Nuvaring verwijderen

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Sabkesam, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    Ik zit er aan te denken om als anticonceptie de Nuvaring te kiezen, alleen zit ik nog met 1 vraag. En ik hoop dat hier vrouwen zijn die me daar antwoorden op kunnen geven.

Is de nuvaring na 3 weken makkelijk te verwijderen? Of moet je even diep graaien? (om het maar even plat te zeggen. Hihi!)

2. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ik vond de Nuvaring altijd heel makkelijk te verwijderen, je kan er zo bij met je vinger, die erachter haken en hem eruit trekken. Zelf haalde ik de ring er altijd uit voor de seks (want we konden hem voelen) en tijdens het douchen haalde ik hem er vaak even uit om af te spoelen en weer opnieuw in te doen. Dit hoeft niet, maar ik vond het wel een fris idee en per 24 uur mag de ring er 3 uur uit zonder dat deze onbetrouwbaar wordt.

Ik was in het begin ook bang dat ik hem niet meer zou kunnen vinden ofzo, maar dat viel dus heel erg mee. Soms voelde ik hem ook gewoon naar beneden zakken (zo'n gevoel wanneer je een tampon in hebt die helemaal verzadigd is en laag hangt) en kon ik zo van buitenaf het randje voelen en hem weer terug omhoog duwen. Hij zakt dus eerder naar beneden, dan dat hij naar boven verdwijnt.

3. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ook ik heb de nuvaring gebruikt, is inderdaad makkelijk te verwijderen.

greetz

Deel Deze Pagina