Hoi Hoi, Zijn hier nog meer meiden die overgewicht hebben en zwanger willen worden of zwanger zijn geworden ondanks het overgewicht. Ik ben zelf ook te zwaar en de volgens de gyn moet ik eerst afvallen en ben daar ook al druk mee bezig , maar hoop zo dat het snel lukt. Liefs Juliette
Hallo, Ik ben ook niet van de magerste... Tijdens mijn eerst zwangerschap 8 jaar geleden, was ik 8 kg kwijt en bleek ik zwanger te zijn. Niet veel later lag ik met mijn voet in de gips, dus mijn gewichtcurve en gewicht van mijn zoon was moeilijk te schatten Succes!!!
Hoi! Ik heb ook overgewicht. Ben 1.84 en weeg 98 kilo. Ik was na 4 maanden zwanger. Gister voor het eerst bij de vk geweest en mag thuis bevallen, gelukkig. Ik vraag me af, waarom moet je afvallen van je gyn? Is hij van mening dat je een zwangerschap nu niet kan dragen? Of dat het niet 'lukt' omdat je te zwaar bent? En hoe veel overgewicht heb je dan? xxx Reintje
Hier ook overgewicht, heb een BMI van 40/41.. Het heeft bij ons 18 maanden geduurd voor het raak was, kregen in het ziekenhuis ook te horen dat ik eerst maar "ff" minimaal 10% moest afvallen. 8 januari kreeg ik te horen dat m'n schildklier te traag was (waardoor ik dus alleen maar aankwam, niet afviel), 15 januari aan de medicatie daarvoor, en 2 februari ineens een positieve test.. Dus volgens mij had m'n gewicht er niet zoveel mee te maken.. 9 april krijg ik te horen of ik bij de gyn of bij de vk onder controle kom. Bij de gyn zou eigenlijk alleen vanwege m'n schildklier zijn.
Hey meiden, bedankt voor jullie reactie... @ Reintje: Ik denk dat hij het zei omdat ik dan meer kans heb om zwanger te worden. En ik heb in mei 2009 een mk gehad en toen was ik net zo zwaar als nu, dus het kan wel op een "normale"manier. Maar goed...nu dus nog niet..!! Ik ben 1.70 en weeg 101 kg....dus veel te veel. En ik ben u 4 dagen overtijd en ik ben benieuwd...
Ja dan heb je een BMI van 34 en ben je dus te zwaar... Ik heb een BMI van 28 en ben ook te zwaar... maar weet je, ik vind het allemaal zo betrekkelijk en zelfs een beetje kortzichtig! Zo maakt het volgens mij ook nog eens heel veel uit of je rond je middel of heupen wat dikker bent. En daarnaast heb je ook nog ziets als vetpercentage, waar helemaal niet naar gekeken word. Ik heb bijvoorbeeld een lager vetpercentage dan een vriendin van mij van 65 kilo... bijna niet te geloven maar is dus echt zo! Ik ben nou eenmaal wat breed gebouwd en weeg veel! Als ik 85 kilo weeg zie ik er echt slank uit, terwijl bmi dan nog steeds op de grens is. Zou je er maar niet teveel druk om maken. zolang je je goed voelt en verder gezond bent, niet teveel druk maken om je gewicht! xx
trouwens hoe kan hij van je gewcith afleiden dat je dan meer kans heb? Volgens mij is het mogelijk dat dikkere vrouwen minder vruchtbaar zijn maar dat hoeft helemaal niet en als het wel zo is kan het nog aan heel veel andere dingen liggen! alweer. lekker kortzichtig! spannend, 4 dagen overtijd! nog geen test gedaan? xx
@ Reintje: Ja ik heb vamorgen een test gedaan, maar die was negetief... dus even afwachten maar. Ik weet ook niet hoe die beste man erbij komt om zoiets te zeggen, maar hij zal er wel verstand hebben...haha. Maar ik probeer gewoon nu gezond te eten en te sporten en da zien we wel weer. Zolang ik me fijn en happy voel komt het vnzelf weleens goed, het is eerder ook al wel gelukt dus ik heb wel hoop.. Maar hoe gaat het met jou dan? Is dit je eerste zwangerschap? en verloopt alles zoals het moet? @ Saz667: Ja precies dat zei hij bij mij dus ook, om maar "ff wat af te vallen". alsof dat zo makkelijk is. Hoever ben jij nu dan? X
Hier nog iemand met overgewicht. Ik moest afvallen voor de Clomid. Ik had geen eisprong en we moesten Clomid gebruiken. Ik hoefde niet veel af te vallen, maar het is gelukt en nu kom ik vanzelf weer aan
Ik mocht al wel beginnen met clomid, ondanks dat ik niet was afgevallen, maar dat had er mee te maken dat ik meedeed aan een onderzoek van het UMCG. Was toen ik zwanger werd uiteindelijk 5kg zwaarder dan toen we net in het ziekenhuis liepen.. Ben nu 10w3d zwanger, alles gaat goed en zelfs amper last gehad van kwaaltjes! Kreeg wel als advies dat ik me niet helemaal moest laten gaan tijdens de zwangerschap, want alles wat je nu extra aankomt, is nog moeilijker om er weer af te krijgen. Probeer dus gewoon op gewicht te blijven, en dat lukt tot nu toe wel. Maar wil natuurlijk ook nog wel blijven leven Tis nou eenmaal zo, mensen die nooit met overgewicht te maken hebben gehad, zeggen wel van "ja, dan moet je maar FF 15kg afvallen, en dan gaan we weer verder.. Maar ja, dat kan dus ook héél lang duren, en is niet eens altijd de oorzaak waarom het niet lukt. En toen ik het ziekenhuis belde om te zeggen dat ik een posi test had, was er niemand die me wilde geloven! Hij zou posi zijn door de kuur provera die ik had gehad.. 2 dagen later kreeg ik te horen dat ie posi was door een late eisprong! En dan beweren dat het te maken heeft met m'n gewicht, terwijl ik niet was afgevallen, en aan de medicatie was voor m'n schildklier... Right!
Ik heb ook overgewicht. Ik zou ook af moeten vallen van de gyn. Uiteindelijk naar een fertiliteitscentrum gegaan en daar bleek dat het niet aan mijn gewicht lag maar dat ik geen eisprong had. Ik hoefde van de ferti-arts ook niet af te vallen, dat zou een strijd tegen de klok zijn. Avallen en hormonen slikken gaat niet samen. Vandaag de 20 weken echo gehad en het zag er allemaal goed uit. Overgewicht heeft dus niks te zeggen. Toen ik nog bij de gyn in het ziekenhuis liep zat er een vrouw in de wachtkamer waar ik 2x in paste en ik ben echt niet de dunste en die vrouw was gewoon op de natuurlijke weg zwanger geworden. Houdt moed en geef het zeker niet op. Dring er desnoods op aan voor verder onderzoek want het hoeft dus niet aan je gewicht te liggen. Succes ermee!
Ik ben ook 3x vrij snel zwanger geworden. 1x was de 4e ronde, dat werd helaas een miskraam, de 2 andere zwangerschappen begonnen in de 5e ronde. Binnenkort gaan we voor een 3e... Hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn
Bij mijn eerst zwangerschap hebben we er 3 jaar over gedaan, 8 hormone kuren een mk later... zwanger, toen zeiden ze dat het aan mijn gewicht lag, tweede kindje direct prijs,... aan wat ligt het dan ze zeggen "eens het zijn weg heeft gevonden..." hoop dat het nu vlug lukt
Ik loop in het UMCG (Fertiliteitsarts Dr.Simons). Omdat we al lang bezig zijn en nog niet zwanger moeten we, zoals hij zei; "De meest gunstige situatie creeren". Ben nu vanaf december jl. 20 kilo afgevallen m.b.h. van een dietiste welke ik daarna direct via mijn huisarts heb ingeschakeld. BMI is van 36 naar 30 gegaan, moet richting een BMI van 25, dus ga nog even door. (nog 15 kilo te gaan) Ik denk maar zo, dan kan ik mijzelf niet verwijten dat ik er alles aan gedaan heb wat in mijn macht ligt.
Vind het echt goed van je aggossie dat je al 20 kilo bent afgevallen! Ik ben nu ook aan het afvallen. Wil ook ong 20 kilo voordat ik ga proberen zwanger te worden.
Hey Ollebolle,' Ik zie het aan je banner, goed bezig! Ik moet ook nog even, nog 15 kilo te gaan tot het gewenste BMI van 25. Op den duur weet je niet beter, ik heb er geen moeite mee, begint bij je te horen. Al was ik na die paar maanden Modifast Intensive wel beu. Ben blij dat ik weer wat normaal eten mag beetje bij beetje.
Hey meiden, Goed van jullie hoor Agossie en Olle bolle dat jullie zo aan het afvallen zijn. Aan de ene ant wil ik ook eerst graag afvallen,en dat zou ook beter zijn.... maar ik wil niets liever dan zwanger worden... Ik heb ook een tip gekregen om met Modifast te beginnen, beviel het jou goed Agossie? Goed vol te houden? Hier nog geen ongesteldheid...dus ik wacht nog "rustig"af.... Ik heb wel wat hoop gekregen van jullie verhalen, en ik weet dus dat het wel kan...overgewicht hebben en zwanger worden/zijn.