Cerclage of niet? 24 weken zwanger baarmoedermond 2 cm.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MarianneLE, 3 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Zo op 25 weken alarmerend opgenomen door extreme verkorte bmh en uiteindelijk toch pas bijna 39 weken gehaald is echt een succesverhaal.

    Jaa kan me goed voorstellen dat je helemaal geen weeën hebt gevoeld met ontsluiting het wel extra spannend is. Maar dan toch wel fijn de korte opvolging vooral bij de tweede zwangerschap. Wel fijn dat je meer vertrouwen in je lichaam hebt gekregen na 2 succesvolle zwangerschap.

    Ik vind het nog wel fijn dat ze uitwendig m'n bmh blijven meten, zodat als ze wat alarmerend zien ze tijdig kunnen in grijpen.

    Had je bij je tweede zwangerschap op 27 weken geen bmh meer dan, omdat ze aangaven dat het ieder moment kon gebeuren?

    Dat is heel lief van je, hoop het ook. :)
    Jaa kan me goed voorstellen dat je van een mini rondje al moe wordt. Hier merk ik dat met 10 weken bedrust ook last begint te krijgen van mn rug en nek, maar ja alles voor een goed doel. Ik hoop nog 10 weken bedrust te houden en daarna wil ik weer gaan mobiliseren.

    Veel succes met je laatste loodjes :thumup:
     
  2. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    10 weken is ook echt al wel heel lang. Dat doet ook iets met je psyche tenmisnte ik merk dat wel en ik lig nu zondag drie weken. Denk dat ik toch ook maar ga vragen of ze het uitwendig meten volgende keer. Hoe vaak moet jij eigenlijk naar de controles? En hoe doe je dat? Ik merk dat ik best angstig ben geworden om naar buiten te gaan te lopen dat het dan niet goed gaat. Maar de arts zegt dat naar de controles gaan niet heel gevaarlijk mag zijn.
     
  3. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Absoluut, we weten waarvoor we het doen maar heel eerlijk het is wel zwaar zo je gaat lichamelijke achteruit, super lange dagen zo, op alles zo onzeker en angstig (althans ik dan).
    Dus het doet heel veel psyche. Maar aan de andere kant probeer dan te denken dat dit ook niet levenslang is. Nog enkele maanden...sommige vrouwen liggen 25/30 weken al plat.

    Heb jij nu ook last van lichamelijke klachten of ligt het meer aan mijn leeftijd :p

    Ik heb een 2 wekelijks opvolging in het ziekenhuis en ik ga met rolstoel.
    Naar buiten gaan doe ik nu alleen als ik op controle moet dus echt 1x in twee weken.
    Heb jij al een rolstoel, misschien dat je dan met rolstoel kunt gaan? Dan komt er toch minder druk daar beneden.
     
  4. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Ja zou probeer ik ook te denken wat in principe zijn zeg twee maanden helemaal niet zo super lang. Maar nu voelt het gewoon zo lang ook omdat je natuurlijk wilt dat de tijd zo snel mogelijk gaat voor je baby, ik moet zeggen nu ik lig valt het wel mee. Ja dit is mijn eerste zwangerschap en ik ben niet gewend aan zon grote buik ;p Mijn hele lichaam voelt zwaarder. Ik ben 30 trouwens, hoe oud ben jij?

    Ja ik ga ook een keer in de twee weken. Ik heb geen rolstoel maar ik ga altijd met mijn man in een taxi naar de controle ziekenhuis is niet ver van mijn huis en dan pakt hij zon rolstoel uit het ziekenhuis.
     
  5. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @MarianneLE ff niet meer hier online geweest. Maar fijn om te lezen dat je er nog wat weken aan hebt geplakt!
    Alles nog rustig tnt?
     
  6. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Hi ja dankje, gelukkig alles rustig hier morgen 28 weken :D
     
  7. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Hi, hoe is het met jullie? Hier alles rustig ben vandaag 28 weken en 1 dag en heb vandaag een groeiech gehad baby weegt nu 1175 gram :)
     
  8. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat fantastisch!! De 28 weken al voorbij, dan nu toch in een veel veiliger termijn!! Hou vol! Je komt er wel! ;)
     
  9. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.390
    2.155
    113
    Wat goed meid. 28 weken is echt weer een mooie mijlpaal. Netjes ook qua gewicht zeg.
     
    MarianneLE vindt dit leuk.
  10. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Bedankt! vanaf de 30 weken zou ik al hier in het plaatselijke ziekenhuis mogen bevallen.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  11. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Was ook heel blij met het gewicht!
     
    Ang1987 vindt dit leuk.
  12. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Hoe gaat het met jou zwangerschap?
     
  13. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Top hè, na de 30 voel je je ook echt weer stukken rustiger.
    Hier alles goed. Morgen 36 w en gaat de cerclage eraf!!
     
  14. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Oh spannend! Benieuwd of het dan gaat beginnen of je nog wel even doorloopt! Succes ook met de behandeling morgen!
     
  15. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Hoi dames,

    Hoe gaat het met jullie?

    Spannend @Kangerootje, hoe voel je je nu?
    Ik las dat je de vorige zwangerschappen op een geweldige termijn bevallen was 40+.

    @MarianneLE, wat goed meid dat de kleine een mooie gewicht heeft en vooral dat je ook een veiliger zone gepasseerd bent 28 weken is een mooie mijlpaal inmiddels raak je bijna de 29 weken. Hoe voel je je verder. Durf je nu al wat meer of nog steeds strikte bedrust?

    Ik ben vandaag 26 weken en ik merk dat ik nu wel meer zin krijgt om iets te halen voor mn kleine. Maar ik heb mezelf beloofd dat als ik de 28 weken gepasseerd ben dan zal beginnen.

    Heb je trouwens ook de kinkhoestprik gehaald? Ik wil het wel gaan halen binnenkort, ik las ergens dat juist met kans op vroeggeboorte met zo een prik je kleine beter beschermd is.

    Groetjes,
    Hope
     
  16. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Wat fijn dat je nu 26 weken bent! De rust werkt dus wel! Ik voel me best goed maar merk wel dat ik aankom van het niets doen. Door het mooie weer krijg ik ook echt zijn erop uit te gaan :p Maar goed nog even wachten. Heb nog steeds bedrust maar doe wel ietsje meer heb vanmorgen bijvoorbeeld nog wat babykleertje opgevouwen en in de kast gelegd.

    Ik heb de kinkhoestprik niet gehaald maar dat is omdat ik hem zelf niet mag dus de baby krijgt hem straks als ze geboren is.
     
  17. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Hahah zo herkenbaar hoor dat aankomen. Door veel rust en liggen kom je idd sneller aan maar achja straks hebben we genoeg tijd om weer van de kilo's af te zijn.

    Ik ben trouwens ook 30 jaar.:)

    Jaa heerlijk he dat lekkere weer. Mn bed is in de woonkamer dus overdag lekker de gordijnen open en heerlijk als de zon schijnt.

    Wat fijn dat je wat meer kan bewegen, en lekker kleine voorbereidingen kan doen voor de baby.:thumup:
    Ik hoop straks ook na paar weken wat meer te mobiliseren en dingen te gaan ondernemen.

    Ook prima toch, als de kleine is wordt dat sws wel goed gereguleerd door de cb.

    Groetjes
    Hope
     
  18. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Hahah ik lig er precies het zelfde bij! In de woonkamer in de zon. Vanag hoeveel weken denk je dat jij weer een beetje gaat lopen etc?
     
  19. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    Ik hoop vanaf 28 weken wat meer te gaan zitten dus dan zeg maar zittend paar kleren vouwen of zittend helpen met voorbereiden voor het avondeten. Maar ik denk dat ik vanaf 30 weken wel wat meer in het huis wil lopen, bijvoorbeeld dan snelle maaltijd maken of even kort in de supermarkt lopen of in een rolstoel naar bepaalde winkels ter voorbereiding voor de kleine. Hoop dat ik dan wat langer rechtop durft te zitten. Afhankelijk natuurlijk wat mijn lichaam aangeeft en advies van de arts.

    En vanaf 34 weken wil ik dan eigenlijk weer langzaam dingen weer doen als vanouds. Dus geen bedrust meer wel misschien tussendoor lekker liggen op de bank maar dan wil ik ook gewoon beetje huishoudelijke taken doen, sociale leven oppakken, wandelen enzev.

    Maar dit allemaal natuurlijk afhankelijk van wat mijn lichaam allemaal aan kan en als de gynaecoloog daar ook toestemming voor geeft.

    Hoe denk jij erover? Wanneer wil jij meer gaan doen?
     
  20. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Ja nu zit ik soms wel rechtop niet heel vaak maar bijvoorbeeld om kleding te vouwen. Em als ik naar het ziekenhuis ga zit ik natuurlijk rechtop in de rolstoel. Ik denk dat ik vanaf 30 weken ook iets meer ga lopen in huis maar zie mezelf niet naar de winkel gaan ofiets. Na 34 weken wil ik weer gaan schoonmaken etc. Want ik merk wel dat ik alles spik en span wil hebben voor als de baby komt dus wil graag het huis helemaal op orde hebben voor de bevalling.

    Maar uiteindelijk denk ik dat we vooral naar ons lichaam moeten luisteren.
     

Deel Deze Pagina