Hoi Zijn hier vrouwen die ervaring hebben met cerazette en dan specifiek met stoppen om zwanger te raken. Ik slik de pil nu zonder borstvoeding (ik gaf borstvoeding). Weet dat het risicovol is, maar op het moment zou ik het niet erg vinden als ik zwanger zal raken. Wil sowieso rond augustus stoppen met de pil, dan willen we er zeker voor gaan. Ben trouwens helemaal tevreden met deze pil, in het begin de eerste 3mnd was het steeds een bloeding zo nu en dan maar daarna, nergens last van! Om het kort te houden (voordat ik weer een heel verhaal schrijf)als je stopt met de cerazette, heb je dan direct een gewone cyclus, oftwel word je gelijk ongesteld, of gaat het even aanrommelen en duurt het even? Wie heeft ervaring en kan hier meer over vertellen. Weet dat ze een eigen site hebben voor vragen/antwoorden maar ik wil graag ervaringen lezen van andere vrouwen. Groetjes.
Ik heb geen ervaring met geen bv geven en stoppen tijdens deze pil. Bij de eerste ben ik gestopt en was mijn eerste menstruatie alweer na een week, maar gaf nog wel 3 keer per dag bv. Na de tweede heb ik geen cerazette geslikt. Bij nummer 3 ben ik nu 7 weken terug gestopt met cerazette en gebruik nu niets en kwam mijn menstruatie na 6 weken door, maar ons mannetje is nu 7,5 maand en hij krijgt dus nog een voeding of 4 per dag en nog een nachtvoeding. Het is dus niet vergelijkbaar met jou situatie, maar het kan dus even duren voordat de hormonen uit je lichaam zijn.
Hey, Ik heb bij de eerste deze pil geslikt. Gaf ook bv. Ik ben in september met de pil gestopt en een keer even wat bruinverlies gehad en keer goed ongi en zwanger! Ik vondt het opzich een fijne pil, alleen heb ik in het begin veel last gehad van misselijkhied nu weer...jij hier ervaring mee? Dus bij mij was het best snel weer een normale cyclus! Maar nu is de pil bij jou zonder bv niet echt veilig en dat vindt jij niet erg dat snap ik, alleen is het jammer als je zwanger zou worden en je hebt geen folium geslikt en er is een gevaar aan zwanger zijn en pil slikken. Hier zou ik wel even over nadenken. Heb trouwens 1 jaar bv gegeven en zat dus nog maar op 2 bv per dag en naderhand zelfs eentje
Hoi dames, allereerst bedankt voor het reageren! oxbow, ja dat dacht ik wel dat het eventjes kon duren eer je cyclus weer op gang komt. Ben benieuwd hoe lang het bij mij zal duren, aangezien ik voordat ik zwanger werd van mijn zoontje toch wel 2jr geen pil heb geslikt eer ik zwanger raakte. Reden: onverklaarbare onvruchtbaarheid. Vandaar dat ik nu zo de mini pil slik zonder bv, wil heel graag een brusje en niet al te veel leeftijdsverschil tussen beide kindjes, maar aan de andere kant, zal het weer zo lang duren voor ik zwanger raak, hoop het niet, daarom niet erg als ik zwanger raak. Maar zoals cindy ook schreef, vind het maar niets als k door de pil heen zwanger zou raken en ook nog zonder het slikken van foliumzuur dat zeker hoor. Cindy: Ja je hebt wel gelijk wat dat betreft, ik hou er zeker rekening mee. Vandaar dat ik niet al te lang wil wachten om ermee te stoppen. De ene keer het liefst even 4mndjes wachten en aan de andere kant gooi ik de pil nu direct de prullenbak in. We zitten nu even in een moeilijke periode. Zoontje sinds de geboorte last van oorontstekingen en we weten sinds een paar dagen ook dat hij ontstoken neusamandelen heeft. We kunnen zijn onverklare huilbuien van al die maanden (bijna 1jr!) nu eindelijk verklaren en we zijn een beetje op van slaapgebrek. Gelukkig word hij er binnenkort aan geopereerd en hopen we op betere tijden en kunnen we 'rustig' beginnen aan een tweede wondertje. Weet niet of jullie me warrige verhaal volgen, zoontje wilt nu naar bed en ik typ dit super vlug Zit een beetje in tweestrijd met het stoppen met de mini pil. Hoop dat k er snel uitkom! Liefs yach
Ik heb een paar maanden Cerazette geslikt, ben ermee gestopt omdat ik constant ongesteld was. Ik geef nog 3 a 4 keer bv per dag. Na het stoppen ben ik na 3 weken geloof ik echt ongesteld geworden, en daarna zat er 33 dagen tussen. Bij mij is het dus wel weer meteen op gang gekomen.