hulp bij borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Sterretje08, 3 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Goedemorgen,

Iets meer dan een week geleden ben ik bevallen van mijn 2de zoontje
    Bij mijn eerste zoontje ook borstvoeding gegeven, en dit ging hartstikke goed
    Nu is mijn zoontje met 37 weken geboren en gaat het allemaal wat moeizaam
    HIj was in het begin erg slaperig, en hapte wel aan maar dronk dan 2 slokjes en dat was het
    We hebben hem toen gevoed met gekolfde melk, en dan icm zuigen op de pink en dan rustig via een spuitje melk bijgespoten

Nu leek het beter te gaan 2 dagen, ook de laatste dag dat de kraamzorg er was
    Nu gaat het sinds gister alleen helaas weer niet zo geod
    HIj is niet wakker te krijgen, drinkt maar 5 min of soms nog minder en daarna wil hij niet meer gaan drinken
    Luier verschonen of stimuleren met aanraking of kou helpt ook niet
    HIj hapt dan soms wel, maar begint niet te drinken, of 1 slokje...

Omdat hij ook wat geel ziet, maak ik me best zorgen
    HIj is wel alert en niet afwezig, maar vraag me toch af of dit goed is, overdag komt hij ook echt nit zelf voor een voeding namelijk

Zijn er nog meer trucjes die ik kan proberen om hem beter te laten drinken, en zou ik anders ev weer met het spuitje wat drinken moeten geven als hij op de pink zuigt, en zo ja hoeveel?

Als dit niet de oplossing is, zal ik dan een lactatiekundige moeten benaderen?
    Mijn man zegt geef de borstvoeding toch uit een fles, maar dat wil ik eigenlijk niet, want naar mijn idee drinkt hij straks dan helemaal niet meer uit de borst
    En als ik een lactatiekundige moet benaderen, doe ik dit dan via het consultatiebureau, of moet ik dit gewoon zelf doen?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Ster

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, ik zou een lactatiekundige in de arm nemen. Als je op de nvl site kijkt zie je welke lactatiekundigen er in jouw regio zitten.
    Dit kun je zonder tussenkomst van het consultatiebureau regelen.

Een lactatiekundige kan je helpen de juiste dingen te doen om je borstvoeding te behouden en (en dat moet prioriteit hebben) met jou samen te kijken of jullie baby groeit en voldoende voeding binnenkrijgt.

vandaag nog doen hè!

succes
    linda

Deel Deze Pagina