Hallo, Twee weken geleden heb ik een blaasontsteking gehad (merkte dit door harde, pijnlijke buiken). Na een kuurtje was mn urine schoon (ook op kweek gezet, helemaal niets te vinden) maar mn klachten bleven. Afgelopen zaterdagochtend werd ik wakker met (voor)weeen/harde buiken die iedere 3 minuten kwamen en een halve minuut aanhielden. Ik ben door de VK doorgestuurd naar het ziekenhuis. Natuurlijk CTG gehad, uit- en inwendige echo. Gelukkig blijkt alles nog potdicht te zitten en heeft mijn baarmoedermond een normale lengte. Na 2 dagen bedrust in het ziekenhuis ben ik nu weer thuis. Nu hadden we juist de vrijdagavond ervoor sex gehad. Sinds die tijd niet meer omdat ik toch het gevoel heb dat dat het in gang heeft gezet. Op dit moment heb ik nog steeds last van harde buiken, niet meer pijnlijk. Ik breng mijn dagen hoofdzakelijk door op bed of in de tuinstoel. Eergisteren heb ik opnieuw 2 uur lang hele regelmatige harde buiken gehad. Al met al een heel verhaal maar mijn vraag is eigenlijk of het hebben van sex inderdaad van invloed is op mijn klachten? M.a.w is het verstandig om tot mijn baby voldragen is, geen sex meer te hebben? En als dat zo is, waar zit dan het risico in? Penetratie, klaarkomen of beide? Dank voor het lezen en ook alvast voor je antwoord!
hoi, je kunt wel harde buiken krijgen van seks. Sommige vrouwen reageren daar extreem op. Meestal komt dat dan door het klaarkomen, dat zijn eigenlijk ook samentrekkingen van de baarmoeder zelf, die kunnen in harde buiken overgaan. Mirjam