Cerazette

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Julias, 1 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Is er iemand bekend met deze hormoonvrije pil?

Mijn gyn gaf als optie voor anticonceptie de 'borstvoedingspil' en na even zoeken is dit de cerazette. Ik geef borstvoeding en deze pil kan daarmee dus gecombineerd. Naar haar zeggen zou menstruatie uit blijven, maar ik las op een site dat het niet te timen is, er is geen stopweek, maar ben dus benieuwd of er daadwerkelijk geen menstruatie plaats vindt. Ik heb een gruwelijke hekel aan menstruatie, dus als er iets is waardoor deze gewoon weg blijft is dat fijn, maar als er toch zomaar een menstruatie op kan treden, doe ik liever zonder dat soort anticonceptie .

2. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik slik hem ook, maar geen idee of dat zo is.. Ben bijna klaar met de eerste strip.. Mijn schoonzus gebruikt hem wel, wordt niet ongesteld, maar heeft wel soms een kleine bloeding maar dat is sporadisch geloof ik..

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het klopt dat je geen stopweek hebt, je slikt steeds een strip van 28 dagen en je gaat dus gewoon door met de volgende strip zodra je de oude leeg hebt.

Ik heb de Cerazette na beide dochters geslikt. Bij de oudste heb ik deze pil negen maanden geslikt en ben ik misschien drie of vier keer "ongesteld" geweest... beter gezegd steeds één dag wat rood bloed.

Bij de jongste heb ik de Cerazette iets van zes maanden gehad en ben zes maal zeer heftig ongesteld geweest, lees: een normale tampon lekte binnen anderhalf uur door.

Dus ja het is heel lastig te zeggen of je nu wel of niet ongesteld wordt bij het slikken van deze pil.

4. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Hopmarjanneke waren de bloedingen dan wel na een maand? Dat je er enigszins rekening mee kan houden? Ook gek dat je de ene keer bijna niks had en daarna zo heftig!

Vervelend dat het niet te zeggen is. Ik ben benieuwd naar meer verhalen en jouw verloop Silverwings.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik word ook niet ongesteld met cerazette..
    laatst had ik huismerk omdat cerazette niet geleverd was toen was ik 3 weken lang ongesteld..
    nu al even weer cerazette dus en nog geen drup gezien.
    ik vind het best hoor.
    krijg altijd koortslippen en nare ontstekingen in de huid als ik ongesteld ben
    het is trouwens geen hormoonvrije pil..
    er zit 1 hormoon in ipv 2 zoals bij de meeste andere

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Oei dat durf ik je eigenlijk niet meer te zeggen... t is inmiddels al bijna vijf jaar geleden :) Maar ik dacht van wel.

7. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Dat is lastig herinneren, maar dan is er dus wel enigszins rekening mee te ouden als het gebeurd... Hmm.... Dat geeft weer een positief gevoel!

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik had iedere dag licht bloedverlies... na 10 weken was ik het beu en ben ik gestopt.
    Maar goed, ik ben ook het type dat bij mirena ook (vaak) tussentijds bloedverlies, en ook bij een gewone 'lichte' combinatiepil, dus ik bloed nogal makkelijk ;)...

9. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ooh wat vervelend! Ik zou dan ook snel gestopt zijn ja! Heel ongemakkelijk dat je zo makkelijk bloed dan.

Ik wacht iig mijn natuurlijke menstruatie eerst af en afhankelijk van hoe deze gaat en hopelijk nog wat meer reacties qua ervaringen hier kan ik mijn besluit maken en eventueel bij de HA nog langs voor info als ik hiervoor zou willen gaan.

10. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Ik heb deze pil 10 maand geslikt en werd elke maand ongesteld, wel keurig op tijd overigens. Geen tussentijdse bloedingen etc gehad

11. Johanne25

Johanne25 Lid

30 okt 2014
    87
    1
    8
    De eerste drie maanden kun je last hebben van onregelmatig bloedverlies, daarna zou het helemaal weg moeten blijven.
    Na de oudste heb ik hem 9 maanden geslikt, heel de periode wat last van licht bloedverlies gehad, geen peil op te trekken, dan was het een paar dagen weg en dan begon het weer, maar vond het niet zo frustrerend dus ben gewoon doorgegaan. Na t stoppen overigens direct zwanger van nummer 2.

Nu slik ik hem weer, sinds december. In de eerste periode een aantal flinke bloedingen gehad, heel onregelmatig, vloeide meer wel dan niet. Getwijfeld of ik er weer mee zou stoppen, maar mijn borstvoedingsproductie is heel gevoelig voor dips, dus bij de eisprong en menstruatie in m'n natuurlijke cyclus zat ik met een heel onrustig kind. Nu is dat allemaal heerlijk stabiel. En nu ben ik ook alweer een paar weken bloedingsvrij, hoop dat het zo blijft!

Weet niet of je wat met het verhaal kunt, maar veel succes met t maken van je keuze!

12. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ik kan zeker wat met je verhaal. Nog steeds niet weten wat ik ga doen :p Met een grotere neiging naar niet.
    Ik heb de grootste hekel aan niet weten wanneer de bloeding begint. Dus als het onzeker is of en wanneer en hoeveel......

Ik ben in ieder geval blij dat ik hier naar ervaringen heb gevraagd! Afgaand op wat de gyn zei, zou het perfect zijn en dat blijkt het dus niet.

13. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Nou ja heb nog niks nieuws te vertellen, inmiddels met de tweede strip begonnen en ik heb nog geen bloed gehad.. Mag van mij zo blijven haha

14. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Dat hoop ik ook voor je!

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb het ruim 2 jaar geslikt en geen druppel bloed gehad in al die tijd! Heerlijk!!! Voor mij werkt die dus goed!

Kwestie van proberen dus. Als hij bij jou net zo werkt als bij mij..... :)

16. Julias

Julias Fanatiek lid

20 mrt 2015
    2.546
    1.868
    113
    Ooh ja zo zou het voor iedereen moeten zijn :D Lijkt me super!

Deel Deze Pagina