik wel de draagzak bij me had. Met een war kleinere inklapbare buggy was het makkelijker geweest maar daar kon hij toen nog niet in. Dus tip: neem draagzak mee en vraag hulp als mensen het niet spontaan aanbieden (wat iedereen tot aan de conducteur aan toe deed, dus dat zal wel lukken). Alleen op de echt grote stations zijn liften maar je moet ook nog de trein in.
Lift even navragen hoor want die hebben ze niet op alle stations! Met de wagen op de roltrap: ik doe het niet! De wagen alleen de trein inkrijgen: ik kan het niet! (En als je niemand hebt om je te helpen, sta je daar en de trein in is echt hoog, dat lukt je niet alleen!). Lekker met de auto gaan joh, dat is nu toch geen probleem?
Als je nou gewoon even Google gebruikt, vind je zo een pagina waar je voor elk station kunt opzoeken welke voorzieningen zijn: Informatie over stations NS reizigers
omhoog met de kinderwagen vond ik niet zo eng. gewoon de voorste wielen erop zetten en de achterkant optillen. dat kan opzich wel eraf doe ik nu met de wandelwagen ook maar met de bak zou ik dat niet aandurven op centraal zijn er gewoon liften hoor. je moet ze alleen ff vinden gewoon vragen dan kom je er wel en nog ff wat eerder weggaan ivm eventuele vertraging
Het is even oefenen maar het lukt wel met je kinderwagen op de roltrap. En ja het is verboden maar nood breekt wet (we wonen in het buitenland waar het de normaalste zaak is en niet verboden in winkels en dergelijke). Tot nu toe ga ik met het openbaar vervoer met de kleine in de draagdoek. Geen gesjouw met de kinderwagen en de kleine bij de hand. Echter een boodschap doen in een warenhuis waar geen lift is (ja die bestaan nog) dan neem ik wel de roltrap. Blijf rustig en vraag eventueel of iemand (ik weet niet of er iemand mee gaat) je op wacht aan de andere kant ...
hmm ik heb gegoogled en op beide stations is wel een lift.. maar ook naar alle perrons toe? ik weet het niet.. ik heb geen draagzak..
als er geen lift is of je mist bijna je aansluiting kijk je toch gewoon iemand lief aan? Niemand zegt nee als je vraagt of ie je wil helpen met de kinderwagen hoor. Ik ga regelmatig met de trein ook op stations waar geen lift is. Soms pak ik de roltrap (na een paar keer oefenen niet meer eng) en anders vraag ik iemand me te helpen.
utrecht is toch dat hoog katharijne ofzoiets...daar hebben ze zekr wel een lift hoor....of mss van die treeloze roltrappen... anders zou ik ff bellen met ns ofzo
Heeft arnhem nog steeds die vreselijke eindeloze verbouwing? De laatste keer dat ik daar was is dik een jaar geleden, maar toen was het nog een grote bouwput waar ik niet graag met mijn kinderwagen in rond zou dwalen. Maar goed ik wordt al zwaar gestressed van de krappe gangpaadjes bij het kruidvat dus zo'n onderneming met de trein is geloof ik niet voor mij weggelegd
als je de perronnen alleen apart kunt bereiken zullen ze toch wel treeloze roltrappen hebben??...vreemd hoor als ze dat nog niet overal hebben...maar moet haast wel hoor...randsteden moet wel tochhh
ja idd ik vraag altijd aan van die "gastjes" hahah...jongeren helpen echt heel vaak...zeggen zelfs mevrouw... ben 25!!!!
vooraan gaan staan met je wagen en heel vragend alle mensen om je heen aankijken. mijn ervaring is dat er altijd iemand zich aanbied. en anders gewoon vragen aan wie er maar naast je staat. zo bied ik het zelf ook altijd iedereen aan die er uit ziet alsof hij/zij hulp nodig heeft. is toch menselijk..
op grote stations zijn altijd wel liften. op r'dam cs in de verbouwing ging ik ook met de lift. liften zijn er ook gewoon naar de perrons toe.