Goedemiddag allemaal!! Ik weet even niet wat nu het beste is voor me vandaar dat ik de vraag even hier neerleg. Momenteel ben ik aan de pil, maar heb vooral tijdens mijn stopweek erg veel last van migraine, waarvoor ik dan ibuprofen 600mg slik. Die heeft mijn man liggen voor zijn migraine-aanvallen. Echter helpt dit niet voldoende bij mij:x Nou ben ik op zoek naar een andere a.c. Waarbij ik minder last van die hoofdpijn heb, alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Wel hormonen, geen hormonen. Het liefst heb ik namelijk een ac waarbij ik of helemaal niet meer ongi word ( of veel minder) of waarbij ik het zelf een beetje in de hand heb wanneer ik ongi moet worden. Veel eisen ik weet het, maar wat gebruiken jullie en hoe gaat het dan met jullie ongi? Iemand die me hier meer over kan vertellen? Een wens voor meer kinderen is er overigens niet. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
Dan zou ik een spiraal proberen. Is wel een gok, want sommige dames hebben ook last van migraine met een spiraaltje
Waarom slik je de pil niet gewoon door? Heb ik ook jaren gedaan ivm migraine En op gegeven moment implanon laten zetten
Ik gebruikte voor de zwangerschap Diane35 en Yasmin, hier kreeg ik ook zo nu en dan een migraine aanval van Ik gebruik nu ruim 3 maanden de Zoely en daar ben ik best tevreden over. Een enkele keer wat lichte hoofdpijn gehad, geen pukkels maar helaas wel een laag libido. De eerste 3 maanden moet je lichaam nog wennen dus ik hoop dat het nog beter wordt.
Ik heb de pil (yasmin en cerazette ) geslikt bij yasmin migraine, cerazette kreeg ik door braak bloedingen. Nuvaring geprobeerd, ook migraine. Ik laat binnenkort een koperspiraal zetten. Ik ben bang dat ik van de mirena ook migraine krijg en/of doorbraak bloedingen. Ik doe het niet zo goed met hormonen, dus helaas.
ik slikte altijd de pil door. had maar 1x per half jaar menstruatie+hoofdpijn. gelukkig ging dat aardig. en anders even met de huisarts voor triptanen om tafel gaan zitten, wie weet helpen die heel goed bij je. had neusspray. binnen 15 minuten was het stuk beter te behappen de pijn.
Ik heb altijd de pil geslikt (microgynon 30), maar na de zwangerschap vond ik dit niet meer zo prettig. Ik vergat m ook wel eens met mijn onregelmatige werktijden(was voorheen niet zo'n probleem met de kinderwens ). Na goed orienteren en overleg met mijn man gekozen om de prikpil te gaan gebruiken. Nu 2x gehad en bevalt prima. Eerste 3 maanden nog wat last gehad van lichte bloeding daarna niet meer. Was wel bewuste keuze omdat we niet op korte termijn in ieder geval een kinderwens hebben en voor de toekomst weten we het nog niet. Nadeel van prikpil schijnt te zijn dat het lang duurt voor je weer een ongi ritme hebt als je er mee stopt. Maar goed was voor ons geen probleem. Zou dus ook een overweging kunnen zijn?
Ik ben om bovenstaande redenen enorm gaan zoeken en ben de Zoely gaan slikken. Een relatief nieuwe pil, maar ik vind m heel erg fijn. Geen bijwerkingen, geen extreme gevalletjes. Voor je migraine kan ik je excedrin aanraden. Werkt perfect!
Heb nu mirena. Inmiddels ook mijn eigen cyclus weer. Inclusief mijn eigen pms... Wel iets minder bloedverlies dan normaal maar vaak ook 1-2 dgn langer. Met spiraal heb je ongi absoluut niet zelf in de hand. Niet het idee dat ik bijwerkingen heb nu (in begin wel) behalve wellicht erg laag libido.
wat moet je voor Zoely bijbetalen ? mijn dok wou me ook weer aan de microgynon30 omdat het meest gebruikt wordt en meeste ervaring mee is