Ons zoontje is nu bijna 12 weken en ik ben ong. een jaar geleden zwanger geraakt door ovulatie-inductie. Er is bij mij pcos geconstateerd en eigenlijk had ik gewoon geen cyclus. Er gebeurde niets. Echter, middels hormoonstimulatie gebeurde er genoeg . Het is in mijn situatie enorm makkelijk om te denken "Anticonceptie? Waarom in godsnaam? Alsof er ooit ook maar iets zou gebeuren.." Toch wil ik een volgende zwangerschap weer heel bewust aan gaan en gevoelsmatig heb ik genoeg verantwoordelijkheden in de situatie zoals die nu is. Oftewel: ik wil erg graag nog een baby maar nu even niet. Wat te doen qua anticonceptie? Mirena heb ik gehad maar is nu geen optie want we willen niet een al te groot leeftijdsverschil tussen de 1e en de 2e. De pil zorgde voor een libido van een seniele bejaarde dus dat is ook geen succes. Help! Condooms vind ik irritant en zoiets als de nuvaring lijkt me ook 'gedoe'.
Wij hebben in de tussentijd condooms gebruikt. Niet ideaal, maar ik wilde ook even geen hormonen meer en wilde kijken wat mijn lichaam zelf deed. Na de bevalling had ik dus wel ineens een cyclus.
Ik heb ook pcos en was misschien 2-3x per jaar ongesteld. Toen ik stopte met de pil heeft het meer dan een jaar geduurd dat ik weer ongesteld werd. Wij gebruikten ook al 2 jaar geen anticonceptie voordat ik zwanger raakte. Uiteindelijk ben ik toch natuurlijk zwanger geraakt, en na de bevalling van mijn zoon durfde ik geen anticonceptie te gebruiken. Wij wouden sowieso een 2e kind en ik was zo bang dat als ik dan zou stoppen met de pil het weer zolang zou duren voor mijn cyclus wat opgang zou komen. Dus na de bevalling niks gebruikt en na 9 maanden weer zwanger. Dat risico hadden we bewust genomen. Nu gebruik ik weer de pil. Ik heb geen behoefte aan een 3e kind. En een tijd terug was ik even gestopt met de pil en na bijna een half jaar had ik nog geen menstruatie. Maar omdat ik zonder anticonceptie te riskant vind ben ik toch weer begonnen met de pil. Beetje een lang verhaal geworden . Maar ik zou te bang zijn dat anticonceptie alles verstoort, vooral als je zeker nog een kindje zou willen. Maar misschien wil jij dat pas over een aantal jaar, in dat geval zou ik denk ik met de huisarts overleggen wat je het beste kan gebruiken.
Ik zou eens kijken naar een koperspiraal. Zelf geen pcos maar wel een koperspiraal en het bevalt mij prima. Heb hem sinds mei '14 maar nog nooit gekke dingen mee gemaakt.
De nuva is ook gedoe, heb ik een tijdje gehad en ik was dat ding steeds kwijt. Of hij vloog tijdens de seks door de lucht als meneer iets te enthousiast werd. Hilarisch, maar moodkilling. Het enige hormoonvrij is de koper spiraal, maar er is tegenwoordig ook een 'minispiraal' met veel minder hormonen dan de mirena. Kyleena heet die geloof ik.
Ik heb een mirena gehad tussen de zwangerschappen. Van mezelf ook geen eisprong, maar na de bevalling een jaar lang strak om de 28dagen. Mirena is er al even uit ivm blijven bloeden, maar had geen cyclus meer daarna. Toch zat de onveilige sex me toen niet lekker dus ik zou sowieso iets gebruiken
Ik heb ook PCOS. Bij alle soorten anticonceptie had ik bijwerkingen behalve van de prikpil die was ideaal voor mij. Zonder anticonceptie heb ik erge last van de PCOS verschijnselen. Nog nooit zo goed in mijn vel gezeten als toen ik de prikpil gebruikte.
Ik zou absoluut NIET aan de prikpil gaan als er nog een kinderwens is. Ik heb hem maar 3 keer gehad (9mnd) en het heeft een jaar geduurd dat mijn menstruatie weer op gang kwam.