Cerclage groep 2021

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Hope22, 22 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeniseDD

    DeniseDD Niet meer actief

    Hey Dames,

    Hoe is het bij jullie? Hier alles redelijk onder controle op af en toe een steekje op trekje na.

    Vandaag eindelijk de afspraak met de gynaecoloog gehad na het plaatsen van de cerclage. Ze was erg tevreden en ik moest vooral zo doorgaan. Ze heeft de bmh opgemeten via de buik, de lengte was 2,4 cm tussen de cerclage en de baby. Ze vertelde dat ze tijdens de operatie al gezien had dat ik een kortere bmh heb als gewoonlijk is. Dit is dus de reden dat het bij Skye* mis is gegaan.

    Vandaag 17 weken, dus de spannende weken komen nu. De vorige keer is het mis gegaan tussen de 20 en 22 weken. Gelukkig heb ik nu de cerclage dus fingers crossed!!

    We weten nog niet of het een jongen of meisje is, hebben er ook voor gekozen om gewoon de 20 weken echo af te wachten.

    Groetjes Denise
     
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
  3. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Hoi dames,

    Hoe gaat het met jullie?
    @Chapa, inmiddels heb je de 29 weken aangetikt wat ben ik in een positieve zin jaloers op jou. Hoop ook zo erg dat wij die termijn ook morgen behalen.

    Hoe voel je je verder en verloopt de zwangerschap?

    @DeniseDD, wat fijn dat de controles goed waren. Fijn dat de gynaecoloog ook bevestigd heeft dat alles goed gaat dat geeft toch ergens een rustgevoel. Ik merk dat ik deze weken ook heel spannend vind.

    Ik hoop zo erg dat ik snel de 26 weken grens passeer. Wij hebben de 20-weken echo vorige week gehad en godzijdank is de baby helemaal goedgekeurd. En wij krijgen een meisje:). Al maak het geslacht ons niet uit hoor maar wel leuk natuurlijk om te weten welke frummeltje in je buik zit. Voorderest zei de gynaecoloog dat de cerclage ook nog goed zit en dat die z'n werk doet. Hopelijk blijft het nog heel lang zn werk doen.

    Durven jullie al iets te kopen / kijken voor de baby?
    Ik voel me daarin toch iets angstig, ik kijk soms wel naar spullen maar heb nog niets aangeschaft al wil ik wel graag 1ding persoonlijke kopen voor de baby.
    Wanneer hebben jullie of willen jullie iets aanschaffen voor die kleine?

    Ik zou graag willen weten hoe jullie dag eruit ziet met betrekking tot beweging en doen. Zo kunnen we beetje met elkaar vergelijken. Vindt het nog steeds lastig om de peil te trekken wat wel wat niet kan.

    Ik slaap beneden op m'n ziekenhuisbed omdat wij boven geen toilet hebben plus vindt het eng om steeds snachts op en neer te gaan op de trap. Dus als ik ochtends wakker wordt ga ik naar boven om te douchen en dan kom ik naar beneden eet ik wat daarna lig in weer in bed en sta ik alleen op voor wc en rechtop om te eten.
    En soms even halfuurtje / uur op de bank zitten.

    Doen jullie al iets meer dan alleen bedrust. Vindt het eng om te veel te bewegen. Mn gynaecoloog heeft geadviseerd om niet hele dagen op bed te liggen wegens tromsbosegevaar maar vindt het wel eng hoor.

    Daarnaast had 2 weken geleden een vermoedende beginnende blaasontsteking waarvoor ik antibiotica gekregen had. Ik merk dat ik als bijwerking een aanhoudende geïrriteerd maag heb. Ik heb bijna iedere dag zo een last van maagkrampen en maagzuur ben zelfs 1 keer uit angst naar de spoedeisende geweest doordat ik zorgen maakt om de baby maar gelukkig heeft zij hier geen last van.

    Nou dames blijf positief en laten we hopen dat we allemaal straks een mooie termij behalen.
    Vindt wel fijn dat we toch een groepje hebben waar we onze hart kunnen luchten.
     
  4. DeniseDD

    DeniseDD Niet meer actief

    Hey Hope,

    Deze week is niet mn beste tot nu toe, met regelmaat steekjes onderin en ook het gevoel of de baby continue op de blaas ligt(waar je dan weer aan gaat twijfelen en je onzeker gaat voelen ondanks de goede echo maandag). Kan niet wachten tot de 20 weken echo 8 feb, hoop zo dat alles dan nog goed zit, vind de tijd toch wel lang tussen 2 controles haha.

    Ik mag van de gynaecoloog ook gewoon zitten en eigenlijk ook wat meer lopen vanwege trombose maar met dat gevoel in mn buik durf ik dat ook niet en lig dus voornamelijk horizontaal ;). Ik slaap wel boven maar hebben dan ook een wc boven.

    Wij hebben alle spullen die we hadden nog van Skye*, dus babykamer, kinderwagen, box etc. Ook al wat kleertjes, allemaal neutraal omdat we toen ook pas bij de 20 weken het geslacht wisten en daarna heb ik niks meer durven kopen. Wij durven nu eigenlijk ook niet echt veel te kopen, al heb ik laatst wel hele schattige vans gekocht. Mijn man wil de 24 weken afwachten, ik ben ook terughoudend, maar wil eigenlijk wel dat de babykamer redelijk op tijd af is omdat de kans op eerder geboren worden natuurlijk groter is. Dillema's...

    Hopelijk zakt je maagpijn snel!

    Groetjes Denise
     
  5. Chapa

    Chapa Lid

    31 okt 2021
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames, heel leuk weer wat van jullie te horen. Ben echt blij dat de 20 weken echo goed was Hope en ook nog een meisje dat klinkt prachtig. Ik kan me dat gevoel nog goed heugen toen w de 20 weken echo deden, was echt zenuwachtig maar daarna weer wat gerust.

    Denise ik duim ook voor je dat je een goede 20 weken echo mag hebben, ondanks het deze week wat minder is geweest. Voor je denkt staat die 20 weken echo vr de deur.

    Met mij gaat het best rustig hor, ik ben vandaag inmiddels 30 weken en heb komnde donderdag weer een controle staan bij de arts. Het wordt dan weer een echo om te kijken dat alles goed zit. Ik voel de kleine wel elke dag, door de dag heen.
    Ik heb nu nog verplicht bedrust doordat ik m slijmprop kwijt had bij 26 weken en zodra ik een eintje loop of trap ga klimmen heb k last van harde buiken.
    De gyn gaf mij ook aan niet de hele dag te liggen, maar af en toe door ht huis of tuin wat te lopen. Ik mag alleen geen zware klusjes doen en echt luisteren naar me lichaam. Ik doe daarom wel af en toe nog de afwas of even wat opruim werk in huis. Voor de rest wel bank/bed hangen op de laptop werken.

    Voor wat babyspullen kopen betreft zijn we pas rond de 28 weken echt mee begonne, toen voelde we ons wat veiliger. De afgelopen week hebben w de laatste paar grote spullen gehaald want heb nu echt een nesteldrang.

    Wij nemen het echt rustig aan en duimen dat we tenminste de 36 weken halen zodat de gyn de cerclage normaal kan verwijderen. Daarna mag de kleine gelijk gezond en wel komen als het aan mij ligt.

    Ooh ja mocht je ergens na 26 weken merken dat je een vreemde toename heb aan dikke slijmerige/ plakkerige afscheiding, kan het door de cerclage komen. Ik heb vaginale zetpillen gehad van de arts, want was als een soort van schimmelinfectie alleen niet klonterg.

    Succes ja dames en vooral luisteren naar je lichaam en eigen gevoel❤
     
  6. DeniseDD

    DeniseDD Niet meer actief

    Hoi Dames,

    Trappen jullie kleintjes ook steeds zo laag onderin? Die van mij wel echt heel naar dat gevoel... maakt me wel angstig of alles dan nog wel goed dicht zit.

    Groetjes Denise
     
  7. Chapa

    Chapa Lid

    31 okt 2021
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hoi Denise,

    Hier had ik rond week 20 - 24 wel wat last van en twijfels over. Ik voelde de kleine best veel schoppen richting mijn schaamdeel en kreeg dan trauma van de vorige vroeggeboorte. Nader hand bleek gewoon dat het te maken had mt d ligging van d kleine. Ik ben wel een paar keer geweest vr een echo, alleen voor mij geruststelling. De cerclage was nog keurig dicht en baby lag op dat moment dan dwars.

    Nu 30+ weken en k voel de kleine af en toe weer laag, maar dat s meer een elleboog of arm wat j ook duidelk op de echo ziet. Trouwens was die rond 28 weken reeds een beetje in m bekken gedaald.

    Indien je heel erg twijfelt over hetgeen j voelt, ga dan gerust langs vr een controle.

    Groetjes
     
  8. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Hoi dames

    Hoe gaat het met jullie?

    @DeniseDD ik herken ook die lage schopjes bij mijn schaamdeel. Ik vind het soms ook zo angstig en probeer toch positief te denken dat het komt waarschijnlijk omdat de baby tegen aan ligt of zich afzet.
    Bij mij schopt ze regelmatig tegen m'n blaas aan. Mijn gynaecoloog die zegt zolang het bij steekjes blijft is het niet erg. Krijg je andere klachten bij dan aan de bel trekken.
    Of als het niet vertrouwd of twijfelt even bellen. Ik zou jou ook adviseren om even te bellen en om een echo te laten maken puur om je gemoedsrust. Ik denk dat de steekjes enzo er wel bij horen, omdat er natuurlijk ook veel gebeurd in je buik. Maar een dubbelcheck altijd beter dan ongeruste nachten.

    En nu bevestiging van Chapa dat zij er ook last van had, denk ik wel meer dat het erbij hoort.

    Hoe voel je je verder? Welk soort vaginale cerclage heb jij gehad? Die mc donalds of shirodkar?
    Ik hoop dat we snel de veilige termijn voorbij zijn. Ik merk dat ik deze weken ook enorm onzeker en angstig ben.

    @Chapa wat heerlijk meid dat jij de 30 weken heb aangetikt. En wat fijn dat de vorige controles goed waren. Hopelijk heb je geen last meer van de schimmelinfectie. Ik ben zelf een gbs drager met godwill als ik over een hoop aantal weken mag bevallen een antibioticakuur krijgen. Ik denk wel dat je met bedrust en rustig aan de 36 weken zal bereiken :thumup: voor mij lijkt de 36 weken een soort van finalevlag die je passeert.
    Hoe was jou controle vandaag?

    Hadden ze bij jou ook twee cerclages geplaatst? Eentje zo hoogmogelijk bij je baarmoedermond en eentje onder de slijmprop? Zou het kunnen dat de slijmprop door de cerclage heen is gegaan.
    Bij mij hebben ze namelijk op twee plekken 2 cerclage gezet, maar als ze dat ook bij jou hebben gedaan en gezien jou verhaal dan weet ik dat ik extra alert moet zijn gezien mijn zwangerschapstermijn.

    Ik heb ook tot heden nog niks gekocht en wacht het af tot ik een "safe zone" hebt bereikt.

    Groetjes,
    Hope
     
  9. Chapa

    Chapa Lid

    31 okt 2021
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hi Hope,

    Blij te horen dat alles nog goed zit daar bij jou. Hou je rust en alles komt zeker goed, vooral met 2 cerclages in.

    De controle vandaag was best goed hor, alleen zag de gyn een beetje meer maagvulling dan normaal bij de baby, dus dat zal bij bij de volgende controle over 2 weekjes weer even controleren.
    Voor de rest moet ik nog gewoon mijn bedrust aanhouden en het aantal slijmverlies monitoren.

    Ik heb 1 cerclage inzitten hor, slechts die shirodkar dus vermoed dat de slijmprop daaronder zat. Voor de rest zit de cerclage nog keurig op z'n plek, voorlpg niets alarmernd daar.

    Het wordt nu weer best spannend en zenuwachtg vr mij richting die 36 weken. De gyn praat nu over ht verweidern van d cerclage rond week 35/36.

    Groetjes.
     
  10. DeniseDD

    DeniseDD Niet meer actief

    Hey Dames,

    Gisteren de 20 weken echo gehad en onze kleine knul is helemaal goed gekeurd!! Daar was ik ook niet bang voor maar toch fijn om te weten. Er is niet naar de bmh gekeken/gemeten. Ze(echoscopiste) vertelde dit alleen per order arts te mogen doen. Er was in ieder geval geen funneling te zien dus dat was wel fijn om te weten.Tijdens de echo was hij erg beweeglijk haha, leuk om te zien en voelen tegelijk.

    Ik heb trouwens een Mc Donald cerclage, wat is de reden dat jij er 2 hebt @Hope22 ? Ik had hier nog nooit van gehoord.

    @Chapa wat fijn dat je de 30 weken grens voorbij bent! Hoop zo dit ook mee te mogen maken!

    Groetjes Denise
     
  11. DeniseDD

    DeniseDD Niet meer actief

    Hoi Dames hoe is het met jullie??
     
  12. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Hoi dames,

    Hier gaat het wel rustig hoor. Probeer nog steeds veel bedrust te houden. Ik had vandaag een controle alles zag er nog goed uit. Wel heb ik een funneling tot bijna aan m'n cerclage maar onder m'n cerclage was het nog goed gesloten iets meer dan 2 cm. Dus kortom de cerclage moet gewoon haar werk doen. Ik heb wel uit voorzorg antibiotica gekregen, omdat ik zelf ook een GBS-drager ben.

    Voorderest heb ik soms pijnlijke steken bij mn schaamstreek/ en bij en rondom mijn navel.

    Er is niet echt een reden hoor voor die 2 cerclages. Het ziekenhuis waar ik in behandeling ben doet standaard eentje zo hoog mogelijk plaatsen en de andere onder het slijmprop. Zodat er geen infectie gevaar kom, althans daar hopen ze op.

    Hoe gaat het met jullie?

    @Chapa gefeliciteerd jij bent de 32 weken gepasseerd. Had jij ook steken bij je schaamstreek en navel rondom mijn termijn.

    @DeniseDD hoe was jou controle? En hoeveel weken ben jij nu? Heb jij ook last van steken?

    Dames ik vind het deze weken zo eng, ik wil zo graag een veilige termijn passeren. Ik merk dat ik hier best onrustig van wordt.

    Groetjes hope
     
  13. DeniseDD

    DeniseDD Niet meer actief

    Hier alles nu weer rustig, heb vorige week een mindere week gehad, had veel slijmverlies gehad en dat heb ik de vorige keer ook gehad toen het misging. Ben toen dus voor controle geweest, maar alles zag er goed uit. Bmh 2.3 cm en gesloten. Er is nog een kweek afgenomen voor schimmelinfectie maar vandaag te horen gekregen dat hier niks uitgekomen is. Ik ben nu 21+2 en vandaag controle gehad, momenteel krijg ik deze even wekelijks voor mijn gemoedsrust. Die steken in de schaamstreek is denk ik de baby die met zijn hoofd of voetjes zit te vervelen. Heb als ik in bed lig wel soms een trekkend gevoel bij de navel maar dat is denk ik omdat je buik groeit.

    Balen van die funnel, al is dat natuurlijk de reden dat we de cerclage nodig hebben. Gelukkig zijn we dat proces nu een stap voor en moeten we vertrouwen op de cerclage. Hoe moeilijk dat soms ook is. Super spannend allemaal. Ik begrijp je ansten helemaal.

    Liefs Denise
     
  14. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Wat fijn dat je nu wekelijks mag langs komen.
    Kijken ze dan nu ook wekelijks inwendig? bij mij heeft de arts gezegd dat hij vanaf nu liever als er geen aanleiding is niet meer inwendig wilt kijken omdat er dan onnodig prikkelingen ontstaan en hij toch niks meer mee doet.
    Mijn arts/gynaecoloog die geeft aan dat ik een klassieke voorbeeld bent met iemand die een cerclage nodig heeft, want hij zei zonder dat was ik allang al bevallen.

    Mijn arts zegt dat slijmverlies opzich niet zo gek is omdat er natuurlijk een plastic draadje zit waardoor je lichaam juist ter preventie slijmverlies aanmaakt zodat er geen infectie naar binnen gaat. Maar wel goed dat je voor een extra controle bent gegaan ook gezien je geschiedenis.

    Hou jij ook nog voornamelijk bedrust, en hoe kom jij je dagen door?

    Ik zit soms naar babyspullen te kijken en in te beelden hoe erg mn meisje dit verdient.

    Ga je trouwens de kinkhoest prik nemen? Weetje ook vanaf wanneer ze de suikertest want ik heb niks van mn gynaecoloog hierover gehoord.

    Sinds ik vandaag gehoord heb dat de funneling tot bijna bij de cerclage is heb ik een angst, maar aan de andere kant probeer ik mezelf dan weer gerust te stellen dat het dan toch ook een beetje bij hoort bij iemand met een eerdere vroeggeboorte en cerclage.
     
  15. DeniseDD

    DeniseDD Niet meer actief

    Ja dat is idd een prettig idee, bij mij kijken ze ook niet inwendig hoor, maar via de buik kunnen ze het soms ook goed zien, al is de meting dan misschien wat minder betrouwbaar als via de inwendige echo.

    Ik lig ook nog steeds het grootste gedeelte van de dag, al zit ik ook steeds meer, is net hoe ik mezelf voel. Ik vermaak me vooral met series op netflix en videoland en heb veel boeken op mijn ereader staan. Ook kan ik nog goed slapen, dus dat doe ik dan ook regelmatig om de tijd wat sneller te laten gaan.

    Ik heb toevallig toch wat jongenskleertjes besteld toen we wisten wat het ging worden, kon het toch niet laten ze waren zo cute en in de sale dus winwin:thumup:

    Ik moet nog een afspraak maken voor de 22 wekenprik, maar die staat dus wel op de planning. Wat betreft de suikertest, hebben ze jou gezegd dat je die moet doen? Ik moet hem met 24 weken gezien familiare aanleg en mijn bmi. Maar sommige mensen hebben hem ook pas met 27 weken. Misschien even navragen op je volgende controle.

    Bij mij heeft de gynaecoloog ook al gezegd dat dat waarschijnlijk gaat gebeuren(funneling)maar toch hoop je ergens nog dat het dan toch niet is he. Gelukkig hebben we de cerclage en moeten we daarop zien te vertrouwen.

    Groetjes!
     
  16. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Jaa klopt ook. Via de buikecho hebben ze al een mooie beeld.

    Gelijk heb je meid, lekker doen waar je goed bij voelt. Ik probeer mn tijd ook te versnellen door veel tv te kijken, netflix en films enz. Wat betreft spullen kopen, kan ik mij wel helemaal invinden hoor je baby in je buik verdient het enorm. En heerlijk als je alvast kleine voorbereidingen voor hem doet.

    Ik wil ook de 22 wekenprik nemen maar wil het na de 28 weken gaan inplannen.
    Ik dacht dat het een standaardprotocol was om een suikertest te laten doen, achja wat later in de weken ook niet erg. Maar ik ga het navragen bij mn volgende controle.

    Idd laten we lekker positief blijven en vooruit kijken en hopen dat de cerclage zn werk nog heeeel lang blijft doen.
     
  17. Chapa

    Chapa Lid

    31 okt 2021
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames,
    Heel blij te horen dat alles nog goed zit bij jullie. Ja bepaalde dagen wat angstig vooral Hope, maar zodra j geloof hebt in j lichaam en j luisterd ernaar moet het wel goed blijven gaan.

    Denise heel fijn dat je een goede 20 weken echo gehad hebt, nu is het richting 24 weken en verder tenminste 37 weken.

    Het lukt best bij mij hor, had een paar drukke dagen met voorbereidingen voor de kleine en ook werkoverdracht. Dat maakte dat ik las had van veel harde buiken. K probeer het nu wat rustiger aan te doen, wnt wil zo min mogelijk de weeen opwekken. Deze week weer even naar controle en zal de gyn kijken wanneer hij de cerclage zal verweidern. Afspraak s wel na 36 weken, maar kan wel bij 35 weken zegt hij afhanklk van de indaling en weeen activiteiten.

    We blijven hopen op een goede zwangerschap met aan het eind een gezond kindje❤
     
  18. Chapa

    Chapa Lid

    31 okt 2021
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hoi lieve dames hoe gaat het met jullie?

    Zitten de cerclages nog goed binnen en hebben jullie inmiddels een ritme kunnen vinden om toch t genieten van de zwangerschap?

    Ik ben inmiddels cerclage af omdat ik op 9 maart weeën begon te krijgen met 35+3. Heb die avond niet kunnen slapen van de pijn, dus half 6 in de ochtnd op 10 maart naar het ziekenhuis en bleek dat de bevalling kon beginnen en d cerclage beschadiging kon aanbrengn als het bleef zitten. De gyn heeft het toen verweiderd en ben na een hele dag aan weeen op 11 maart eindelijk bevallen omstreeks 00.45u van onze dochtertje Izara.

    Ze weegt 2420 gram en is 44cm lang. Z ligt nu wel op couve voor observatie, omdat z wat warm was bij de bevalling maar vr de rest doet ze het goed.

    De cerclage heeft dus heel goed zijn werk gedaan bij mij. Op 14 maart zou die verweiderd worden door de gyn, maar onze meisi die i wilde eerder komen dus is die op 10 maart verweiderd. Ik was wat bang voor het verweideren van de cerclage, want las hier en daar dat het soms pijn kan doen. Bij mij is het super snel verweiderd en deed niet echt pijn. De dokter zag het gelijk toen hij de edenbek in had zitten, maar daarna was die weer even verdwenen en toen hij de edenbek weer opschoof zag hij het weer gelijk en toen direct vastgepakt. Hij heeft de cerclage weggeknipt en gekeken als alles eruit was en was binnen 10min al klaar.

    Toen de cerclage eruit was kwam er wat lichtjes bloed en moest naar de verloskamer vanwege de weeen. Eerst kwamen ze om de 7 min tussen 7u smorgns en half 12. Daarna waren ze even gestopt en kon een uurtje slapen. De weeen kwamen weer opgang rond half 2 in de middag en waren om de 7-10 min tot rond half 7 snachts. Vanaf dat moment kwamen ze rond de 4-5 min en ben uiteindelijk omstreeks 0.45 bevallen.

    De bevalling zelf is snel gegaan en ze was met 1 perswee eruit. K heb wel hechtingen van overgehouden en heb nu nog wat last van naweeen, maar verder super blij en trots met onze kleine.

    Ik hoop dat het bij jullie ook goed mag verlopen en dat jullie ook jullie kleine in armen mogen sluiten.
    Succes dames❤
     
  19. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Hoi Chapa,

    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, mooie naam. En ook een mooie gewicht en lengte.

    Zo eenmaal cerclage verwijderd is het wel snel gegaan he, gelukkig ben je in een prachtig termijn bevallen. Dus de cerclage heeft bij jou wel goed zn werk gedaan.

    Konden ze met weeenremmers niet de weeën remmen? Of hebben ze het niet geprobeerd omdat je al in een veilige termijn zat?

    Hier gaat het rustig zn gangetje. Ik ben de 26 weken gepasseerd nu op naar de volgende mijlpaal. Hoop ook zo erg om straks in een termijn te zitten als dat jij bevallen bent.

    Vanaf welke week begon jij meer te doen qua beweging ipv bedrust? Durfde je ook naar fysieke winkels te gaan of heb jij alles online geshopt?

    Geniet ieder moment van je kleine, na zo een lange weggelegd te hebben lijkt me dat zo een bijzonder ervaring om eindelijk je kindje gezond en wel in je armen te sluiten.
     
  20. Chapa

    Chapa Lid

    31 okt 2021
    12
    0
    1
    Vrouw
    Hoi Hope,

    Ja hor de cerclage heeft heel goed zn werk gedaan en bn er echt blij mee.

    Nee geen weeenremmers omdt k al bijna 36 weken was, dus niet meer nodig. D weeen kwamen op zich al best heftig dus wilden ht nt wagen.

    Heel goed te vernemen dt j d 26 weken gepasseerd hbt, dat s al mooi op weg ja. K begon vanf rond d 28wekn beetje bij beetje actievr t worden. Natuurlijk luistern nr j lichaam, maar rond d 30 wekn ben k wat gaan winkln want bepaalde spulln wil j tch wel fysiek zien.

    Ze zeggn op zich s een termijn na 32wekn wel al mooi, want dan zn d longn reeds ontwikkeld. J wilt natuurlk ht uiterst bereikn. Dus duim ook voor j dat j ht kan halen en mag genietn vn j kleine.

    Veel liefs❤
     

Deel Deze Pagina