borstvoeding en rijstenbloem

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door gerda79, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    hallo dames

ik had een vraagje mijn zoontje is nu 2 maanden en 3 weken en 1 dag oud.
    hij is vorige week vrijdag gewogen en woog toen 7600 gram.
    hij krijgt dus nog steeds volledig borstvoeding,tegen woordig meestal uit de fles afgekolfd maar ook wel een een tussen doortje aan de borst .
    Ik doe dit zodat ik precies kan zien hoeveel hij binnen krijgt.
    hij zit momenteel op 5 voedingen 4 x 240 ml en 1 x 270.
    aan mijn borstvoeding ligt het niet ik kolf zo'n beetje een andere halve liter per dag met gemak.

maar nu zeiden ze op cb dat ik misschien de avonden 1 of 2 schepjes rijstenbloem aan de borstvoeding moest toevoegen omdat hij al zo groot is, nu vroeg ik me dus af hebben jullie ervaring of kan dat kwaad en ik wilde het liefst borstvoeding blijven geven tot 6 maanden en dan volledig ,ben bang als ik rijtenbloem erbij ga geven dat dat niet er gunste is van de borstvoeding dan .
    dus heeft iemand raad.

ze zeiden op cb trouwens ook dat ik waarschijnlijk eerder moest gaan bij voeden omdat mijn zoontje toch al wel groot is 7600 gram en 68 cm .
    dat hij straks toch meer nodig heeft ,

graag je advies

alvast bedankt gerda

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zie het nut niet van rijstebloem toevoegen. Is beter om gewoon exclusieve borstvoeding te geven tot je kindje 6 maand is.
    Een vrijwilliger van de VBN heeft op een ander forum eens uitgelegd dat een paar slokjes moedermelk extra dezelfde calorieen opleveren als rijstebloem.

P.s. mijn kind was 6770 gram en 65 cm bij 3 maand en mijn cb heeft het nergens over gehad.

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    waarom zou je rijstebloem aan de borstvoeding toe moeten voegen?

Hij krijgt meer dan genoeg binnen (ik vindt het veel voor een kleine van 2 mnd 3 wkn) en dan ook nog eens rijstebloem erbij gaan geven…

Vanwaar uit is dat advies gegeven?

Is dat om te zorgen dat hij op 4 flessen terecht komt of ?

Snap van dit advies eerlijk gezegd totaal niets…

Gr.smoekie

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Absurd advies, en ook een erg rare opmerking over dat vroege bijvoeden.
    Overduidelijk een Cb dat geen verstand heeft van borstvoeding.
    Waarom ga je niet over naar wat meer voedingen aan de borst? Je hoeft toch helemaal niet te weten hoeveel melk er in gaat?

5. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    vast bedankt voor jullie reacties

ja ik snap het ook iet zo goed, mijn zoontje was bij de geboorte 4160 gram
    dus ik vind dat ik het eigenlijk wel goed doe, ik ben nu 3 x bij cb geweest 2 x bij een wijkverpleegkundige en een keer bij een arts.
    die arst moet ik volgende week wee heen ik weet niet of ik na de zelfde ga, maar de wijkverpleegkundige zei het is een grote baby en hij heeft meer nodig dus lijkt het beter wat rijsbloem toe te voegen.
    Omdat hij straks anders een soort groeistop zou krijgen .

maar hij groeit gemiddeld 400 gram per week

als mijn borstvoeding niet goed zou zijn was hij nu toch ook nog niet zo groot geweest,
    ik vind dat ze je erg onzeker maken.

ben nu een dikke week volledig aan hat kolven geweest om te kijken hoeveel die elke drinkt daarvoor deed ik het 2 a 3 keer en verder aan de borst ,maar volgens mij hoeft een baby die borstvoeding ook niet altijd het zelfde te drinken .

ik denk dat ik gewoon door ga zoals het nu gaat kolve en gewoon weer aan de borst,
    mijn zoontje huilt bijna niet alleen als het bijna etens tijd is 10 minuten voor de tijd maar dat is niet erg volgens mij

toch alvast bedankt

groetjes gerda

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gerda, volgens mij zijn ze echt helemaal gek bij 'jouw' CB ... als je zoontje 400 gram per week groeit is dat toch enorm super! Je hebt geen melk, maar volvette slagroom :D. Ik zou me niet gek laten maken en lekker genieten van je BV. En trots zijn dat Nick zo enorm goed groeit op jouw melk!

7. Mattanja

Mattanja Nieuw lid

12 mrt 2008
    4
    0
    0
    Gerda, je kolft minder dan dat je kindje zelf uit je borst drinkt. Laat ‘m lekker drinken uit je borst. Zo lang hij goed drinkt, goed slaapt en alert is als hij wakker is, dan krijgt hij voldoende binnen. Bijvoeden is echt niet nodig, tot 6 maanden volledige borstvoeding is prima. Als je ukkie te weinig krijgt, gaat het zelf wel flink huilen na de voedingen. Je kleintje kan zelf heel goed z’n eigen inname reguleren. Vervelend zo’n cb met die adviezen die helemaal niet goed zijn.
    Niet meer kolven hoor als het niet nodig is. Dan loop je meer risico op een borstontsteking omdat je nooit je borsten helemaal ‘leeg’ kunt kolven.
    Zoals hier al eerder werd gezegd: je hebt echt voldoende melk als ik dat zo lees.

8. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Bedankt voor jullie reacties

ben vandaag weer bij het cb geweest en we hebben eenieuwe arts dacht eerst o jee wordt wat ,maar nee hoor zei was zeer tevreden,
    en had het helemaal niet over bij voeden,
    ze zei ook uit de borst is het beste maar jemag best kolven.
    dat maakte verder niet uit,
    Hij weegt nu 7850 gram dus echt voldoende kreeg zelfs een compliment.
    Ze snapte ook niet goed waarom die verpleegkundige begon over bijvoeden, ze zij als dat nodig mocht zijn merk je dat gauw genoeg,
    dus geen zorgen maken

toch bedankt allemaal

gerda

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel rare opmerking van de vpk.
    Je moet alleen maar hopen dat je kindje inderdaad rond de 4 maanden wat minder hard gaat groeien (dat is normaal bij borstvoeding), anders kun je hem straks niet meer tillen!

Deel Deze Pagina