Aha nog even wat vragen sorry ben nogal een neuroot hahaha Toen je in het ziekenhuis bleef hangen; startte het toen en werd je toen opgenomen. Bij de keer dat het niet lukte: hadden ze als er geen andere problemen waren, het op een ander moment weer geprobeerd?
Afgelopen tijd erg beroerd geweest en zelfs paar dagen opgenomen geweest ivm hg. Moet rekening houden met dat dit nog wel een tijd aanwezig zal zijn. @sara26 ja nu bijna 2 weken geleden is de cerclage geplaatst en daarvan geen last gehad. Wat het verwijderen betreft geen idee hoe dat voelt en of dat onder verdoving gedaan wordt of niet. Hopelijk heb je er weinig tot geen last van !
Geeft niet, vraag alles wat je wil! Ik ben de eerste keer naar huis gegaan. Was op vrijdag. Op zaterdag genoot ik echt dat ik niet meer bang hoefde te zijn om te vroeg te bevallen dus ik ging naar de stad en toen uit eten en s avonds (mooie zomer avond) nog met een vriendin een ijsje halen. Hahaha Toen ik in bed lag voelde ik kramp en een paar uur later verloor ik bloed, best veel dus met spoed naar t zkh en daar bleek dat t bloed van t cerclage wondje was omdat ik ontsluiting kreeg. Ze hebben me opgenomen, vliezen gebroken en de baby is geboren! Ik kijk er nogsteeds op terug als een goede ervaring, ondanks t bloedverlies De tweede keer toen t niet lukte was nog een mogelijkheid om de cerclage er onder narcose op de OK eraf te halen maar omdat ik toen al wist dat de ks een paar dagen later was dacht ik, doe maar niet Ik wacht wel. Ze hadden wel t knoopje doorgeknipt dus mocht ik onverhoopt gaan bevallen was t geen ramp geweest
@Faithful wat fijn dat het goed verlopen is en dat je er geen last van hebt. Wel minder van je HG hopelijk zakt dat snel af. @Simmy thanks! We gaan het meemaken donderdag hoop dat het goed gaat en dat ik komend weekend mijn kindje in mijn armen heb <3
Nou de cerclage is er net uitgehaald. Hele dag rommelde mijn buik dus ze wilde geen risico nemen voor de nacht. Nu aan het ctg om even mijn buik in de gaten te houden maar denk dat ik zo naar huis mag. Het was niet prettig het verwijderen maar viel me gelukkig wel mee. Best een groot ding nog, ik had echt een ijzerdraad verwacht ofzo hahaha. Ik houd jullie op de hoogte. Gr Sara
Wat ben ik blij met dit topic! In februari 2017 op net geen 24w bevallen omwille van cervix insufficiëntie. Ons zoontje heeft maar eventjes geleefd. Gelukkig zeiden ze toen dat ze de volgende keer een cerclage gaan doen tussen de 12-14w. Ik ben nu 6w zwanger. Heb best al zenuwen hiervoor. Eerst natuurlijk die termijn nog halen... ik heb vooral bang dat het tijdens het plaatsen mis gaat of vlak daarna... kregen jullie iets van weeënremmers? Ik heb met mijn huisarts al afgesproken dat ik binnenkort stop met werken aangezien ik een fysiek beroep heb en vorige keer extreme bekkeninstabiliteit had. Ik zou het mentaal ook niet aankunnen om na de cerclage nog te gaan werken uit angst dat het mis gaat door het heffen op het werk. Door jullie verhalen ben ik al iets gerustgesteld dat er tijdens het plaatsen niets mis gaat..
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me je gevoel goed voorstellen, wanneer mag je voor controle? Hier heb ik utrogestan dat ik vrijwel de hele zwangerschap gebruik en met 12w de cerclage gekregen. Gelijk daarna een echo gehad om te kijken en horen hoe het gegaan was en hartje klopte goed. Gaf mij geruststelling dat het gelukt was. Geef bij je arts (zit je in het zkh of bij een kliniek?) ook aan net als je bij de huisarts deed hoe je voelt en wat je wensen zijn. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid en geeft de cerclage straks wat rust .
Ik gebruik nu inpro sub injecties. Eigenlijk hetzelfde als utrogestan maar daar kreeg ik infecties op. Vorige keer ben ik op 8 weken ongeveer daarmee mogen stoppen. Nu weet ik het niet... zijn van ziekenhuis veranderd en gaan nu naar uz jette naar dz fertiliteit. Heb geen afspraak ofzo meer staan behalve de echo op 7 weken en dan op 10 weken kan ik bij mijn gewone gyn terecht. Bij mijn vorige fertiliteitsarts kon je heel gemakkelijk terecht. Nu moet je weken wachten voor je een afspraak krijgt. Ik ben dus wel onzeker over de inpro sub nu wat il daarmee moet doen. Wat als ze in jette zeggen dat ik op 8 weken mag stoppen... kan pas later bij mijn gewone gyn terecht... maak me eigenlijk al zoveel zorgen op voorhand. Moet het proberen wat los te laten en we zien dan wel
Vandaag alweer 36 + 5 nooit van durven te dromen. Nog max drie weken en dan is onze kleine meid er . Xxx
Hallo. Ja het is gelukkig goed gegaan. De eerste dag wel behoorlijk buikpijn en toen ik opstond een golf bloed en wat stolsels maar daarna gelukkig geen bloed meer gezien alleen nog wat oud bloed nu met afvegen. Buikpijn is zo goed als weg. Hoe gaat het met jou? Gebeurt er al iets?? Xx
Fijn dat het beter gaat! Ik had ook bloedverlies en buikpijn. Maar nam ook snel af gelukkig. Hier gebeurt er vrij weinig voor mijn gevoel. Word steeds ongeduldiger whahahaha. Voor me gevoel loop ik als op week 44. Ze hadden van de week even gevoeld en er kon een vingertopje in. Dus langzaam aan zal mijn lijf wel wat gaan doen. Dus voor nu veel lezen en Netflixs en afwachten . Xxx