Kiele: wat fijn dat je iedere week mag! Doen ze dan nog wat bijzonders? Metingen oid? Of in ieder geval hartje luisteren en bloeddruk meten ed? Yes bijna op 20 weken! Tikt lekker door zo 😃👍🏽. Wandena: wat fijn dat je meisje goed groeit! Idd opvallend dat ze met 37 weken nig longrijpers gaan geven. Heeft dat mischien te maken met de placenta die de vorige keer losliet? Volgens mij is bij ons het standaard protocol dat vanaf 34 weken geen longrijpers meer nodig zijn. Uitzonderingen daar gelaten mischien. Ik vond het ook wel spannend om tot aan de keizersnede met de cerclage te lopen. Hopend geen weeen te krijgen 🙈. Maar sowieso vind ik de geplande keizersnede wel spannend 😅. Hier tikt het idd door, vandaag de 34 weken gehaald 😃. Nog nooit zo lang zwanger geweest 😊🎉. Nog 4 weken en dan gaat het gebeuren. Morgen ga ik de exacte datum vragen, ben wel heel benieuwd... Hoop op meteen de 16e. Dan zit ik op 38+1. Vorige week heb ik nog wel aan de CTG gelegen, want ik voelde de kleine een stuk minder. Gelukkig trapte ze er aardig op los tegen de banden en ook op echo was veel beweging te zien. Gek genoeg voelde ik die bewegingen niet zo. Dus of ze nou anders lag? Gister was ze daarin tegen heel erg aanwezig, deed gewoon pijn soms 🙈. Maar liever dat, dan heel weinig beweging 😉. Begin het zwanger zijn nu wel beu te raken, klinkt erg ondankbaar vind ik. Maar ik kan steeds minder, heb steeds meer pijn in bekken en liezen. Ontlasting doet vaak moeilijk. En die zorgen die toch vaak terug komen 😳. Er is altijd wel weer iets waar ik mij zorgen over kan maken. Maar goed, ik geef mij er maar zo veel mogelijk aan over en bespreek zorgen maar met de profs. Ondanks alles kan ik ook wel genieten hoor 😊. Fijn weekend allen!
Hee meiden, Ik lees en leef nog steeds mee hoor! Met ons/ mij gaat het goed. Ben vandaag precies 21 weken. Op zich loopt het allemaal nog wel ok, maar nu de weken aankomen waar het de vorige keer bijna misging, wordt het wel spannender merk ik. Tot nu toe zijn de controles van de cerclage stabiel (21mm boven cerclage, 20 mm onder cerclage). Ben wel vanwege harde buiken rond de 20 weken overgegaan op de adalat oros (tocolytisch= weeenremmend) en het werkt ook op mijn bloeddruk. De vorige zwangerschap heb ik dit ook gebruikt en ik verdraag het goed. Ik merk dat de harde buiken niet perse minder zijn, maar wel minder strak/ vervelend en korter. wij gaan nu de periode in van 2 wekelijkse controles, natuurlijk komen nu spannende weken eraan, wat ik begrijp is het tot 26 weken in iedere geval 1x 2 wk en daarna als het goed is weer wat ruimer (2-3 wk). ik mag gelukkig altijd bellen als er iets is, en dat doe ik dan ook. Ik werk nog steeds wel, en het lukt nog goed om het vol te houden, nu ongeveer 3x 6 uur in week en af en toe een dienst. Ojaaa en natuurlijk de 20 weken echo; die was helemaal goed en we krijgen een dochter!! Helemaal blij (wij hebben al een zoon van bijna 2). Ik lees dat het met jullie ook best goed gaat he? Wat fijn zeg. @Patatje zelfs al 34 weken, wauw!!! Bij mijn vorige zwangerschap was ik er toen ook echt ff zat van; tis ook niet niks al dat thuis zitten, vaak toch alleen. Ik heb rond die tijd georganiseerd dat er iedere dag even iemand kwam theedrinken, (vriendinnen, buurvrouwen, familie etc), dan hoor je eens wat andere verhalen en dat gaf mij destijds veel afleiding. Misschien een idee? @wandeda; apart dat je nog longrijpingsspuiten na de 34 weken gaat krijgen, ik dacht echt dat het dan niet meer zinnig was... misschien nog eens navragen? ben wel benieuwd wat de reden zou kunnen zijn. @ Kiele; wij zijn bijna even ver he? Wat fijn dat je iedere week mag komen en dat het je zekerheid geeft, das heel belangrijk natuurlijk. En bijna de 20 weken echo.. wil je weten wat het wordt?? Nou meiden, zet hem op weer! Tot snel, liefs Anneloes
Hoi hoi Wat fijn dat alles rustig is bij iedereen! @patatje, snap best dat je de pijntjes etc. beu wordt hoor, t is een lange periode zo en echt genieten blijft moeilijk door de angst! Ik krijg elke week controle omdat ik veel spanning ervaar en bang ben dat t alsnog mis zal gaan. Mijn gyno vind het zelf ook prettig om de bmm wekelijks te controleren iniedergeval tot de 24 weken en dan afbouwen naar eventueel eens in de twee weken. Er worden geen bijzondere dingen gedaan, bloeddruk en bekijken van de bmm en natuurlijk ons kindje. Spannend je exacte data, ben benieuwd! @ Anneloes, fijn dat je adelat hebt gekregen voor harde buiken, op t moment dat ik weeen of harde buiken krijg dan wordt dit ook aangeraden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de harde buiken nog niet voel of herken, heb wel eens een harde buik maar twijfel dan of t mogelijk de darmen zijn, heb wel continu een gevoelige buik. Kunnen ze t verschil voelen of meten in t ziekenhuis? Wij zijn bijna even ver, morgen 20weken zwanger. Voor ons blijft het een verrassing of het een jongen of meisje zal zijn. Leuk dat je een dochter krijgt, kun je vast gaan oefenen met vlechten Tot snel weer en sterkte ladies!
Hoi meiden! Anneloes: goed om te horen! 20 weken echo goed, meisje erbij, de adelat die beter werkt. En idd gewoon bellen als je zorgen hebt, daar zijn ze voor 😃👍🏽. Kiele: lekker dat bij jou ook alles rustig is 😃. Fijn ook die frequente controles! Met een CTG zijn harde buiken te meten. Ik vond het op dat termijn ook moeilijk verschil te voelen. Tegen de 30 weken ging ik ze wel herkennen. Het voelt een beetje alsof de kleine zich van binnenuit schrap zet tegen al je ingewanden en je buik wordt keihard. Maar het doet geen pijn. Snel zakt het af en word je buik weer soepel. Ik heb ze niet vaak en als ik ze heb hooguit een keer of drie op een dag. Wanneer heb je de 20 weken echo? Wat knap dat je het geslacht niet wilt weten 😅👍🏽. Steph: hoe gaat het met kleine Jason? Is de rust een beetje terug gekeerd? Wandena: hoe gaat het met jou? Hier alles nog steeds rustig, wel een kleine die zich af en stil houdt 😳. Van de week twee keer aan de CTG gelegen, maar ze doet het prima 😊. Op de echo zie ik dan ook meer beweging dan dat ik voel. Ook weet ik inmiddels de datum van de keizersnede. Laat ik het zo zeggen dat ik vandaag over 4 weken sowieso bevallen ben en mischien zelfs al thuis 🤗. Ik hoop dat het tot de geplande keizersnede mag komen. Pre operatieve screening inmiddels ook al gehad. Lijkt me zo fijn als het zo relaxed blijft gaan. Manlief is nu een weekje vrij, en met de feestdagen ertussen denk ik dat de komende 1,5 week lekker snel zal gaan. Op naar de 35 weken 😃.
Hoi dames, Allereerst fijne feestdagen ! Volgend jaar hebben we allemaal 1 prinsje of prinsesje in ons gezinnetje. Met mij gaat het redelijk. Heb wel last van slapen. Buik groeit hard. Heb s'avonds heel erg last van maagzuur.1 doos rennie is al op. Vandaag nog een doos halen. Kleine beweegt heel.erg in buik. Hebben jullie alle kleertjes etcetera al klaar? Ik wacht nog 2 weken. Ben nu in week 28 ... Gister directrice langs geweest met een kerstcadeau. Vond super lief. Hoe gaat het met jullie?
Hoi Wandena! Vervelend he dat maagzuur... Heb er ook een periode last van gehad, is een tijdje weg geweest en nu speelt het af en toe weer op. Maar merk ook dat de kleine af en toe tegen maag en ribben aan zit. Wat lief van de directrice dat ze langs kwam! Kleertjes ben ik gaan wassen met 32 weken. Inmiddels is alles lekker gestreken, opgevouwen en ligt het klaar in de kast. Ook al wat eerste pakjes ingepakt in de ziekenhuistas 😊. Echt alles is al klaar, maar goed nog nog 3,5 week en dan staat de keizersnede gepland 😃. Heb mezelf vandaag getrakteerd op twee goeie voedingsbh's 😊. M'n dochter heb ik 1,5 jaar bv gegeven en hoop dat deze keer ook minimaal zo lang te doen. Dus ik vond dat daar wel mooie bh'tjes bij horen 😉.
Onze 20-weken echo was goed! Ik heb ook erg last gekregen van maagzuur, lag er wakker van! Sinds van de week een maagbeschermer 1xdd voorgeschreven en het werkt super! Hele fijne feestdagen allemaal en mag 2017 een goed jaar worden!
Leuk Wanenda! Hier ook erg veel last van maagzuur en het enige wat écht werkt bij mij is omeprazol. Nog 3,5 week patatje!!! Wat snel he?! Hier loopt alles nog steeds grandioos achter. De kinderkamer is geschilderd, maar de meubels moeten nog in elkaar gezet worden. Ik heb wel al een begin gemaakt aan het uitzoeken van de kleding
Kiele wat fijn dat de echo goed was! En fijn dat de maagbeschermer goed werkt 😃. Joos: spannend he! Komt nu echt dichtbij 😅. Kreeg jij nou ook een sectio? Of wordt het ingeleid? Of de natuur die z'n gang mag gaan? Jullie ook fijne dagen meiden! Op naar een mooi 2017 😃🎄🍾
Patatje , wanneer is jouw geplande keizersnede? Week 37 ? De arts zei dat ik in week 37 opgenomen zal worden voor longrijpingsprikken en in week 38 geplande keizersnede.
Wandena: nee als ik 38 weken ben. Maar ik krijg geen longrijpers en wordt niet eerder opgenomen... Blijf het apart vinden dat je longrijpers krijgt, dat zou vanaf 34 weken geen nut meer hebben... Maar bij jou wat anders aan de hand mischien?
Ik vind dat het zelf ook raar en zei nog tegen de arts dat het dan niet nodig is. Vorige keer kreeg ik in week 25 toen kreeg ik ivm risico van vroeggeboorte. Mijn placenta was ook voor een deel los. Dat zagen ze tijdens de keizersnede. Geen idee waarom hij nu in wk 37 wil geven. Heb binnenkort weer een afspraak dan zal ik weer vragen. Het is nu kwart over 4 s'nachts en ben klaar wakker. Zo een last van maagzuur. Kan niet slapen 😢
Bij mij mag de natuur zijn gang gaan, dus ik ben benieuwd! Hier ook al een uur wakker, maar ik slaap de laatste tijd sowieso slecht....blegh
Soms lig ook echt wakker, maar vooralsnog slaap ik best goed. Moet alleen niet te vroeg in slaap vallen. Liefst niet voor 12 uur, slaap echt niet langer dan 6 uur achter elkaar 🙈. En dan tegelijk met dochterlief een middagdutje, werk momenteel het beste 😉. Echt heel vervelend van het maagzuur Wandena... Mischien ff langs de huisarts voor zo'n maagbeschermer? Dus jij kan ook nog tot 42 weken doorlopen Joos? Ergens vind ik het wel fijn tot 38 weken en te weten wanneer ze komt. Althans uiterlijk... Stiekem hou ik er ook wel rekening dat ze eerder komt. Gewenning denk ik. Fijne kerstdag gehad vandaag? Hier lekker rustig, pas einde van de dag naar mijn ouders gegaan. 7e sterfdag van mijn oudste dochter was vandaag, heb er niet zo'n 'last' van gelukkig. Maar denk er natuurlijk wel altijd aan. En over precies 4 weken de eerste geboorte- en sterftedag van ons zoontje. Zal wel een bijzondere dag worden zo vlak na de geboorte van de kleine meid. Fijne dag morgen! Hopelijk zonder al te veel maagzuur Wandena!
Hoi dames fijne dagen! Jason is na thuiskomst de volgende dag weer opgenomen . Toen hij 11 dagen was mocht hij weer naar huis. Een hoop ellende maar nu zijn we meer dan een week weer thuis en het gaat steeds beter😁
Fijn dat het weer goed gaat Steph! @patatje: ik ben de vorige x bij 40 weken en 2 dagen ingeleid en hoop eigenlijk dat dat weer gebeurt! scheelt een hoop gedoe zegmaar Heftig hoor die geboorte en sterfdagen . Gelukkig heb je iets moois om naar uit te kijken!
Steph: Super dat het goed gaat! Fijn dat Jason met kerst thuis is 😃. Hoe gaat het mer jouw herstel? Joos: spannend! Nou hopelijk idd weer rond de 40 😅.
Met mij gaat het wel goed . Doordat die kleine in het zh lag geen rust gehad. Ben op dit moment vrijwel pijnloos dus dat valt me weer mee 🤗
Gelukkig Steph, want dat lijkt me geen pretje hoe je 'toegetakeld' bent 🙈. Nu hopelijk tijd voor je welverdiende rust.