Gummibeertje, blij te horen dat je veranderd bent van pap want dat was inderdaad niet de goede voor je knulletje Nutramigen hebben wij bij Siënna ook nog gegeven maar zij bleek geen koemelkallergie te hebben, en het zijn dan nog eens kostelijke potjes bij Dik je in met gelilact? Want in Nutriton om in te dikken zit ook die Johannesbroodpitmeel hé Vandaag ben ik met onze kleine meid terug naar de pediater moeten gaan, ze heeft het begin van een bronchitis, ze moet 3 keer per dag aan de aerosol Ze ziet af als ze een hoestbui heeft, ze moet er soms van braken, als ze na 5 dagen niet betert met de aerosol komt er cortisone bij te pas. Hopelijk is ons meisje sterk genoeg om erbovenop te komen zonder die cortisone hoor Ze is wel weer op 1 week tijd 300gr bij, al een geluk dat ze blijft bijkomen Liefs Linske
't Is nutriton...lap ! Nu, gisterenavond nog één flesje moeten bijgeven en 't is schoon binnengebleven. Dus, dat zit wel snor precies. Ik ga die andere naam wel opschrijven, mocht het dan toch weer de verkeerde richting uitgaan... Ocharme uw poppemieke zeg ! Ik duim... ;@ Berte: soms denk ik dat dit het best bewaarde geheim is van de wereld, want als ik met mensen praat, heeft bijna niemand het erover dat de eerste weken/maanden echt supervlotjes gaan en dat je zelf veel tijd hebt om te genieten nog van andere dingen
haha hier ook een heel gevogel om werk en dingen in huishouden te combineren met ons mannetje Wist wel dat een kind veel tijd van je vraagt (wat ik overigens helemaal leuk vind...nou ja, op de huiluurtjes na dan haha), maar dat je soms al blij mag zijn als je de vaatwasser uitgepakt krijgt....
Hey dames, even een intieme vraag stellen... sinds de bevalling hebben mijn vriend en ik al enkele keren geprobeerd om terug sex te hebben, maar elke keer heb ik veel pijn. Het is niet van mijn knip want dat is al mooi genezen, de pijn is echt vanbinnen in mijn vagina. We hebben al geprobeerd met glijmiddel, maar daar gaat de pijn niet mee weg. Ik vraag me af of het door die cerclage zou komen? Die was immers al gescheurd voor ik bevallen ben en de cerclage werd weggenomen. Eind volgende maand moet ik sowieso op controle bij de gyn voor een uitstrijkje, maar 'k vraag me af of ik niet beter vroeger een afspraak maak...
Hier nog niet getest ! Met een baby die alleen maar stil is op de arm is dat nogal moeilijk. En zo vermoeid staat er geen van de twee ons hoofd naar. Straf eigenlijk, want tijdens de zwangerschap droomde ik er zelfs vaak over
@Linske, hoe gaat het nu met je dochter? Ons zoontje wordt morgen weer gewogen, ik hoop dat hij weer goed aankomt. Hier vandaag een onverwacht gevolg (voor mij dan ) van de cerclage. Mijn auto stond al een hele tijd stil en moest naar de garage voor de keuring. Nu start hij dus niet meer, is waarschijnlijk de accu verrot , want helemaal leeg. Gelukkig is het een leaseauto, maar ik voel me vandaag dus wel heel dom. (Mijn vriend heeft ook een auto.)
Ja Berte, ik mocht ook vanaf de cerclage niet meer zelf rijden. Mijn man reed dus 1 dag in de week met de mijne naar zijn werk, zodat die in beweging bleef. Anders had hij hier ook 6 maanden stilgestaan... Ik duim voor weer wat grammetjes erbij!!! Linske, hopelijk is jouw meisje weer wat beter.
Hey meiden, Ik ben zondagmiddag naar spoed gereden met ons meisje omdat het niet meer kon zijn, ze hebben haar daar gehouden en we zijn sinds gisteravond terug thuis. Ze heeft dus nog altijd bronchitis maar ze hebben zwaardere medicatie voorgeschreven voor in de aerosol. In het ziekenhuis heeft ze weinig gehoest, hier begint ze dus terug meer te hoesten, waarschijnlijk hangt er hier een drogere lucht in huis denk ik, als ze binnen 5 dagen niet betert moet ik terug naar het ziekenhuis. Dus duimen maar dat ze erdoor komt! Wat de pijn bij seks betreft, bij mijn eerste heb ik daar heel lang last van gehad, niet vd knip maar in mijn vagina, dat zijn blijkbaar de spieren, want ik ben toen speciaal naar een kiné geweest en moest met een inwendig toestel in mijn vagina oefeningen doen, altijd maar je bekkenbodem opspannen. Bij mijn 2de niks van last gehad en nu bij ons 3de moet ik het nog eens testen ik moet daar dringend eens mijn werk van maken maar ik loop zo doodmoe...ppff... Liefs Linske
Berte, hoe was het vandaag? Weegt je ventje al wat meer? Hier heeft mijn zus af en toe eens een toertje gedaan met mijn auto terwijl ik moest platliggen. Gelukkig had zij er aan gedacht, want zelf had er ook niet bij stil gestaan op dat moment... Linske, ik duim met je mee dat alles goed komt en dat ze niet terug naar het ziekenhuis moet! Hier heb ik de truc gevonden om Wout rustig te krijgen...! Elke keer ik piano speel ligt hij aandachtig te luisteren, en twee stukken later ligt hij te slapen . Of hij het het dus mooi vindt, of eerder slaapverwekkend laat ik in het midden
Ons ventje is gisteren weer gewogen en weer aangekomen . Morgen krijgt hij zijn eerste inentingen. @Linske, hopelijk gaat het snel beter met je dochter. Zo'n ziekenhuis is niks voor zo'n kleintje.
Wat leuk, piano ! Fijn voor Wout en voor de mama Hier heeft de wagen ook mooi in den hof (tuin) gestaan en buiten wat verroeste remschijven doet hij het nou gelukkig wel terug prima. Hier gaat het een pak beter sinds dat we alle melkproducten uit de voeding geweerd hebben. Geen 20 op 24u gekrijs meer. Hij slaapt wel nog altijd alleen maar in onze armen, dus we spelen nog altijd aapje. Soms vloek ik daar wel eens op omdat het mezelf ook blokkeer (gewoon al eens naar de wc gaan moet gepland worden), maar als hij dan enkel zo zalig ligt te slapen in de armen, ben ik mijn gegrommel al terug vergeten zenne
@Gummibeertje, fijn dat M.ats nu rustiger is. Sinds een paar dagen kunnen wij nu onze zoon 's avonds een korte tijd in de box leggen, zonder dat zoonlief helemaal overstuur raakt . En daarna haal ik hem er dan weer uit, goed gedrag moet toch beloond worden . Hij ligt nu toch alweer een uur bij mijn vriend op de arm, daarstraks werd hij vanuit de wandelwagen (topattractie voor zoonlief) zomaar op de commode gelegd en helemaal verschoond (doorgelekt, valt voor zoonlief onder 'waarom nou?'). Het kereltje vindt dat soort veranderingen toch echt niet leuk.
Ewel Berte, wij zijn aan het nadenken voor een puckababy aan te schaffen, op advies hier ben ik dat eens beginnen nalezen en het klinkt eigenlijk best wel goed... Puckababy bakerzak, baby slaapzak en wikkeldoek. Alleen jammer dat hij nu een beetje tussen de twee maten hangt. Hij groeit als kool, dus in die kleine zou hij misschien maar maximum een paar weken kunnen
Oh, da's super nieuws Berte! Goed bezig!!! Gummibeertje, ik zou 't nooit doen, inbakeren (of alles wat daarop lijkt). Het wordt her en der als wondermiddel omschreven om baby's die wat beweeglijk en luidruchtig zijn de mond (en de rest) te snoeren. Maar het verpest het natuurlijke mechanisme achter de borstvoeding, het schaadt mijns insziens het basisvertrouwen tussen moeder en kind, het belet het kind om te communiceren... Zeker bij reflux en aanverwanten vind ik het pure marteling. Geef mij maar strak in de draagdoek: lekker tegen mama aan genieten van de warmte, de geur en het gevoel, rechtop (goed voor reflux), buik-tegen-buik (goed voor vertering), luisterend naar mama's hartslag en ademhaling (vertrouwen tanken). Ook dan is je bewegingsvrijheid beperkt (geeft een herkenbaar veilig baarmoeder-gevoel), en dat is wat ook de Puckababy doet. Alleen mis je daarmee als baby al die andere mama-sensaties
Oh, en Indigo Girl, piano - zucht - zalig! Ik hou ook heel erg van pianospel, word er ook rustig van. Mijn man speelde als kind (moest van zijn moeder), ik heb er veel spijt van dat hij nu niet meer wil spelen.
Wij gaan onze zoon niet inwikkelen, hij begint net zichzelf te kalmeren door op zijn duim en hand te zuigen, ook is hij lekker beweeglijk. Een wikkeldoek is het voor ons ook niet, helaas. Ik ben net iets te onhandig, stoot mezelf al regelmatig, dus vind ik dat geen goed idee met een baby voor mij. Maar al die 'mama-sensaties' krijgt hij bij ons door lekker veel geknuffeld te worden, door mama en papa .
Die puckababy zou ik niet constant gebruiken hoor. Maar M ats is nu soms zo moe dat hij gewoon van moeheid enorm begint te huilen. Eens rustig in z'n bedje liggen, slapend, zonder gestoord te worden door een mama die hem efkes in zijn bed moet leggen omdat ze een piske moet doen... Het is niet overdreven toen ik zei dat hij effectief elke seconde van de dag wel op m'n arm ligt... Hoe zalig ik het ook vind dat M ats bij mij 's nachts in bed ligt, ik slaap er zelf niet zo goed van. De reflux is trouwens helemaal van de baan !!!!! Aangepaste voeding langs mijn kant en een soort dieetmelk die ik indik (jaja, nog altijd met dat johannesbroodspulding) werkt nog steeds ! Ook zijn krampjes zijn ferm verminderd. Morgen nog eens naar de osteopaat, een werveltje los masseren.