IG wat vreselijk!!! Ik moet er niet aan denken nog een keer afscheid te moeten nemen van een kindje!! Hier slaapt ons mannetje al een tijdje op zijn eigen kamer in een ledikantje. Paste gewoonweg niet meer in zijn wieg, dus hem noodgedwongen moeten verhuizen. Houden hem wel goed in de gaten met babyfoon (en tig keer kijken op de kamer voordat ik uiteindelijk met een gerust hart kan slapen ) Verder zijn we net begonnen met fruithapjes. Hij keek het brood letterlijk uit mijn mond en begon daarna te huilen als ie niks kreeg. Van de week naar cb en horen wat zijn zeggen, maar hij vindt het zo lekker en is er zo aan toe (geven m wel heel weinig hoor, gewoon om hem te laten proeven). Ohw, begint te huilen....moet weer gaan! liefs Tijm ps. Florida kan me jouw verhaal nog wel herinneren. Leuk als je (zo nu en dan meeschrijft)
Hier vandaag met zoon naar de huisarts, meneer is de afgelopen week afgevallen . Ik heb hem eens ferm toegesproken, dat hij nu toch heel veel moet aankomen en dat als hij straks een paar jaartjes ouder is dat hij dan die kans veel minder heeft. Woensdag wordt hij opnieuw gewogen, hopelijk is hij dan aangekomen.
Alright Florida ! Fijn dat ook de 'anciens' de weg naar hier vinden ! Berte, wat moet je nu doen van de huisarts ? Buiten zéér streng toespreken
Dwangvoeren. Bij de borstvoeding minimaal een half uur voeden (20 + 10) en hem desnoods hiervoor met een nat washandje pesten (wat ik nog niet gedaan heb, dat kietelen onder zijn voeten vindt hij ook al niet echt leuk, dat doe ik nu).
Wat de vaste voeding betreft, ieder doet wat hij wilt, en de raad van Kind en Gezin moet je met een korreltje zout nemen hoor, want die volgen de richtlijnen uit hun boekjes maar dat is niet bij ieder kind de oplossing hoor. Uit ervaring met mijn 2 andere kinderen wil ik nu ook starten op 3 maand met vaste voeding, ik raad iedereen gewoon aan te doen waar zowel zij en de baby zich bij goed voelen. Gummibeertje, ik lees dat je Nutrilon AR geeft, eigenlijk niet zo goed als je ventje last heeft van krampjes want in de Nutrilon AR zit er Johannesbroodpitmeel, en dit werkt averechts op de darmwerking hoor, dat weet ik nu eens 100% zeker! Ik raad je hierbij dus aan om evt toch over te gaan naar de NAN AR, die geef ik nu ook. Stel het eventueel eens voor aan je kinderarts. Berte, wat is de reden dat hij vermagerd, ziekjes ofzo? Hier slaapt ons meisje voor de moment op onze kamer in haar ledikant, ik denk dat we haar bij ons op de kamer gaan houden tot wanneer de nachtvoeding volledig is weg gevallen, want ze komt terecht op een kamer met mijn 2de jongste, dus ik zou niet graag hebben dat ons kleintje mijn ander dochtertje ieder keer wakker zou maken door haar wenen. En ik vind dat Xanthi zo ferm luid ligt te kreunen, ik lig daar dus echt op te luisteren hé, ik heb zelfs oordopjes in en ik hoor haar nog. Liefs Linske
Hallo dames, Ik dacht ik kom eens even van m´n roze wolk om hier mee te schrijven. Hier gaat alles goed. Heb een heel rustig mannetje, huilt eigenlijk alleen als hij honger heeft. Borstvoeding loopt wonder boven wonder goed alleen is het erg vermoeiend. Buiten de pijn, ben ik er ongeveer zo´n 8 uur per dag mee bezig. Hij drinkt ongeveer een uur per keer. Heb dus een full time baan. Maar ik ben allang blij dat het deze keer lukt. Ik ga zo eens teruglezen wat er allemaal geschreven is, groetjes.
@Linske, ze weten niet waarom hij vermagert, de huisarts heeft gekeken, maar ze kon zo niets vinden. @Leila, daar was ik toch verbaasd over, hoeveel tijd borstvoeding (mij) kost, wel fijn dat het goed gaat.
Berte, Leila, Gummibeertje ook, borstvoeding is de eerste 6 à 10 weken (laat het ons ruim nemen) even wat tijd investeren... daarna wordt het almaar meer een heel fijne hobby En ik ben de eerste om te zeggen dat je als mama vooral moet doen waar je je goed bij voelt!!! (Maar wel: geïnformeerd, weloverwogen en zonder sociale druk ) Berte, mag ik je wat vragen over hoe en hoe vaak en hoelang je voedt? Of zeg je "ik word begeleid, laat ons maar doen"? Ik wil anders gerust proberen meedenken...
Ik voede tot nu toe alleen op vraag en dan steeds wel een minimaal aantal voedingen (eerst 8, inmiddels 6). En dan net zolang één borst, totdat ik het idee had dat hij alleen nog maar aan het sabbelen was, dan de andere borst, maar meestal had meneer dan al genoeg. Een paar weken terug is gemeten dat hij na drinken uit één borst 200 gram aangekomen was. Toen had ik dus echt ruim voldoende. De wijkverpleegkundige wil nu forceren dat hij aan beide borsten drinkt. Ikzelf denk dat hij per borst te weinig aanglegd werd, doordat hij soms wel 5 uur tussen voedingen had zitten, dat dan maal 2 voor één borst. Maar tot nu toe kwam hij voldoende aan, tot vandaag dus. Daarom ben ik het wel eens met het beleid van de wijkverpleegkundige, om hem bij iedere voeding te forceren uit beide borsten te drinken. Ik drink ruim voldoende, met gemak 3 liter per dag, denk ik zo.
Berte, ja, klinkt op zich wel goed (elke voeding beide borsten stimuleren --> zeker doen!). En ik denk inderdaad dat 10u tussen 2 drinkbeurten aan dezelfde borst voor deze leeftijd onvoldoende is... Je moet ze vaker stimuleren. Ik vind 6 voedingen sowieso wel héél weinig hoor, op een etmaal... Hier dronk ze toen nog minstens 10 à 12 keer en nu nog steeds 8 à 10 keer... Ik denk dat zeer weinig mama's met 3 keer legen op een etmaal op deze leeftijd de productie stabiel kunnen houden (laat staan stijgend, want rond 6 weken regelen ze). Je drinkt voldoende, rust (slaap) je ook voldoende? In je slaap wordt het meeste melk aangemaakt, en ook in rust produceer je meer dan wanneer je heel actief bent. Ik merkte in de eerste maanden het effect van even "teveel" doen direct aan mijn productie. Verder denk ik niet dat extreem lang aan de borst houden zoveel zal opleveren... mits wat "pesten" eventueel nog wel een slok of twee, maar verder... Pas je borstcompressie toe? Ik zou dat doen in de laatste slokken aan elke borst (goed het melkvet losmasseren, dat heeft hij hard nodig). En euh... is hij toevallig fel in de lengte gegroeid? Want mijn oudste had weleens serieuze schokkerige groei, de ene keer veel grammetjes erbij en geen cm's en de andere keer eerder omgekeerd. In elk geval: succes ermee! Ik hoop dat hij de komende weegbeurt duidelijk weer de goeie kant op gaat!!!
Berte, nog een klein vraagje over "op vraag"... Is hij voldoende vaak heel dicht bij jou? Want baby's die mama niet horen, zien of ruiken, daarbij werkt "op vraag" onvoldoende! Slaapt hij 's nachts bvb. bij jou in bed of op de kamer? Zo krijgt hij meer prikkels om de - in de eerste weken broodnodige - nachtvoedingen te vragen (en zo extra de productie op te krikken). Ik weet dat mama's heel blij zijn met doorslapende baby's, maar de natuur heeft het anders bedacht
MamaMaya, bedankt voor je antwoord . Hij slaapt bij ons op de kamer, maar dat dicht bij me houden is 's avonds een probleem (een klein probleem), mijn vriend pakt hem altijd veel sneller op als hij gaat jengelen (ik bedoel direct na de voeding als ik hem in box of bed leg) en die houdt hem dan uren op de arm. Zoonlief wordt daar heerlijk rustig van, naar nu blijkt werkt het dus iets te goed. Of hij veel gegroeid is gaan we morgen zien, tot nu toe volgde hij keurig zijn groeicurve.
Mijn liefje staat , ja, u leest het goed, ze staat. Ik vond haar nu al een paar keer zo deze week, staande aan de box of zetel of salontafel... Pfff, besef nu dat ze geen baby blijft
Vandaag naar het consultatiebureau geweest en gelukkig is onze zoon aangekomen, 150 gram ten opzichte van eergisteren (nu dan 30 gram meer dan vorige week maandag). De tekenen waren gisteren al goed, we hebben een paar keer zijn bed moeten verschonen, zijn pamper beschermde hem niet genoeg. Vrijdag wordt hij weer gewogen. De lengte, tja, ten opzichte van de meting in het ziekenhuis van een paar weken terug was hij een halve centimeter gekrompen en aangezien hij steeds meer kleding niet meer past, neem ik die meting maar niet te serieus. @MamaMaya, gefeliciteerd .
wel linske, spijtig dat ik dit niet eerder wist ! Ik heb het namelijk ondervonden !!!!! Ocharme dat manneke. Van de gewone ferm overgeven en van de AR enorm pijn in de buik.... Nu zijn we best goed bezig. Sinds gisteren geven we ingedikt Nutragimen (voor kindjes met koemelkallergie) samen met een streng dieet voor mij ifv borstvoeding en...hout vasthouden...maar nog niet al te veel krampjes gehad ! Een paar wel, maar ja, das normaal eh. Nu ligt hij regelmatig gewoon wakker in mijn armen. Wat een verademing zeg !!!!!!
Amai, daar ben ik ook van verschoten zeg. Ik krijg echt niets meer gedaan in huis. Dacht in mijn 'verlof' veel taarten te bakken, schilderijtjes maken enzo, maar dat zal voor later zijn
Eerst en vooral: Berte, dikke proficiat met de 150g erbij!!! Je bent op de goeie weg, zoveel is duidelijk. Gummibeertje, ik hoop dat jullie nu dé oplossinog gevonden hebben, dat dit nu blijft werken... Dat is niet de schuld van de borstvoeding hoor