Cerclage-groepje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Soeki, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vlindertje, ik weet ook niet helemaal zeker wat allemaal het verschil is: (harde buiken, voorweëen, oefenweëen, Braxton-Higs-contracties of echte weëen)
    Op wikipedia staat dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Harde_buik
    Maar ik denk dat wij met onze baarmoederhalsinsufficientie uitzonderingen zijn, want met onze zwakkere cervix zijn we sneller angstig of gefocust als we die harde buiken voelen (uit schrik dat ze wel voor verkorting van de cervix zullen zorgen).
    Wat jij voelt (die samentrekking die weer weggaat als je je verlegt) is een harde buik. Helemaal normaal dus.
    Ik heb die ook vaak, maar bij mij geven ze me soms ook zo'n lastig gevoel alsof ik wat naar adem moet happen. En heel af en toe (1 of 2x per week een uurtje of zo) doet het ook pijn aan de zijkant van mijn buik, en dan komen ze regelmatiger. Ik probeer er niet te veel ongerust van te worden. Als ik dat even ga liggen dan verdwijnt het weer.
    De echte weëen die ik had de uren voor de bevalling van mijn zoontje, die waren echt héél pijnlijk. Dus dan is dit allemaal nog erg mild. ;)

Oh en Vlindertje, wat je zegt over dat niet lekker in je vel... welcome to the club! Ik voel ook elk pijntje of steekje en meteen steekt die angst op.
    Het is een beetje een rollercoaster van emoties, want aan de ene kant ben ik dus heel angstig en heb ik er weinig vertrouwen in dat het goed komt. Maar aan de andere kant heb ik ook soms dat relativeren waar azucena het over heeft!
    Dan denk ik: het heeft geen zin om al die slechte scenario's te bedenken. We weten toch niet wat er gaat gebeuren, ik kan alleen maar m'n best doen. Dus we zien wel wat er komt. :)

En inderdaad azucena, zoals je zegt: als het moet misgaan, dan heb ik nog liever dat het op week 23 gebeurt. Want zoals je zegt: zo een kindje dat op 25 weken geboren wordt, dat is ook een echte hel hoor.
    Ik ga ook pas opgelucht zijn als we voorbij 28 (en liefst 30!!) geraken.
    Azucena, ik duim voor je dat het een beetje rustiger wordt in je buik, dat gaat je toch weer meer gemoedsrust geven!

mamavansam, heerlijk dat alles goed was, en dat je baarmoederhals nog lang was!!

2. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met de andere cerclage-dames hier?

Ik heb een leuk weekend gehad, wel best druk en dat geeft me dan wat onzekerheid of ik niet te veel overdreven heb...
    Donderdag echo, dan weet ik meer!

Ah en Vlindertje, ik was vergeten te reageren op je utrogestan-vraagje: ja ik heb ook gele afscheiding, echt de hele dag door zo een klein beetje. En smorgens komen er soms ook witte brokjes mee. Ik denk echt dat het van de utrogestan-bolletjes komt hoor. Ik breng ze nu in met een applicator (zo'n plastic tubetje) omdat ik niet meer met m'n vinger erin wil vanwege infectiegevaar (waarschijnlijk kan het geen kwaad als ik m'n handen echt heel grondig was, maar die applicator geeft me wat meer gemoedsrust ;) )

3. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Eind van de ochtend heb ik controle :). Daarvoor nog met zoontje naar de uroloog, te nauwe voorhuid, maar de vorige operatie is niet helemaal goed gegaan, dus misschien dat het opnieuw moet.. Spannende ochtend. Mijn moeder gaat mee zodat ik in de rolstoel kan en niet te veel hoef te lopen.

Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad Soeki! Niet te veel zorgen maken of je te veel hebt gedaan. Al is dat lastig ;) je hebt wel een fijn weekend gehad en dat is een feit.

Fijn dat je mijn opmerking over liever nu dan met 24 weken bevallen begrijpt! Besefte pas na het versturen dat hij ook verkeerd kon vallen.

Van de utrogestan krijg je inderdaad meer, vieze afscheiding! Ik heb het ook dankzij de spuiten, maar niet zo erg als dat het zou zijn met de bolletjes. Een van mijn redenen geweest om voor de spuiten te gaan :).

Gaan jullie straks ook allemaal lekker in de zon zitten :D? Heerlijk weer voorspelt!

4. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Baarmoederhals is nog maar 16 mm, een dikke centimeter korter in een week. Nog een weekje thuis uitzingen en volgende week maandag nemen ze mij weer op. Dan krijg ik meteen longrijping zodat er direct ingegrepen kan worden met de beste kansen voor meisje mocht het echt mis gaan.

En dan hopelijk nog heel wat weken bedrust houden in het ziekenhuis! We gaan ervoor.

5. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Jeetje Azucena, dat is geen goed nieuws.
    Ik blijf het knap vinden hoe je erin staat. Ik weet zeker dat je er veel onrustiger onder zou zijn, ook al schiet je daar helemaal niets mee op.
    Ook in jouw opmerking van eerder over liever met 23 weken bevallen dan iets later kan ik me wel vinden.

Ik (en man) hebben ook steeds gezegd dat we 'blij' zijn dat ons zoontje ruim voor de levensvatbare grens is geboren en we dus geen keuze hoefden te maken over hem wel of niet actief te helpen.
    Een vriendin van me heeft 2 kindjes rond de 25 weken verloren en dat lijkt me dan nog zwaarder. De wetenschap dat ze het ook hadden kunnen redden.

Ik hoop en duim van harte dat je deze week thuis goed doorkomt en dan nog heel wat weken in het ziekenhuis door brengt.
    Krijg je dat dan geregeld met je zoontje?

En hoe was het met je zoontje? Moet huis opnieuw geopereerd worden?

Soeki, ik had vanochtend precies hetzelfde gevoel. Echt een fijn weekend gehad, maar was niet teveel?

Ik ben zaterdag met man en dochter mee naar de kinderboerderij geweest. Daar een heel klein rondje gelopen, maar vooral op een bankje genoten van hoe man en dochter de geitjes voerden.
    En gister was dochter gezellig met mijn broer, schoonzus en nichtje naar de Efteling (wonen we vlakbij en hebben abonnement) en zijn man en ik lekker gaan lunchen op een terras. Lekker met mijn gezicht in de zon, vitamine D opdoen.

Wat heb jij dit weekend gedaan dat je ook dit gevoel hebt?
    Jij hebt nu 1x in de 2 weken controle toch?

6. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Wat jullie trouwens allemaal omschrijven over die angst die je voelt bij ieder pijntje, steekje of harde buik.
    Ik denk echt dat alleen vrouwen met ons probleem dat gevoel herkennen. Echt herkennen dan.
    Niets is meer zorgeloos, en dat is zo balen.

Ik ben echt zo ontzettend dankbaar dat ik kinderen kan krijgen, maar had het natuurlijk allemaal liever anders gezien.

Wat ik even niet meer duidelijk heb, jullie zitten ook allemaal thuis van je werk toch?
    Doen ze daar moeilijk over bij jullie?

7. Vlindertje20

7 sep 2015
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, Ik heb een minder leuk weekend gehad, er is niets ernstigs gebeurd maar ik heb al een paar dagen veel last van harde buiken. Nu herken ik ze met dank aan jullie uitleg! Ook een constante zeurende pijn en zwaar gevoel in mijn onderbuik en schaamstreek met steken. Herkennen jullie deze klachten ook? Ik twijfelde steeds of ik nou wel of niet moest bellen, uiteindelijk niet gedaan omdat ik al wekelijkse controle krijg en over 2 dagen alweer de volgende controle heb. Ik hoop dat het gewoon bandenpijn ofzo is. Ik ben echt benieuwd of al deze pijntjes effect heeft gehad op mijn bhm.

Fijn dat jullie een lekker weekend hebben gehad, zeker het lunchen op een terras zou me echt heerlijk lijken nu. Ik durf helaas helemaal niets te ondernemen. Ik ga alleen naar buiten voor mijn controles. Heb ook diabetes, dus moet ook geregeld naar de internist en diabetesverpleegkundige.

Ik werk al sinds mijn 6de week zwangerschap niet omdat ik extreem misselijk ben geweest, ook 5 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik uitgedroogd was. Daarna 1 keer naar bedrijfsarts geweest dat ik nog te misselijk was en dat ik ook snel een cerclage zou krijgen. Voorlopig hoefde ik niet te werken, maar heb weer een oproep gekregen voor as donderdag. Ben benieuwd wat ze zullen zeggen, maar eerlijk gezegd zie ik mezelf nu niet werken in deze situatie. Verder laat mijn werkgever ook niets van zich horen, wel contact met collega's gelukkig.

Doen ze wel moeilijk bij jou MamavanSam?

8. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Vlindertje, wat vervelend die harde buiken. Die kunnen je zo onzeker maken.
    Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze steeds: al kom je dagelijks langs, als dat je geruststelt. Dat moet je natuurlijk zelf niet willen, maar als je je zo voelt in het weekend zou ik de volgende keer gewoon bellen. Als je dan ziet dat alles nog goed is, kun je hopelijk daarna beter ontspannen.
    Gelukkig mag je morgen weer langs. Misschien is wekelijkse controle voor jou ook prettiger.

Heb je zwangerschapssuiker? Of had je al diabetes?

Ook ik ben al thuis vanaf de 7 weken ivm extreme misselijkheid toen en 2 opnames van een week ivm uitdroging. Wat kun je je dan ziek voelen hè?!
    Anders had ik tot 12 weken gewerkt.
    Ik mag mijn werk sowieso niet meer doen vanaf 12 weken, ik werk in de zorg en werk op een acute afdeling waar het verwacht wordt van je dat indien nood je bijvoorbeeld naar de ok kan rennen.
    Dat lukt dus niet meer.
    Ik doe nu administratieve dingen vanuit huis, dat geeft me nog een beetje het gevoel erbij te horen.

Hebben jullie trouwens ook een ziekenhuisbed in de woonkamer?

9. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Bedoel je dat je een oproep hebt gehad om te komen werken of om naar de bedrijfsarts te gaan?

Mijn bedrijfsarts heeft gelukkig het advies van de gynaecoloog overgenomen, stoppen met werken vanaf 12 weken.

10. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vlindertje, wat lastig van die harde buiken! Ik word er ook zo onzeker van. Ik heb ook dagelijks wel eens een half uurtje zo van die zeurende pijn, meestal aan de rechterkant van mijn 'voetbal' (zo noem ik die harde buik even, want zo voelt het aan: alsof er een harde voetbal in mijn buik zit, haha) maar soms ook links. Ik heb al gemerkt dat het meestal ook is wanneer ik wat last heb van m'n darmen. En als ik dan weer naar de wc ben gegaan dan is het over. ;) Ook een volle blaas kan me meer harde buiken geven!
    Maar Vlindertje, die harde buiken en dat ongemakkelijk gevoel wil niet zeggen dat je baarmoederhals onder druk staat hoor. Normaal gezien zorgen die harde buiken niet voor ontsluiting of verkorting. (maar ja, in ons geval, wij hebben niet veel nodig om ongerust te worden he :p)

mamavansam, het was mijn verjaardag dit weekend en ik ben met m'n man tapas gaan eten, en er was een babysit gekomen om op ons zoontje te letten die avond. Was echt heel leuk!! En we zijn ook op babybezoek gegaan bij vrienden, en we hebben daar gezellig buiten in het zonnetje gezeten! Heerlijk...
    Zo probeer ik toch nog dingen te doen, zolang ik niet te ver moet stappen (van de auto enkele meters tot in de deur van het restaurant bijvoorbeeld, dat lukt wel, haha).

Ik werk nog parttime trouwens, maar het is wel rustig bureauwerk, en ik kan zo'n beetje mijn uren zelf kiezen (en zelfs deels thuis werken) dus het is flexibel. Gelukkig maar! Anders zou het niet gaan hoor.
    En ik heb geen ziekenhuisbed. Ik zit bijna de hele dag door, en thuis lig ik vaak op de bank of ik ga op bed liggen met de ipad of een boek of een puzzelboekje of zo. Natuurlijk rust ik veel minder dan ik zou willen, omdat we hier een tweejarige hebben rondlopen ;) maar hij is al wat gewend dat ik minder actief doe dan anders. En mijn man doet het meeste (zoontje in bad doen, naar bed brengen, met hem in het park gaan fietsen...). Koken probeer ik zelf nog af en toe te doen, tenzij ik teveel harde buiken heb die dag, dan doet mijn man het. :)

Donderdag heb ik weer controle, spannend... :(

11. Vlindertje20

7 sep 2015
    40
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Mamavansam, die harde buiken kunnen me heel erg onzeker maken. Je hebt ook gelijk, ik had eigenlijk het ziekenhuis moeten bellen. Want ik maak me al sinds vrijdag erg zorgen en ben erg nerveus voor morgen. Volgende keer zal ik sneller bellen, dan kan ik inderdaad wat ontspannender zijn. In spanning zitten is ook niet goed heb ik gemerkt. Ik leef echt naar mijn wekelijkse controle toe. Ik zou het echt niet trekken denk ik als ik om de 2 á 3 weken controle zou hebben.

Ik had helaas al diabetes voor ik zwanger werd.
    Aah jij ook al zo een last van extreme misselijkheid. Ik vond het echt verschrikkelijk. Bij mijn vorige zwangerschap was dat echt een reden voor mij om het bij 1 kindje te laten. Maar door alle verdriet van het verlies van mijn kindje was ik vergeten hoe erg de misselijkheid ook al weer was. Nou heb het wel weer geweten. Jeetje, dan heb jij nog 2 opnames van een week gehad. Is de misselijkheid inmiddels wel over bij jou? Mij is het nog met vlagen en soms moet ik nog spugen met tanden poetsen.

Ik kan me voorstellen dat als je in de zorg werkt je niet meer mag werken. Kan toch nog wel pittig, zeker als je ook nog eens naar de ok moet rennen. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap halve dagen gewerkt tot aan mijn bevalling bij 20 weken. Ik heb het toen heel rustig aan gedaan, en ook bijna geen huishoudelijke taken, alleen koken deed ik en de was. Daarom heb ik er voor gekozen om dit keer, en zeker met een tweeling, om helemaal niet te werken. Ik heb donderdag een oproep gekregen om bij de bedrijfsarts te komen.

Ik heb geen ziekenhuisbed, ik lig de grootste gedeelte van de dag op bed.

12. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    mamavansam, wij hebben die gesprekken moeten voeren tijdens de vorige zwangerschap (zal nu ook wel weer komen) of we wel of niet willen behandelen met 24 weken. Probeer zo'n keuze maar te maken..
    Mijn zoontje is nu ook niet thuis als ik thuis ben. Die is heel veel bij oma (slaapt hij 3 nachten en is hij 5 of 6 dagen :)). Dus daarin hoeven we niet veel meer te regelen. Alleen thuis zijn met hem gaat gewoon niet, dan kom ik niet aan rust toe.
    Hij hoeft nog niet opnieuw geopereerd te worden gelukkig. Maar goed is het ook niet ;), dus hopen dat het vanzelf goed komt mettertijd. Lief dat je het vraagt!

Ik werk vanaf 8 weken (toen begonnen de harde buiken) 50% en vanaf 12 weken 100% ziektewet. Werd gelukkig helemaal niet moeilijk over gedaan. Een collega van mij is bevallen met 26 weken, dus mijn baas weet heel goed waar we het voor doen (typisch he, twee van zulke gevallen in een bedrijfje met 8 man :p). Ook de bedrijfsarts heeft mij meteen ziek gemeld en hoef daar ook niet meer te komen de rest van de zwangerschap.

Wat je zegt over de angst en ongerustheid is heel herkenbaar! Ik ben ook echt heel dankbaar dat ik de vorige keer wél een aantal zorgeloze weken heb gehad waarin het zwanger zijn gewoon leuk en genieten was. Dat pakken ze niet meer af ;).

Vlindertje, als je je zo'n zorgen maakt, moet je echt gewoon bellen. Hoeveel fijner is het om gerustgesteld te worden en dan weer een paar dagen er beter in te staan. Het blijft super spannend, dus dat recht heb je gewoon. Zal niemand van op kijken als je belt voor deze klachten. Hopelijk is je controle morgen gewoon keurig!
    Overigens herken ik de kwaaltjes wel hoor, maar juist in weken dat ik daar veel last van had, was er van binnen niks gebeurd. Juist de week dat het voor mijn gevoel heel goed ging, bleek het mis.
    Succes bij de bedrijfsarts morgen. Gewoon bij de feiten blijven dat je bedrust hebt en niets mag doen omdat je een cerclage hebt en een tweeling verwacht. In die situatie kún je gewoon niet werken. Als je het niet ziet zitten om erheen te gaan, zou ik bellen dat je bedrust hebt en het te veel is om daarheen te komen. Doen ze het maar telefonisch.

Soeki, nog gefeliciteerd! Heerlijk tapas :)!
    Dat zeurende gevoel aan de zijkant herken ik heel erg. Dat zijn volgens mij inderdaad je darmen. Volgens mij is er bij mij een bepaald punt wat gewoon klem gedrukt is door de baarmoeder, kan daar zo gemeen zeer doen. En een volle blaas zorgt hier ook voor harde buiken ;) te veel prikkeling. Zeker als meisje er dan ook nog op gaat dansen :p.
    Wat goed dat je nog halve dagen werkt! Fijn dat het zo geregeld kan worden dat het niet te belastend is. Lijkt me een fijne afleiding.

Zou het voor jullie geen optie zijn een rolstoel te huren zodat je af en toe toch even lekker wat langer mee kunt ergens heen? Was ik wel van plan..

13. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Hoe was de controle vlindertje?

14. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    En inmiddels ook soeki.

Hopelijk is geen nieuws, goed nieuws!

15. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi!

Ik ben ook benieuwd naar jullie controles!

Ik kom net van de gynaecoloog vandaan en alles was weer goed. De baby lag lekker te bewegen en mijn baarmoederhals was 4,2 cm.

Ik zit nu nog even een lekkere koffie te drinken in het DE café in het ziekenhuis en ga zo naar huis.
    Dan reageer ik uitgebreider op jullie eerdere berichten.

16. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Fijn dat jouw controle goed was!! Prachtige lengte :)!

17. mamavansam2010

10 okt 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Zo, ik ben weer thuis.

Azucena, bedankt! Ja, ik ben er erg blij mee. Ik moet toch vaak aan jou denken, aan hoe onvoorspelbaar alles toch is. De ene week is alles nog prima, de week erna kan het zomaar weer anders zijn.
    Ik ben hier dan ook erg dankbaar voor.

Hoe is het nu met jou? Met je harde buiken?
    Bijna 23+5, leef je erg naar die dag toe?
    Maandag word je opgenomen toch?

Jullie zullen nu inderdaad weer die gesprekken samen moeten voeren ja. Vreselijk moeilijk zeg.
    Ik denk ook dat heel veel afhangt van hoe het op dat moment gaat met de kleine.

Een rolstoel huren heb ik de vorige keer ook gedaan en gaat er nu denk ik ook wel weer van komen.
    Wij wonen vlakbij de Efteling en gaan normaal bijna wekelijks. Lijkt me fijn om nog eens lekker met z'n drietjes te gaan.

Vlinderje, hoe was je controle?
    Ik ben nu alleen nog maar 's avonds misselijk. Het was voorheen 24 uur per dag en vanaf een uur of 16 werd het dan heftiger en ga al maanden tegelijk met dochter naar bed (rond 19 uur), omdat ik langer wakker zijn niet trek.
    Maar nu begint het langzaamaan wat minder te worden en haal ik het wel eens om 'pas' om 21 uur naar bed te gaan.
    Braken hoef ik gelukkig niet meer.

Soeki, hoe was jouw controle?

Wat heerlijk, lekker tapas gaan eten.
    Ik wil dat over een aantal weken ook weer eens gaan doen.
    Uit eten gaan is een grote hobby van ons en dat mis ik ook echt.

Wat jij schrijft over harde buiken herken ik ook. Dat als je ontlasting moet krijgen het erger is en daarna weer wat afzakt.
    Het staat wat dat betreft allemaal met elkaar in verbinding.

Wat lekker dat je nog wat kan werken. Het is toch fijn om gewoon onder de mensen te zijn.
    Je wereld wordt erg klein zo thuis he.

18. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    mamavansam, fantastisch dat je controle goed was! Dat geeft toch weer wat rust. En ook goed dat de misselijkheid beter gaat. Ik heb het deze zwangerschap ook heel erg gehad.

Azucena, hoe gaat het verder met je? Nog veel harde buiken of is het redelijk rustig?

Ik ben benieuwd hoe het met vlindertje is.

Ik heb gisteren controle gehad, en alles gaat voorlopig nog goed!
    Hij heeft mijn baarmoederhals niet gemeten, enkel eens langs bovenaf (vlak boven schaambeen met de echo-probe) gekeken en hij zei dat het er nog goed uit zag. Ik zag ook nog een stukje baarmoederhals, ik schat zelf dat het nog minstens 2cm is of zoiets.
    Inwendige doet hij niet meer, omdat exact meten toch niet veel uitmaakt (volgens hem). Enerzijds verandert die lengte toch een beetje van dag tot dag, en anderzijds kunnen ze toch niet veel doen als het korter wordt.
    Dus ja. Afwachten en vertrouwen hebben he...

19. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Mamavansam, ik heb mijn harde buiken maar omgedoopt naar premature weeën. Klinkt wat eerlijker, maar ze blijven in ieder geval goed aanwezig. Vanochtend ook echt flinke kramp gehad en voelde best wat druk op de cerclage komen. Gelukkig nam het na douchen af. Het blijft gewoon spannend en onzeker, maar ik kijk ook echt niet uit naar het zkh. De eerste weken daar zullen net zo spannend zijn. Maar jullie snappen dat wel :). Ik vond 30 weken al vroeg genoeg, 24-27 weken wil ik echt niet aan denken.

Eigenlijk zou ik bij 24 weken zelfs liever niet behandelen, maar dat kan ik ook weer niet over mijn hart verkrijgen. Maar de gedachte aan twee zorg intensieve kinderen is behoorlijk benauwend.

Bij de Efteling kun je via de mail een rolstoel reserveren! Ideaal. Zeker ook hoe rap je die rijen voorbij kunt :p. Ik vind het altijd heerlijk om met ons zoontje naar de Efteling te gaan (wonen zelf op zo'n 40 minuten), je schiet zo alle rijen voorbij.

Fijn dat je misselijkheid aan het verbeteren is. Goed dat je zo naar je lichaam luistert en de rust pakt die nodig is.

Soeki, wauw. Dat je dat kunt zo zonder meting :). Dat vind ik knap! Fijn dat de controle verder goed was!

Hoe ver zijn jullie met de voorbereiding? Ik wilde graag zoveel mogelijk voor de 24 weken af hebben en dat is grotendeels gelukt :). Gister is de muurschildering op de babykamer afgemaakt (laten doen).

Nu bezig met opzet voor geboortekaartje als ze te vroeg komt bij zoontje hadden we de zin 'je kwam 10 weken eerder dan verwacht, maar je bent sterker dan we ooit hadden gedacht'. Daar wil ik nu een variant op, maar kom niet verder dan 'ook jij bent eerder dan verwacht gekomen, maar je bent veel knapper/sterker dan we hadden durven dromen'. Maar vind het net niet helemaal. Jullie nog ideeën :)?

Fijn weekend allemaal! Ik zit dit weekend bij ons mam in huis met de kleine. Vl is naar vriendenweekend in de Ardennen, ik had graag mee gewild ;).

De schildering :), past perfect bij de accessoires (pink blossom lijn van little Dutch).

Bijgevoegde bestanden:

20. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Azucena,
    Wat een prachtige muurschildering!! Ook echt helemaal mijn stijl, zo romantisch en meisjesachtig.
    En ik snap helemaal dat je alles tussen 24 en 27 echt heel griezelig vindt, dat heb ik ook. Ik heb liever ofwel nu (23 w) ofwel meteen 27 w. of later. Dus ik vind de weken die nu komen de allerspannendste... :(
    Zoals ik gisteren al schreef gaat alles goed, maar toch heb ik gisterenavond even een paniekmomentje gehad. Ik had wat meer slijmverlies dan anders (een beetje wateriger) en de angst sloeg me meteen om het hart: zou het vruchtwater zijn? Ik voelde ook wat meer druk / steken onderin. :(
    Ik heb nog een uur wakker gelegen met allerlei slechte scenario's in mijn hoofd. Vandaag vroeg wakker geworden, maar deze ochtend tot nu toe niet echt veel slijmverlies dus ja, het was waarschijnlijk niks.

Gisteren is mijn online bestelling kleertjes aangekomen die ik voor mijn zoontje had besteld voor de zomer, en ik heb het aangedurfd om ook enkele stuks te bestellen voor de kleine meid die op komst is!
    Ik zet een fotootje hieronder.
    Het is het allereerste dat ik heb gekocht voor haar, en verder hebben we ook nog helemaal niks voorbereid (behalve een naam gezocht).
    Dat staat in groot contrast met jullie, azucena! Ik begrijp volledig wat je bedoelt: bij ons cerclagedames is de schrik er natuurlijk dat de kleine vroeger komt, en dan wil je al die dingen klaar hebben, geboortekaartje, bevallingskoffertje, kleertjes gewassen, kamertje.
    Maar bij ons is er momenteel nog te veel angst dat we met lege handen naar huis moeten (aangezien we dat al hebben meegemaakt).
    Maar binnen enkele weken gaan we er wel aan beginnen hoor!
    Geboortekaartje en bevallingskoffertje zijn misschien wel de meest dringende denk ik.

Ook voor jullie een fijn weekend he dames!
    Hier hebben we niet zo veel gepland, we gaan enkel even kort langs bij vrienden (verjaardag van hun zoontje). Verder wil ik toch zoveel mogelijk rusten en liggen. :)

Deel Deze Pagina