Cerclage en dan.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Faithful, 7 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Vandaag bij de gyn geweest en na veel rust baarmoederhals nu weer 5cm. Pessarium zit goed, baarmoeder gesloten. Wel een antibiotica voor een blaasontsteking maar verder nu wel rustiger. Dan maar bank en bed voorlopig.. lang leve netflix en hbo (game of thrones).

Cindy1977 en Simmy vinden dit leuk.
  2. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Op Netflix is Outlander goed, Anne with an E kijkt ook lekker suf weg en ik ben nu bezig met Greenleaf. Alles in 1 week XD

Gelukkig is alles goed met je!

Faithful vindt dit leuk.
  3. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Outlander is ook wel iets voor mij. Alle vampire diaries en originals al gezien. En game of thrones schat ik een week voor in. Dus dan starten met outlander. Kunnen elkaar zo de weken wel door helpen:roflmao:

Faithful en Cindy1977 vinden dit leuk.
  4. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier 2x een preventieve cerclage gehad die werd geplaatst rond de 12wk.

Ik ben de eerste keer een nacht in het ziekenhuis geweest maar was wat speciaal door de weg aar het moment van zetten van de cerclage. Er zat namelijk ook een spiraaltje in die er niet uitgehaald kon worden.

Bij mij is de eerste gezet nadat ik een ruggeprik had gehad. Er stond een monitor bij om alles in de gaten te houden en ze hebben toen meteen na het plaatsen een echo laten zien dat alles goed was. (Dit was wel een wat specialer geval door hoe alles van te voren was verlopen, ik wist namelijk pas dat ik zwanger was na 12,4 weken. Mocht eigenlijk niet zwanger worden door behandeling aan bm)

Bij de 2de ging het met algehele narcose de ruggeprik lukte niet. Toen was ik na een paar uur weer thuis.

Als je vragen hebt of iets mag je me altijd pben. Ik weet nog dat ik zo veel vragen haf toen ii wist dat ik hem zou krijgen. hoop zo dat de cerclage je gaat helpen!! Ik

5. momim

momim Niet meer actief

Fijn dat baarmoedermond weer zo’n mooie lengte heeft! Sterkte met al het Netflixen en bankhangen, het is gelukkig voor een heel mooi doel

poppetje77 vindt dit leuk.
  6. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Sorry als ik iets gemist heb of over het hoofd gelezen....
    Hoe ver ben je nu zwanger en Wanneer wordt de cerclage geplaatst?
    Verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt hiervoor...Ik hoop dat de cerclage ook jou gaat helpen deze keer. Mijn zoontje is met 24weken geboren en overleden maar bij de zwangerschap erna wilden de artsen mij geen preventieve cerclage geven. Daar was ik toen heel boos over en ik had gelijk want bij (Ik weet niet meer precies) 22 weken was mn cervix zowat weg en moest ik snel een nood cerclage krijgen. Gelukkig ging het toen goed.

7. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Gelukkig goed gegaan maar je zou ze toch. Alsof wij het leuk vinden om al die extra voorzorgsmaatregelen te krijgen. Onbezorgd genieten van zwanger zijn is er voor ons niet bij..

8. Faithful

Faithful Niet meer actief

Beetje late reactie , niet zo goed te pas dit weekend. Woensdag hoor ik wanneer maar zal binnen 3 weken zijn dat die geplaatst wordt. Ben vandaag 11 weken.
    Wat vervelend zeg dat ze je toen geen preventieve wilde geven, vaak weet je zelf wel hoe en wat. Spijtig dat er niet naar geluisterd is, wel fijn dat het uiteindelijk goed is gegaan die zwangerschap.

9. Faithful

Bedankt voor je verhaal!
    Woensdag ga ik de arts ook veel vragen.
    Vooral benieuwd naar hun beleid na het plaatsen , verschilt zo per zkh heb ik al wel gemerkt. Ik houd je aanbod van pb nog even in het achterhoofd. Momenteel nergens puf voor (langleve niets binnen houden zelfs niet met medicijnen).

10. Faithful

Fijn dat het nu beter is, op de blaasontsteking na dan.
    Mooi laten vertroetelen en er Is idd genoeg te zien op tv. Game of thrones blijft leuk, Is het al volgend jaar. ;)

poppetje77 vindt dit leuk.
  11. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Zit in seizoen 2, maar ben bang dat ik binnen 2 weken alles heb gezien. Volgend jaar seizoen 8 toch.

12. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Het is zoooooo goed! Me like John Snow :)

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Niet verkeerd maar benieuwd wat er nog meer in beeld komt..

Faithful en Cindy1977 vinden dit leuk.
  14. Faithful

Ja eenmaal aan het kijken gaat het snel.
    Nee seizoen 9 de laatste. :(
    Maar weet niet tot hoever netflix gaat.
    Ben inmiddels weer opnieuw begonnen met alles kijken, wordt steeds leuker.
    Vikings is ook erg leuk, al vinden sommige het lastig om erin te komen.
    Zelf erg genoten van alle seizoenen.

15. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    De eerste keer had ik alle tijd om rustig aan te doen, heb de hele zwangerschap vanaf week 20 op de bank gelegen. De tweede keer met cerclage had ik een kleintje van anderhalf rondlopen dus toen heb ik me nogal eens zorgen gemaakt want moest toch best veel tillen en bezig zijn enzo, rust houden lukte niet zoals ik zou willen maar t is goed gegaan! En deze keer zijn de kinderen 1 en 3 Dus dat rust houden zit er niet echt in vrees ik...stuur ze wel de week dat ik de cerclage krijg allebei 5 dagen naar t kdv

16. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Helaas alleen te zien via HBO. Netflix nog niet. Maar heb vodafone en ziggo dus HBO gratis. Vikings ook gezien maar betwijfel alle seizoenen. Gezien tot de koning gevallen is na de verslaving.

17. sara26

sara26 Actief lid

22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    Hoi dames,

Ik zocht al lang naar een cerclage topic en eindelijk gevonden. Ik heb sinds 16 weken een cerclage (was met een onderzoek uitgeloot voor een pessarium maar die moest er helaas uit na 2 weken). Ik ben nu 35 + 2 :thumup: en donderdag wordt de cerclage verwijderd.

Kan iemand met ervaring mij vertellen of dit pijnlijk is, het verwijderen? Ik zie er een beetje tegen op.

@Faithful : is de cerclage nu geplaatst? Ging het goed? Hoop van wel! Als je vragen hebt, let me know.

18. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Oh wat goed dat je al zo ver bent! Eehh wat gaat ie er vroeg af! Bij mij allebei e keren pas bij 37. Ik vond de eerste keer echt 100% meevallen, hij was er zo af (zat sinds week 22) En toen ben ik meteen de volgende dag bevallen. maar de tweede keer was verschrikkelijk en t is toen ook niet gelukt. (Zat sinds week 15) die is er toen tijdens de keizersnede een paar dagen later af gegaan.
    Volgens week wordt nr 3 geplaatst
    Succes!
    Groetjes Simmy

19. sara26

sara26 Actief lid

22 mei 2008
    101
    15
    18
    Vrouw
    Purmerend
    @Simmy thanks voor je bericht! Mijne zit ook al lang, hopelijk gaat hij er makkelijk uit! Moest jij bij de tweede een keizersnede omdat hij er niet uit wilde?

Wat ben jij snel bevallen na het verwijderen de eerste keer. Ben zo benieuwd of dat bij ons ook zo zal gaan. Ben jij wel na het verwijderen naar huis gegaan? Of daar even aangekeken wat het met je baarmoeder deed? Ik twijfel daar dus over.

In het AMC is het beleid dat ze hem rond 36 weken uithalen. De vrouw die hem geplaatst had wilde hem ook graag zelf verwijderen en de week erop was ze er niet vandaar iets voor de 36 weken. Stop dan ook met de april studie en de proluton prikken.

Vind het maar spannend allemaal :)

20. Simmy

Simmy Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.067
    313
    83
    Ik ben de eerste keer na t verwijderen even in t zkh blijven "hangen" dat wilde de gyn. Dus heb in t restaurant wat gegeten en gedronken en een rondje gelopen. De tweede keer Ben ik meteen naar huis gegaan. Het deed zo zeer, ik wilde alleen maar liggen (en ik dacht dat ik weeën zou krijgen van de pijn) Ik kreeg een ks omdat baby niet goed groeide , er bijna geen water meer was en in stuit lag ;)

Deel Deze Pagina