Ik zit te rekenen dat je nu 33+3 bent toch? Gaan ze misschien nog wel proberen te remmen of niet? Tenminste dat ze in ons ziekenhuis het beleid tot 34 weken.
Ik ben net weer thuis, met buik en zonder cerclage. Echt rustig is het niet, de weeën blijven duidelijk aanwezig, ze lijken alleen nog niets te doen. Ze wilden me liever houden, maar heb zelf gevraagd naar huis te gaan. Dus ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren . Woensdag in ieder geval 34 weken!
De baby doet het uitstekend! De cerclage zit ook nog goed en doet zn werk. Moet om de 2 weken op controle. Ze raadde me aan ook bij de vk te gaan lopen.. Voor de niet medische en spannende praatjes. Woensdag mag ik dus weer voor een echo 🙈 Fysio mag ik weer oppakken voor m'n bekkeninstabilliteit. De Gyn zei dat ik niet zo streng moet leven qua rust en werkzaamheden in huis etc. Voelt toch beetje eng.
Hallo dames, Van Soekie begreep ik dat dit groepje bestaat. Wat fijn zeg! Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en krijg met een week of 14 een preventieve cerclage in het MMC in Veldhoven. Hoe, wat, waar en wanneer weer ik nog niet, heb daar 11 juli een gesprek over. Ik vind het best een beetje spannend, want op internet lees ik over ruggenprik, draadje 'door' bmm, opname, 2 weken bedrust nadien. Klinkt best heftig, al heb ik het er natuurlijk wel voor over. Hebben jullie ervaringen met het MMC wbt de cerclage? En hebben jullie tips voor mij? Alvast bedankt! Groetjes Patatje
Wow wat is het allemaal toch weer spannend! Hoop dat je iig tot de 34 weken mag halen Azucena! En wat fijn dat het bij iedereen nog allemaal goed gaat! Spannend Soeki dat je een datum hebt waarop de cerclage wordt verwijderd! Ik vond het persoonlijk niet pijnlijk vorige keer (het verwijderen) dus hopelijk bij jou nu ook zo! Ik zit morgen op 35 weken en ik heb volgende week controle om te kijken of ze pessarium bij 36 weken gaan verwijderen (of op mijn verzoek) bij 37 weken.. Ligt eraan hoe mijn lijf de pessarium blijft accepteren.. Merk dat ik de afgelopen dagen het pessarium wat begin te voelen en wat steken krijg in mijn onderbuik.. Hoop niet dat dat betekent dat hij er bij 36 weken uitgaat.. Maar we zien het wel. Ben nu iig lekker aan het genieten van mijn verlof en probeer rustig aan te doen.. @Patatje ik heb zelf geen ervaring met MMC Veldhoven, ik heb zelf in 2013 in het ASZ in Dordrecht een cerclage gekregen (en heb nu een pessarium). Ik vond de cerclage vooral mentaal een heftig iets.. Je wordt opgenomen (dagopname), krijgt een ruggenprik en de cerclage wordt op de OK door je bmm "genaaid". Ik vond het erg spannend allemaal, maar het is mij toen wel meegevallen (al zag ik er deze zwangerschap dusdanig tegenop dat ik nu voor pessarium heb gekozen). Na het plaatsen mocht ik naar huis en heb een weekje bed/bankrust gehouden, daarna mocht ik in principe "alles" weer doen, op tillen, zwaar huishoudelijk werk, in bad/zwemmen en gemeenschap na. Ik kreeg elke 2 weken controle inclusief meting maar verder geen medicijnen / injecties oid. Uiteindelijk heb ik van week 13 tot week 25 thuis gewerkt (kantoorwerk) en daarna vervroegd met verlof gegaan.. Heb toen eigenlijk tot week 28 zeer weinig gedaan en ben pas na week 28 gaan genieten van het zwanger zijn en meer naar buiten gegaan etc.. Al was dit allemaal meer angst dan noodzaak. Al met al is het - achteraf gezien - een prima zwangerschap geweest en heeft de cerclage bij mij nooit onder druk gestaan. Bij 36 weken is het bandje poliklinisch verwijderd en met 37,3 is ons dochtertje geboren. Ik heb hier toen fanatiek meegeschreven en alle succesverhalen van de meiden hier hebben mij er toen echt doorheen gesleept. Ik wens je alvast heel veel succes en ik hoop dat het meeschrijven jou ook gaat helpen en dat je een voorspoedige zwangerschap zal hebben!
Hai dames! Ik wil jullie graag laten weten dat ik 2 dagen geleden met 34 weken precies ben bevallen van een prachtig, mooi en sterk meisje! De bevalling is uiteindelijk spontaan begonnen maar bleef 6 uur lang hangen op 6-7 cm. Toen hebben ze een handje geholpen door de vliezen te breken en na 2 uur had ik persdrang. Met 3 pers weeën en een knip is ze er in zo'n 9 minuten uit gelanceerd. Ik ben zo blij dat het natuurlijk is gelukt! En dat we toch net de 34 weken hebben bereikt. Meisje doet het echt heel goed, 2320 gram en verder alleen nog even een sonde en in de couveuse. Hopelijk mogen we haar snel mee naar huis nemen .
Oooh azucena proficiat!!!! Wat is ze prachtig! Toch goed dat je nog 34w gehaald hebt! Nog even en dan mag ze mee naar huis!! Genieten!
Waw ..mooi meisje ! Gefeliciteerd acuzena met jullie dochter !Hopen dat ze gauw naar huis mag 👍
Azucena: gefeliciteerd! Wat een mooi klein meisje . En wat goed dat je de 34 weken hebt gehaald! Mijn dochter is met 33+5 geboren en mocht met 9 dagen (35 weken) naar huis. Wel met een prematuren gebruiksaanwijzing, maar dat had ik er graag voor over . Als ze het goed doet dan is het thuis beter dan in het ziekenhuis. Schoner, rustiger en 24/7 bij papa en mama . Geniet ervan!
Gefeliciteerd Acuzena, heel mooi dochtertje. Hopelijk mag ze gauw mee naar huis! Ook een heel mooi gewichtje!
Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige meisje Acuzena! Nu lekker genieten en hopelijk mag ze snel mee naar huis! Vind het trouwens een net gewicht voor 34 weken zeg!!
Wauw, Azucena gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Wat een mooi meisje met een mooie naam. En je hebt het maar mooi gehaald tot de 34 weken, super goed gedaan. Hopelijk kunnen jullie snel thuis gaan genieten.
Hey cerclage-ladies, hoe gaat het met jullie? Hier alles goed, ik begin af te tellen naar de cerclage-verwijdering binnen 2 weken!! Spannendd!!!!!!!!!!!!!
Hier gaat het goed ondertussen 16 weekjes zwanger! Volgende week weer cerclage controle en a.s zaterdag geslachtsbepaling! Mijn werk doet weer moeilijk ze snappen niet wat een cerclage is en al helemaal niet hoe je er bij voelt. Ze vinden dat ik gewoon weer aan het werk kan als verzorgende! Hoe doen jullie het eigenlijk met werken ?
Fijn hè dat aftellen, Soeki! Het begint nu echt op te schieten. Ik ben aan het aftellen naar mijn ziekenhuisopname voor de laatste 3 weken, vanaf volgend weekend. Voelt voor mij veilig en echt als het eindstation. Mijn cerclage wordt in principe verwijderd tijdens de keizersnede, erg fijn! Tenzij ik eerder weeën krijg natuurlijk. Steph, fijn dat je volgende week weer controle hebt en leuk de geslachtsbepaling! Over het werk ga ik je even een privé bericht sturen.
hoi dames , daar ben ik weer. Gister een zwangerschap test gedaan en het is positief.. ik ben zwanger 🎉.. ik wil jullie ervaring over jullie werk weten. Zal binnenkort voor een nieuwe werkgever werkn. Weet niet hoe ik het moet vertellen over cerclage etc ...ik hoor graag jullie reactie . Dank je