Fijn dat het goed Is gegaan en je vrijwel geen last er meer van hebt. Hier was met paar dagen het bloed ook verdwenen.
Ik hoop het zo voor je. Ik had echt gedacht dat we weer rond 30 weken zouden stranden. Maar de cerclage heeft echt zijn werk gedaan! Ik ga voor jou duimen dat hij ook lang blijft zitten! Xxx
@sara26 mag je doorlopen tot de baby vanzelf komt of word je ergens ingeleid? Ik heb wel voordat ik ging bevallen een enorme bloeding gehad. Met spoed naar zkh, paniek. Meer dan een halve liter. Achteraf bleek dat dat kwam omdat de cervix wat littekens vormt door de cerclage en toen ik ontsluiting kreeg zijn die littekens gaan bloeden. Niks ernstigs dus maar de gyn zei dat dat wel vaker gebeurt...(Ik wil je niet bang maken alleen laten weten dat baarmoedermond makkelijk kan bloeden na weghalen van de cerclage )
Goed om te weten idd! Nog geen bloed gezien. Ik heb zwangerschapsdiabetes dus ze laten me niet overtijd gaan. Dus ik verwacht dat als er volgende week nog geen baby is, wij een inleiding gaan plannen. Xxx
Hier ook goede ervaring met preventieve cerclage! Is geplaatst bij 15wkn en eruit met bijna 37wkn. Wel op de ok omdat het op de poli niet lukte. En ben pas bevallen met 40+5! Vanaf verwijderen liep ik ookal met ontsluiting (1-2cm)
Ik had op de poli afspraak om de cerclage te laten verwijderen. Uiteindelijk is hij toch op de OK verwijderd. Niks meer van gevoelt
Hi allemaal, Gisteren is met 38,1 onze kleine Lóa-Mae geboren. Bevalling was op standje turbo dus nu even bijkomen Xxxx
Ik heb een spoed cerclage gekregen omdat baarmoederhals was 12 - 14 mm, week en bijna 2 cm open. Ik ben meteen in ziektewet gegaan. Ik hoefde niet naar de bedrijfsarts te gaan omdat dat te riskant was. Ik moest blijven liggen. Ik mog douchen en naar de wc gaan en misschien naar de ijskast en dat was het. Ik had 1x een telefonisch gesprek gehad met de bedrijfsarts. Bijna 22 weken gelegen en bijna 23 uur van 24 per dag gelegen. Ceclage met 37 weken eruit en met 39 weken bevallen. Niemand in ziekenhuis had verwacht dat deze zwangerschap zo lang vol zal houden, maar we hebben echt alles aan gedaan en voor geen seconde risico's genomen. Ik weet dat na het plaatsen van de cerclage de baarmoederhals werd gemeten en kwam op 20 mm en een week later op 50 mm en een week later op 12 mm.... de hele zwangerschap is deze nooit meer langer dan 12 mm geweest. Heel veel sterkte. Hoe lang is jouw baarmoederhals en hoeveel weken ben je zwanger?
Op de cerclage na lijkt het begin van je verhaal op de mijne van vorige zwangerschap, ik kreeg alleen een arabin ring omdat de vliezen al in de baarmoedermond gezakt waren. Helaas uiteindelijk toch te vroeg bevallen, door complicaties. Wat fijn om te horen dat je toen zo ver bent gekomen en dat alles wat je hebt gedaan of juist niet daar toe kon helpen! Zal niet altijd even makkelijk zijn geweest denk ik. Hier is de ervaring dat pas na 18 weken de baarmoedermond van lengte gaat verschillen dus na deze week, zit nu op 17 weken. Hier inmiddels ruim een maand in de ztw. Vanaf volgende week gaan ze de baarmoedermond opmeten, ze willen hem niet onnodig triggeren. Gelukkig nu een preventieve cerclage dus de baarmoedermond zit nu goed dicht en dat was vooral het probleem bij voorgaande zwangerschappen. Nog bedankt voor het delen van je verhaal!!
Wat een fantastische nieuws! Gefeliciteerd en geniet van je kindje. Ben blij dat t allemaal zo goed gegaan is! Xx
Ben jij gestopt met werken al? Il ben nu bijna 17 weken en heb 2 weken geleden de cerclage gekregen. Vorige keer heb ik nog tot week 22/24 een paar uur gewerkt maar deze keer zie ik t eigenlijk niet zo zitten. Heb best zwaar werk in de zorg en ik vind mn zwangerschap en baby eigenlijk belangrijker dan die paar uurtjes op werk. Het is al zo lastig rust houden met 2 kleintjes... How ever, ik vind het lastig maar eigenlijk had de bedrijfsarts al gezegd dat ik t per dag moest bekijken en bij uiterlijk 22stoppen dus misschien moet ik t gewoon gaan zeggen...
Ik zou luisteren naar je gevoel dat spreekt niet voor niets. En als je dan ook nog 2 kleintjes rond hebt lopen dan zou ik helemaal voor jezelf en je gezin gaan. Ik moest vanwege de cerclage minimaal 2 weken thuis blijven en dan afhankelijk hoe ik mij voelde max 50% werken. Kort na plaatsing ben ik opgenomen en bleek ik een hyperemesis zwangerschap te hebben en dat verklaarde een hele hoop over hoe ik mij de hele zwangerschap al voelde. Van de cerclage verder niet echt last, maar ik ben rolstoel en van anderen afhankelijk buiten de deur. Ik verwacht dan ook pas na mijn verlof weer te kunnen werken. Vond het eerst heel moeilijk om werk los te laten, maar "blij" dat ik toch thuis zit nu en mij kan focussen op mijn gezondheid en de kleine (die het gelukkig goed doet!) Hoe is het vandaag gegaan met werken? Succes iig met je keuze.