Anticonceptie kiezen.. wat een hel..

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Scorpio99, 14 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scorpio99

Scorpio99 Actief lid

11 jan 2013
    464
    18
    18
    Pff.. ik ben nog maar een weekje geleden bevallen maar ik ben al bezig met het uitzoeken welke anticonceptie ik wil gaan gebruiken. Ik heb nu een zoontje van bijna 2 en een zoontje van 1 week en wil misschien nog wel meer kinderen, maar dan wil ik wel dat er een langere tijd tussen zit.

Na de eerste heb ik de minipil geprobeerd, ivm borstvoeding, maar deze beviel me slecht. Ik bleef namelijk constant ongesteld. Ben na een poosje ook gestopt en heb toen geen anticonceptie meer gebruikt. Heb toen een beetje opgelet op mijn cyclus wat in principe wel goed ging, maar toen we besloten voor een 2de te gaan was het ook meteen raak haha :p

Wat voor anticonceptie hebben jullie gekozen icm borstvoeding? Ik wil ongeveer minimaal 2 jaar wachten voordat we aan een volgende gaan denken.

2. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    De Implanon en het spiraaltje kunnen in combinatie met bv. Ik heb de Implanon gekozen. Dit ging prima en ik ben er erg tevreden over.

3. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    als vrouw ben je helaas meestal de klos... Er zijn 4 ac middelen met maar 1 hormoon die je dus tijdens je borstvoeding kunt gebruiken

Wat ik me dus afvraag: Als je van cerazette tussentijds bloedverlies hebt, dan heb je dat denk ik van alle ac met maar 1 hormoon?

Dus dan heb je met de prikpil, de minipil, implanon en hormonaal spiraal (mirena) allemaal dezelfde werking? Of zou dat te kort door de bocht zijn?

Wat ik dus bedoel: als je eerst de minipil neemt en dat werkt goed (niet te veel tussentijds bloedverlies) dan zou je dat met de implanon, prikpil en mirena ook hebben?

In dat geval kun je dus eerst de minipil gebruiken en als je daar ontevreden over bent hoef je die andere 3 soorten van anticonceptie met maar 1 hormoon ook niet te proberen.

Andersom ben ik van plan de minipil te nemen en als dat goed werkt voor de implanon of prikpil te gaan (wil na deze zwangerschap sowieso 2 tot 3 jaar niet zwanger worden)

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hierom ben ik dus nooit voor AC gegaan, zoveel troep in je lijf en zoveel bijwerkingen, bah.
    Kan je niet zelfde doen als eerst, goed opletten en condooms?

5. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik ben ook erg aan het twijfelen! Ik lees dus graag even mee...
    Voor ons zijn condooms niet fijn, ik ben daar licht allergisch voor. Ik moet dus wel iets gaan kiezen! ;)

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Koper spiraal, kan met bv, je hebt een normale cyclus, kan ook prima na 2 jaar eruit gehaald worden.
    Dit is voor mij ivm trombose risico's met alle hormonale anticoncepties de beste optie dus hier ga ik weer voor na mijn bevalling.
    Succes met je keuze, er zijn echt wel wat opties!

7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb spiraal. Na de 2e een koper en nu een mirena. Ging prima met BV en ik vind het erg prettig dat je nergens aan hoeft te denken.

(maar ik blijf anticonceptie een hel vinden ;), eigenlijk is er niets dat echt bevalt... Inmiddels ben ik zo ver dat ik binnenkort voor sterilisatie ga)

Deel Deze Pagina