Cerclage 34wk en bevallen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mc87, 15 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Wie heeft er een cerclage gehad en is ondanks dat, toch bevallen doordat deze brak/ stuk ging ? Of door weeën?

    Ik heb vandaag controle gehad ben 34.5 nu maar heb sinds gisteren regelmatig laat van pijnlijke harde buiken die voelen als weeën maar dan niet super krachtig. Over 8 dagen word de cerclage verwijderd... Heb het er over gehad met de gyn. maar vind het ontzettend vervelend voelen.Lijkt alsof die cerclage alles tegenhoud en dat mijn lichaan wil bevallen.

    Is er iemand die dit herkent? En hoe snel kan de bevalling dan starten? Ik ben steeds snel bevallen. Dus denk deze keer ook. Vind het enorm spannend allemaal.
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb zelf cerclages gehad, ik heb dit niet meegemaakt, maar destijds wel veel ervaringsverhalen gelezen.

    En het is dus wel mogelijk dat je bevalling gestart is, er zijn ook zat andere mogelijkheden natuurlijk, maar ik zou nu het ziekenhuis bellen en even langs gaan ter controle.

    Sterkte, hopelijk is het vals alarm.
     
  3. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Nee, dat is het nou net. Was al bij het ziekenhuis geweest.had daar een afspraak staan Maar controleren de cerclage niet meer en hopen dat het nog een week goed blijft gaan... Mag ook met 35.5 al de cerclage er uit..De baby ligt ook goed. Dus ben er ook wel klaar voor/mee.
     
  4. pluisje29

    pluisje29 Lid

    19 mrt 2015
    51
    1
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb bij de laatste 2 zwangerschappen een cerclage gehad. Bij de eerste cerclage zwangerschap is deze met 32 weken eraf gehaald omdat ik weeën had. Dat voel je echt dat doet echt zeer. De pijn is onhoudbaar. de cerclage scheurt niet kapot uiteindelijk als hij er met contracties niet afgehaald wordt gaat de baarloedermond stuk.

    Mocht je twijfelen gewoon een extra check vragen hoor.
     
  5. mc87

    mc87 Actief lid

    11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ben nu opgenomen ivm beginnende zwangerschaps vergiftiging. Nu maar hopen dat het zo blijft.En zal zeker vragen of de cerclage er af mag, zondag ben ik 35wk. Dus misschien maandag... Zo vervelend allemaal.
     

Deel Deze Pagina