Cerclage-groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Soeki, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Iedere twee weken werd mijn bmm trouwens opgemeten tot ongeveer 31 weken. Mocht je bmm verkorten dan zien ze het op tijd. Verder heb ik ook echt mijn lichamelijke rust en belasting in acht genomen aangezien ik al voor de plaatsing al ontsluiting had. Denk dat dat er ook wel aan bijgedragen heb dat alles dicht is gebleven. Nu heb ik de neiging meer te doen, maar doe het toch maar niet, bang om iets vervroegd in gang te zetten.

2. Wandena01

Wandena01 Lid

13 jun 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Patatje heeft goed uitgelegd. Als je weeën hebt gelijk naar het ziekenhuis.. het kan inderdaad scheuren aan de onderkant. Heb al zo vaak gehoord.

Gister had ik onwijs pijn . Bleek weer mijn darmen te zijn. Hadden teveel gegeten . Dus alles rond 11 uur s'avonds uit gespuugd. En ook nog 2 keer diarree..

Dames , ik maak me nu heel veel zorgen om mijn placenta. Bij mijn vorige zwangerschap Was een deel los.. ze kwamen tijdens de keizersnede achter.. heb vandaag heel vaak naar ervaringen van mensen gelezen. Het komt heel vaak voor. ik vind het zo eng...daarom gaan ze dit keer een week eerder mijn meisje eruit halen. Ik hoop dat er vooraf niks gebeurt.. ben zo bang... en ook mijn cerclage zullen ze tijdens de keizersnede verwijderen ... daar zit ik ook mee.. terwijl ze bij me borige zwangerschap eerder hadden verwijderd.

Heb alles al gestreken ..maxicosi en reiswieg alles gewassen en aangekleed.. moet nog kleren inpakken. Voel me nu zo eng
    . Hoe de geboorte van mijn meisje nadert. Wie heeft dat ook/ gehad ?

3. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Erg herkenbaar Wandena! De angsten voor vroeggeboorte zijn voorbij. Nu bang voor allerlei andere complicaties 🙈. Ook de keizersnede vind ik eng, terwijl ik al twee keer goed hersteld ben. Ineens bang om dood te gaan 😳. Is natuurlijk geen reeele angst aangezien ik jong en gezond ben, maar toch 🙈. Ik weet dat mijn zusje dat ook heel erg had tijdens haar (normale) zwangerschappen. Ik heb de afgelopen weken extra CTG's gehad, ook op eigen verzoek. Gewoon voor mijn gemoedsrust. Ik neem aan dat een eventuele loslatende placenta daar ook wel mee te ontdekken is? Dan zou dat toch wel aan de hartslag van de baby te zien moeten zijn dat er iets niet goed gaat? Mischien ook iets voor jou om extra CTG's aan te vragen? Het beïnvloed mijn humeur of dagelijkse doen en laten niet gelukkig, maar als ik even tijd heb om na te denken, dan schieten die gedachten wel door mijn hoofd. Probeer dan maar te relativeren. Ze moet er hoe dan ook toch uit en kijk ook erg uit naar het moment dat we haar dan eindelijk ontmoeten, vasthouden, voelen, ruiken 😊.
    Verder heb ik een besloten Facebook pagina voor familie en vrienden, waar ik lekker van me af schrijf in de vorm van een blog. Schrijven helpt mij ook wel om alles te verwerken. Kan ook hier niet kort van stof zijn 😅.
    Heerlijk he met de babyspullen bezig zijn 😃. Lekker veel van zulke afleiding zoeken 😃👍🏽. Hier ben ik nu zo ver dat ik alles thuis aan het klaar zetten ben voor als we thuis komen. Laatste spullen in mijn (te grote) ziekenhuistas stoppen en was weg werken 😅.

4. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Hmm, goede vraag Mommy91.
    Ik denk dat een pessarium ook verwijdert moet worden wanneer je echte weeën krijgt die niet meer te remmen zijn.

Bij mij was de BMH alleen extreem kort en voor zover ik weet niet verstreken.

@patatje: ik deel je gevoel! Hoe dichter ik bij de uitgerekende datum kom hoe meer beren ik in het bos ga zien en hoe groter en enger de mogelijke complicaties worden die ik in mijn kop verzin.

Morgen heb ik weer controle bij de gyn en dan zal ik is stevig doorvragen over welke procedures ze hanteren!

5. Kiele

Kiele Lid

20 nov 2016
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ mommy
    Patatje heeft het inderdaad duidelijk uitgelegd. Ik gebruik op dit moment geen weeenremmers maar zodra ik twijfel of krampen/bloedverlies heb bel ik meteen. Ik ben afgelopen week drie keer in het ziekenhuis geweest maar liever te vaak dan te laat....
    Op dit moment heb ik elke week controle en zal dit later misschien afbouwen maar het helpt wel om de lengte te zien van je bmm en de gyno te spreken om de angst wat te verminderen. Regelmatig controles en de weet dat je altijd mag bellen kan geruststellen dus gewoon doen!

@Wandena
    Ik ben opgehouden met alles op te zoeken want soms stelt het juist niet gerust en krijg je allemaal nieuwe angsten erbij. Vraag inderdaad om extra CTG's en controles als je bang bent voor complicaties, ze zullen je nauw in de gaten houden door je verleden en hopelijk kunnen ze je wat gerust stellen. Met hoeveel weken krijg je een keizersnede?

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wandena. Denk dat je nu ook pas alle andere dingen ziet die fout kunnen gaan omdat je eerst helemaal gefocust bent op de cerclage en de dibgen die daarbij komen.
    Ik had nog niet echt nagedacht over bevallen tot de gyn erover begon. Ik heb zo eerst iets van eerst zo ver zien te komen.
    Wat vervelend van de pijn door je darmen. :( Misschien de komende tijd je eten meer verdelen over de dag. 6-8x iets kleins..
    Wel lekker toch bezig zijn met al die baby dingetjes. Wanneer staat de keizersnede geplant of in welke week?
    37? Daarom ook niet eerder de cerclagr er uit?

@mommy. Hier in principe ook elke 2 weken. Controle alleen nu is het 4 weken. Wel telefonisch consult gehad maar was zo ziek toen ik moest. Nu moet ik de 25ste pas. Maar wat iedereen hier zegt als.je denkt dat er iets niet goed.is bellen!
    Bij Livvy zelfs gebelt met 20wk omdat ik een harde buik had. Wist ik veel dat dat zo voelde. Hield wel lang aan maar ja was weer gerustgesteld na de controle.

Patatje. Ook hier kun je terecht net alle zorgen en lueke dingen toch.

Kiele. Jou geeft dat rust ok te weten dat je bm nog lang genoeg is. Ik wil het juist niet weten. Al weet ik van de lasste keer wel. Maar ik heb meer rust om daar niet meer bezig te zijn en heb afgesproken met de gyn dat hij pas iets zegt als het te kort wordt. ;) of als er te veel verandering is. Beetje struisvogelpolitiek doe ik. Kop in het zand. ;)

Joos. Succes morgen!!

Hier. Ik heb woensdag afspraak met de bedrijfsarts en ik maak me er zorgen km en boos.
    Het is woensdag de 18de. De 22ste ga ik uit dienst. Ze hebben al die tijd geroepen we snappen helemaal dat je niet werkt. Je kindje is nu belangrijker. Bla bla bla. En dan nu 4dagen van te voren naar de bedrijfsarts.
    Toen.ze daarvoor belde vroegen ze ook nog of ik zeker wist dat ik ziek uit dienst wil gaan. Ohh ben toen boos geworden. Ik heb toch geen keus.
    Pff heb tegen der gezegt dat ik 2 kinderen heb moeten afgeven en daar komt geen 3de bij. Dat ik alles.zal.doen omdaf te verkomen en daar hoort niet werken helaas bij. Kan er nog boos om worden.
    Ik werk in een keuken dus sta altijd.

7. Mommy91

Mommy91 Actief lid

12 dec 2016
    294
    11
    18
    Vrouw
    Meiden super bedankt voor jullie berichtjes!
    Jullie begrijpen mijn zorgen tenminste. Heb al gauw t gevoel dat andere mensen vinden dat ik zeur of gewoon moet genieten enzo. Dat laatste probeer ik ook wel. Maarja de onzekerheid en spanning is gewoon zo aanwezig. Kan haast niet stoppen met zoeken op internet naar ervaringen en behandelingen en oplossingen. Wil gewoon alles er aan doen om deze kleintjes binnen te houden.

Heb nu over 2 weken weer controle en dan elke 2 weken en hoor over 2 weken ook of er met 16 weken al een pessarium geplaatst gaat worden of pas als echt blijkt dat het korter word. Voor mijn eigen geruststelling ga ik denk ik liever voor preventief. En dan proluton injecties erbij. Proberen zoveel mogelijk rustig aan te doen dan.
    En dan maar hopen dat mijn lichaam dit keer mee wil werken aan t goed "afbakken" van deze kindjes.

8. Wandena01

Wandena01 Lid

13 jun 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal met 37 wk opgenomen worden voor longrijpingsprikken. En in week 38 de geplande keizersnede.
    Goede tip Kiele: Ik zal nu echt ophouden met zoeken van informaties. Het maakt me zo bang en onzeker.

Joos heel veel succes morgen. We duimen allemaal voor je.
    Patatje, jij bent de volgende .. spannend!

RYLIE, als ik jouw was...Zou ik niet meer werken. Na de plaatsing vn mijn cerclage rond wk 12 heb ik niet meer gewerkt. Werk op een school en heb vaak contact met de directrice. Ze is zelfs 2 keer langs geweest met een fruitmand en kerstcadeau. Heel lief mens en begripvol.

9. Anneloes1818

26 okt 2016
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Wat een boel nieuwe mensen erbij, gezellig en fijn dat mensen het forum weten te vinden.

En wat fijn dat sommigen nu echt in een veilige termijn zijn en dat voor sommigen de keizersnede al gepland staat. Fijn vooruitzicht lijkt me.

Ik ben morgen 25 weken, en ik vind het op het moment allemaal superspannnend. de termijn is gewoon eng, er is weinig genieten bij op het moment.
    Werken staat hier even op een laag pitje. halve dagen ging voorheen nog wel, maar hele dagen of lange diensten geeft veel bekkenpijn en harde buiken.
    Inmiddels is de weeenremming met adalat opgehoogd naar 2 x daags 30 mg.
    Ik heb besloten dat ik het even rustiger aan doe en heb me ziek gemeld bij het UWV (heb gelukkig als zzpér wel een goede verzekering afgesloten). Ik kan momenteel ook niet goed mijn hoofd bij het werk houden en das als dokter wel redelijk noodzakelijk.

A.s. donderdag heb ik de glucosetolerantietest en weer controle van de cerclage. Gelukkig zit de cerclage tot nu toe als een huis en treedt er geen verkorting op van de cervix. Ik zal blij zijn als dat weer goed is, dat geeft iedere keer wel weer vertrouwen.
    Ik doe thuis nog wel mijn dingetjes. Zorg ook gewoon nog zelf voor mijn zoon op de dagen dat ik alleen met hem thuis ben. Ook voorzichtig wat babykamerdingetjes (behang uitgezocht enzo).

Fijn om te lezen dat het met iedereen redelijk gaat, al zijn de zorgen die mensen hier uiten voor mij heel herkenbaar. Ik had de vorige keer ook dat toen ik eenmaal een veilige termijn was genaderd, dat ik me weer zorgen maakte over andere dingen (weinig leven, complicaties bevalling etc etc).

Liefs Anneloes

10. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hey meiden,

Wat gezellig iedereen aan de klets 😃.

Joos: fijn dat die zorgen herkenbaar zijn, iedere keer is er weer wat anders 🙈. Ergens ook wel logisch met ons verleden, we zijn gewoon niet (meer) onwetend. Succes morgen!

Kiele: ook herkenbaar, heb ook wel eens meerdere malen in het ziekenhuis gezeten voor extra controle op eigen initiatief. Gelukkig reageren de verloskundigen en gynaecologen iedere keer weer opnieuw begripvol.

Rylie: ja zeker, op dit forum vind ik herkenning. Dat is toch anders bij vrienden en familie. Ze zijn heel begripvol hoor, maar echte herkenning vind ik alleen bij lotgenoten. Jullie dus 😊. Mijn naasten zijn meer gewoon bezorgd, maar dat is ook niet altijd wat ik 'zoek'. Daar word ik dan nog ongeruster van.
    Had je een tijdelijk contract? Want je mag toch niet ontslagen worden tijdens je zwangerschap? Balen zeg 😳.

Mommie: ben benieuwd wat jouw arts adviseert, gezien de ervaringen hier zou ik zeker aandringen op preventief. Ik weet niet wat de uitkomsten met een pessarium over het algemeen zijn, hier uiteindelijk 2 positieve 😉, maar op dit forum alleen maar positieve uitkomsten tot nu toe. Ik vind het echt bijzonder wat de cerclages en pessariums met je lichaam/baby doen. Ik ga ook vragen of mijn cerclage bewaard kan worden 😊.

Wandena: idd niet meer googelen hoor! Je zorgen uiten bij de Gyn en evt extra controles/CTG aanvragen. Dan heb je feiten gebaseerd op jouw situatie.

Anneloes: verstandig dat je gas terug neemt. Hoe is dat dan voor jou als huisarts? Je hebt nog meer medische kennis dan wij, maak je je dan ook meer zorgen of juist niet? Kan me wel voorstellen dat je meer op het zelfde level kan praten met de gynaecologen en je zorgen medisch beter kan onderbouwen.

Poeh nou hier echt de laatste loodjes, heb af en toe het gevoel dat de kleine echt tussen mijn benen hangt. Tis dat ik beter weet door die cerclage, maar anders had ik daar zeker weer voor gebeld 😅. Draaien in bed is echt niet fijn, gevoel dat mijn bekken zowat breekt joh. Gelukkig weet ik dat de laatste dagen aangebroken zijn. Als ik door zou kunnen lopen tot 42 weken (dus nog 4 weken), dan zou de moed me nu in de schoenen gezakt zijn met die pijn 🙈. Verder ben ik wel echt trots op mijn buik, zo rond ben ik nog nooit geweest 😊. Vandaag laatste foto's gemaakt en vorige week buik ingegipst. Was erg leuk om te doen samen met mijn man. Na de bevalling ga ik 'm mooi maken met kant en mozaïk en een ereplekje geven ergens in huis 😃. Zo probeer ik de zorgen maar een beetje naast mij neer te leggen en te genieten.
    'Fijn' dat jullie de zorgen tegen het einde van de zwangerschap delen 😊. We zijn helaas niet onwetend, maar heb ook wel eens gelezen dat dit soort zorgen sowieso normaal kunnen zijn bij zwangeren, met name door de hormonen in ons lijf 🙈.

11. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wandena. Ik ga idd ook niet werken. Leven van dat wondertje in mijn buik is mij te kostbaar. 😉

Anneloes. Hoi. ☺
    Ik herken je gevoel helemaal. Al had ik wrl zo iets van nubgaan ze iets doen voor mijn kleintje moet er iets gebeuren. Dat gaf me een goed gevoel.
    Knap van je dat je nog werkte. Geef goed je grens aan. En luister voor al goed naar je lichaam.
    Probeer ook wel wat te genieten van alle voorbereidingen op de klejne man of meid.

Patatjr. Had idd een tijdelijk contract en ga dus ziek uit dienst. Daar hebben ze nu opeens een probleem mee. Tja dir hadden ze in september al kunnen aan zien komen maar torn hoefde ik nooit naar de bedrijfsarts wst het was allemaal duidelijk.
    Je kleintje is al aan het indalen dan. Lijkt me een irritant gevoel. Niet meer last van de cerclage nu? Of merk je daar niks van?

12. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Hoi Rylie, goh vervelend zeg... Hadden ze idd kunnen weten en anders gewoon contract verlengen toch? Maar dat willen ze vast ook niet...
    De cerclage voel ik niet voor zo ver ik weet, heb ook nagenoeg geen last van afscheiding. En tot nu toe ook geen bloed, dus ik verwacht dat ze niet op de cerclage hangt. Maar dat kan ook bijna niet denk ik, hoofdje is in verhouding met bmm al best groot vermoed ik 😅. Maar het loopt vreselijk. Zo lang ik sta, zit of lig gaat het wel, maar opstaan doet echt pijn 😐. Zelfs in de auto stappen was vervelend vanmiddag.
    Na ja, nog even en dan kan ik hier babynieuws melden 😊.

13. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Nou meiden...Ik word donderdag ingeleid!
    De arts vond het wel goed zo en aangezien het een grote baby is mag hij nu wel komen.

Superspannend!:$

14. Wandena01

Wandena01 Lid

13 jun 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Patatje .. laatste fase ! Ik heb er nu al last van .. en dan moet ik nog zeker 6 weken pfff..

Rylie, echt vervelend dat ze je contract niet verlengen. Maar je kan ook bij de uwv terecht toch ?
    Mijn salaris word nu door uwv betaald. Werkgever heeft een vervanging voor mij.

Joos, spannend! Donderdag horen we goed nieuws ! Mooi zeg.

Dames ik ben nu weer gauw chagrijnig.. vooral hoe mijn keizersnede dichterbij nadert..
    Mijn zoon van 3 wordt steeds koppig ..luistert niet in 1 keer. Pas als ik opsta dan luistert hij. Kan niet meer zoveel als eerder.

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohhh joos wat ontzettend spannend. Dat de dag maar heeeeel snel mag gaan morgen. Ik ben nog al vergeet achtig dus wens je nu al vast heel veel succes mrt de bevalling!!

Wandena. UWV neemt het ook over als ik ziek uit dienst ga. Ik kom dan in de ziektewet. Maar als ik me dus beter meld ( wat ze willen) ben ik uitdienst en krijg ik ww. Moet ik alles opnieuw gaan regelen. Terwijl als ik ziek uitdienst ga alles automatisch gaat.
    Het id alsof ze het aanvoelen toch. Mama niet meer zo snel. Ikkke lekker niet luisteren. 😠

16. Kiele

Kiele Lid

20 nov 2016
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Joos, succes vandaag!!
    @ patatje, jij ook hopelijk snel goed nieuws en heel veel succes!

17. Wandena01

Wandena01 Lid

13 jun 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joos ..succes vandaag ! We wachten allemaal op 't goede nieuws !

18. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Joos: vandaag ingeleid! Ben benieuwd of je inmiddels bent bevallen 😊.

Wandena: zo herkenbaar van de zenuwen voor de keizersnede en koppige peuter 😅. Niet handig nu...

Rylie: en ziek uit dienst willen ze niet?

Gister ben ik bevallen van een meisje 😍. Ze woog 2860 gram en is 47cm lang. Voor niks stik zenuwachtig geweest voor de keizersnede. Verliep allemaal heel voorspoedig, baarmoeder zag er netjes uit en cerclage kon ook makkelijk verwijderd worden. Ik heb 'm in een potje 😊. Herstel gaat zo voorspoedig dat we morgen ws al naar huis mogen. Wat wel balen is, is dat de kleine meid een wijnvlek op haar wang/kin heeft. Op zich heb ik daar geen probleem mee, maar nu blijkt dat dat een overschot aan vaatjes is en die kunnen zich ook in haar oog en hersenen bevinden. Kleine kans, maar ze willen het uitgesloten hebben... Daar schrok ik wel van, al weet ik niet wat dat inhoud. Durf niet te googelen... En had nog nooit van dat oog/hersen gedeelte gehoord. We worden doorgestuurd naar een vatencentrum in Rotterdam voor verder onderzoek. Hoop je van de zorgen af te zijn 😳. Dus dat is wel een beetje een domper. Maar verder doet de kleine het prima, drinkt lekker, slaapt goed en houdt van knuffelen 😊.

19. Faithful

Faithful Niet meer actief

Sorry dat ik inbreek, maar ik herken deels je werk situatie. Ziek is ziek allereerst, ook als het zwangerschapsgerelateerd is, laat je niet aan praten dat je je beter moet melden als je niet fit bent!
    Mijn contract werd ook niet verlengd en ben ziek uit dienst gegaan. Werk was minder blij ivm 'boete' die hun dan moeten betalen. Maar idd met UWV hoef je niets te regelen en na je ziektewet uitkering heb je als nog recht op ww. 😉 Succes!

Edit: lees nu waarom je ziek uit dienst wil en groot gelijk, kleine gaat voor! Hoe is het gisteren gegaan?

20. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Super patatje! Gefeliciteerd! Wel naar van die wijnvlek.

Ik ben vanmiddag om 14.42 bevallen van c.asper. met 38 weken en 2 dagen al 50 cm groot en 3500 gram. De bevalling liep voorspoedig en 3 uur later mochten we alweer naar huis 😊

Deel Deze Pagina