Cerazette... wat een ellende

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door MamaSmurf, 5 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Sinds april slik ik de cerazette. t/m 12 juli had ik alle 13 dagen 3 dagen lang een lichte bloeding. Toen 1,5 maand niets en ondertussen alweer 9 dagen lichte menstruatie.

De huisarts en gynaecoloog vertelden mij dat dit wel normaal is dat het even duurt maar nu ik alweer 9 dagen licht bloedverlies heb begin ik het toch een beetje zat te worden.

Na de bevalling van mijn zoon slikte ik ook ruim een jaar Cerazette en had toen 1 keer een doorbraakbloeding dus dit is wel even heel anders.

Wat is jullie ervaring? Ook zoveel last van bloedingen?

2. PrettyLove

PrettyLove Niet meer actief

Ik heb persoonlijk amper bloedingen, slik de cerazette nu 3 jaar.
    Maar ik ben hem niet na een bevalling gaan slikken, dus misschien zit daar het verschil in?

De cerazette schijnt nogal verschillende ervaringen te geven, als ik er zo over lees.
    Als 'ie het goed doet, is het naar mijn mening echt de meest fijne pil. Maar in jouw situatie kan ik me voorstellen dat je er flink zat van bent. Heb je voor jezelf al besloten hoe lang je de bloedingen nog aan wilt zien?

3. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Wat vervelend dat je zo'n last hebt van de bloedingen.
    Maar het is inderdaad wel gebruikelijk om onregelmatige bloedingen te krijgen met deze pil. Voor veel vrouwen is dit een reden om ermee te stoppen, niet omdat het kwaad kan, maar omdat het irritant is.

Ik heb de eerste maand dat ik cerazette slikte wat spotting gehad, in de vierde week een menstruatie en sindsdien helemaal niets meer.
    Geen idee of dat normaal is.

Heb je ook andere klachten erbij?

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik bloedde constant, iedere dag. Niet veel, maar vreselijk irritant. Na 10 weken zonder enige verbetering hield ik het voor gezien. Toen ben ik gestopt.
    Vervolgens werd ik 10 wkn helemaal niet meer ongesteld :p, waarna mijn eigen cyclus op gang kwam.

5. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ik had geen last van cerazette, gewone bloeding in stopweek. Anders geen problemen, wel niet na een bevalling genomen.

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Cerazette is minipil, daar heb je toch geen stopweek?? Die moet je juist iedere dag nemen.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    idd cerazette slik je constant door zonder stopweek..
    ik heb die ook gehad en ik vond hem juist ideaal..
    tijdens het gebruik geen drupje/veegje bloed gezien

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik he de Desorgestel, de goedkope variant van de Cerazette welke ik zonder stopweek gewoon moet slikken.

Ik slik dat sinds september vorig jaar. De eerste 5 maanden constant bloedingen gehad, hevige en lichte bloedingen cq bruinverlies. Sindsdien geen bloedverlies meer gehad.

9. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Ik had de Cerazette al voor mijn zwangerschap; nooit een doorbraakbloeding. Sinds mijn bevalling de eerste drie maanden constant doorbraakbloedingen (kleintjes) waar ik op een gegeven moment echt geirriteerd van raakte, en dacht 'Als het nou volgende week nog steeds zo is stop ik ermee'. En voila, geen bloed meer gezien! Het kan dus zomaar ineens over zijn!

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Zo ging het bij mij ook, alleen heb ik het 4 maanden de kans gegeven, maar ik bleef bloedingen houden.

Deel Deze Pagina