Heb drie weken geleden mijn spiraal laten verwijderen. Na wat verhalen in mijn omgeving kreeg ik er schrik van, dus wilde het eruit hebben. Ga nu nog een half jaar de pil slikken, en dan willen we ons langzaam gaan voorbereiden op (hopelijk) een tweede kindje. Ben nu in de derde week van de pilstrip. Ben op zaterdag begonnen, en a.s. vrijdag zou ik de laatste van de strip pakken. Alleen dacht ik afgelopen zaterdag dat ik de pil van een dag eerder vergeten was te slikken. Dus heb ik een dubbele dosis ingenomen. Maar ik had niet goed gekeken... Heb bij de verkeerde dag gekeken. Ik slik nu gewoon door, maar dat betekent dat ik donderdag de laatste pil slik, in plaats van vrijdag. Maakt dit iets uit?
Nee, maakt helemaal niks uit. Heel misschien dat je bloeding een dagje extra op zich laat wachten, omdat het dus een klein weekje geleden dan een dubbele dosis hormonen moest verwerken en daardoor misschien ietsje-pietsje van slag is. Maar ik verwacht het eigenlijk niet, waarschijnlijk is alles gewoon normaal.
Bedankt! Heb vandaag de laatste pil gepakt (i.p.v. morgen dus). Begin ik nu dan ook een dag eerder aan de nieuwe strip? Vrijdag i.p.v. zaterdag?
Ja, je moet nu op vrijdag de 27e aan je volgende strip beginnen (je mag namelijk maar maximaal 7 dagen pilvrij zijn in je stopweek!)
Zo staat het in de bijsluiter. Als je in week 2 een pil vergeet, dan dien je deze alsnog in te nemen. Ook als dat betekent dat je 2 pillen op 1 dag slikt.