Cerazette depressieve/angstgevoelens

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door An79, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Hallo,

Ik heb al meerdere anticonceptie geprobeerd, waaronder ook de spiraal. Nu sinds bijna een maand aan de Cerazette. Ivm heftige pms klachten is het de bedoeling dat ik deze doorslik. Maar nu heb ik zulke heftige angst/depressieve gevoelens. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben ook begonnen aan sintjanskruid. Maar dit gevoel had ik al voordat ik hieraan was begonnen.
    Iemand dezelfde ervaring met deze pil? Wat zouden jullie doen, doorzetten of onmiddellijk stoppen. Dit trek ik bijna niet meer.

Groetjes An

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Ik denk dat je meer last van van depressieve klachten.
    Heb zelf nooit last gehad van de cerazette terwijl ik enorm depressie gevoelig ben.

Heb al meerdere items van je gelezen waarin je schrijft dat je niet lekker in je vel zit.
    Zou teruggaan naar de huisarts en kijken welke hulp je nodig hebt.

En met St Janskruid kan de pil minder veilig zijn.

3. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Ik ben zeer gevoelig voor hormonen, dat is ook echt het probleem. Altijd al zeer heftige PMS klachten gehad.
    Heb idd al meerdere topics geopend, omdat ik het gewoonweg niet meer weet. Ben ten einde raad. Ben vorige week bij de huisarts geweest en bijna gesmeekt om antidepressiva. En nu durf ik er gewoon niet aan. Wil dit nog proberen en die st janskruid en als dat het uiteindelijk niet blijkt te zijn, dan toch de stap naar de ad.
    Ben niks anders aan het doen dan de hele dag oplossingen bedenken, want ik word soms echt bang van mijn eigen gedachtes. Ik heb zoveel om gelukkig mee te zijn....waarom lukt dat verdorie dan niet.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    als je depressief bent dan ben je ziek. Tegen iemand met een gebroken been zeg je ook niet kom nou maar uit die rolstoel.
    Als je wilt dan kun je best van Daphne Schippers winnen.

Ik ben zelf net weer uit een depressief dal aan het klimmen. Een paar weken geleden sloeg onverwacht nieuwe medicatie aan terwijl ik er van overtuigd was dat het toch niet ging helpen en het nooit meer goed kwam.
    Hoe ik dacht klopte niet maar dat doet depressie met je.

Zou zeker weer met de huisarts overleggen. Lijkt me goed om iig met de GGZ ondersteuner te gaan praten. Alle nare gedachten uitspreken lucht soms op.

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Sint janskruid met de pil is niet handig. De pil is dan minder betrouwbaar. Cerazette is daarnaast een pil die je sowieso doorslikt. Je hebt daarmee dus nooit een stopweek. Dat maakt hem onveilig.

Sommige mensen zijn inderdaad erg gevoelig voor hormonen. Maar ik heb het gevoel dat jij ook echt gewoon depressief bent. Mocht je denken dat het door medicatie komt, dan kan je hiermee wellicht stoppen en dan kijken hoe jij je voelt. Als het voor jou weinig veranderd dan zou ik als ik jou was toch echt een antidepressivum proberen. Veel sterkte. Je huisarts is hiervoor in eerste instantie het juiste adres.

6. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Zelf heb ik er nog wel echt "vertrouwen" in dat het echt de hormonen zijn. Ik weet trouwens dat de pil niet meer betrouwbaar is met Sint janskruid, daarom gebruiken we ook een condoom. Dit was puur om de PMS te bestrijden. In het verleden al meerdere malen slechte ervaringen gehad met verschillende anticonceptie. Ik vond het sowieso spannend. Ik ben er nu dus mee gestopt en direct ongesteld geworden. Lijkt bijna onmogelijk, maar toch is het zo. En geloof me of niet, ik voel me nu heerlijk.

7. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik ben er ook mee gestopt omdat ik mij duidelijk slechter ging voelen. Maar er speelde voordat ik begon met slikken ook al wat hoor. Het werd alleen verergerd.

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    Wat fijn om te lezen!

9. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Wel herkenbaar, ik werd er chagrijnig en huilerig van. Ik ben nu sinds half maart gestopt en de klachten zijn echt minder geworden.
    Bestaan er niet ook andere middelen dan anticonceptiva om PMS klachten te bestrijden? (Volgens mij kun je zelfs al een end komen met vitamines B en D) Dan kun je daarnaast gewoon verder gaan met condooms. Het ligt er natuurlijk ook aan waar je precies last van hebt, zo pak je menstruele migraine anders aan dan stemmingswisselingen. Lastig hoor, er zijn zoveel middelen en elk heeft weer voor- en nadelen.

10. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Die stomme hormonen he....zo moeilijk te peilen en te begrijpen. Ik ben ook bij care for women onder behandeling. Ik heb 2 soorten vitaminepillen gekregen, waaronder eentje die ook st. Janskruid bevat. Daar hoop ik nu echt van op te knappen. Maar het gaat echt al veel beter. Ik slaap beter en ben veel minder gespannen.
    Ik wil zo ontzettend graag opknappen, heb er alles voor over. Nog niet eens alleen voor mezelf, maar vooral voor mijn gezin.

Deel Deze Pagina