spiraal. elke maand zwanger??

Discussion in 'Anticonceptie' started by vlindermoeder, Jan 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,593
    1,051
    113
    Hier
    hoi dames even een vraagje. ik heb al een tijdje een koperspiraal en bevalt op zich prima.
    ik heb nu alleen ook een vriend, een half jaar en nu lijkt het wel als of ik elke maand zwanger ben!! ongeveer halve wegen mijn cycles (eisprong) krijg ik grote pijnlijke borsten 2 weken lang.
    ik ben ook ondertussen 5 kilo afgevallen. nu vraag ik me af. kan het zijn dat ik gewoon steeds zwanger ben en me lichaam dus omschakelt naar. he je bent zwanger we moeten aan het werk en dat ik daarom zo afval???
    ik heb ook een hoop stres hoor dus ik vermoed dat het daardoor komt, maar ik vroeg me af of dit ook bij draagt.

2. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Je bent pas echt zwanger als er een vruchtje zich dusdanig innestelt dat je overtijd gaat.
    Kans op bevruchting is bij koperspiraal al erg klein (koper is giftig voor spermacellen) en als er al een bevruchte eicel in baarmoeder aankomt, dan mislukt de innestelling door aanwezigheid van spiraal.

Het lijkt me erg sterk dat zoiets iedere maand zou gebeuren. Pijnlijke borsten (en een boel andere 'kwaaltjes' zoals misselijkheid, opgeblazen buik, vermoeidheid, emotioneel/huilerig, etc) ontstaan door progesteron (dat je vanaf eisprong gaat aanmaken) en kunnen dus volstrekt normaal zijn voor menstruatie (premenstrueel syndroom). Uit eigen ervaring weet ik hoe extreem die klachten kunnen zijn, ik moet vaak kokhalzen en soms zelfs daadwerkelijk spugen vlak voor ik ongesteld moet worden. En dat kreeg ik gewoon opeens, 2 jaar na de geboorte van mijn middelste, had ik opeens pms, terwijl ik voorheen nergens last van had.

Het kan zijn dat door stress/afvallen je hormoonbalans ook in de war is en je er nu daarom zo veel last van hebt.

Ik ben ooit zwanger geweest bij mijn koperspiraal, maar toen was ik ook echt overtijd en, uiteraard, een duidelijk positieve zwangerschapstest na NOD.

3. papillons

papillons Fanatiek lid

Aug 6, 2014
    1,022
    159
    63
    Na je eisprong heb je een stijging van je progesterongehalte. Dit kan zorgen voor zwangerschapsverschijnselen zoals pijnlijke borsten etc.

Share This Page