Cerclage of niet? 24 weken zwanger baarmoedermond 2 cm.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MarianneLE, 3 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star2017

    Star2017 Fanatiek lid

    8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! En fijn om te lezen dat het goed met haar gaat! Kan je zelf ook in het ziekenhuis verblijven?
    Wel schrikken als op een vroeg termijn je vliezen breken lijkt me!
     
  2. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Marianne van harte gefeliciteerd met je dochter!! Ben erg blij te horen dat alles goed gaat met haar. Hoe gaat het met jou?? Je moet wel erg geschrokken zijn. Ben blij dat je de veilige termijn van 33 weken hebt behaald maar had je graag na alle spanning een voldragen zwangerschap gegund!!! Dikke knuffel!!

    Hier heb ik op 9 april een zoontje gekregen. Alles gaat heel goed en de bevalling ging ook goed.. Echt heel leuk na 2 meisjes.
     
  3. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Jij ook van harte gefeliciteerd met je zoon! Kan me voorstellen dat dat extra leuk is na twee dochters :) Wat grappig ik op 11 april! De bevalling was enorm snel maar geen complicaties. Ze huilde gelijk vanwege haar termein moest ze natuurlijk wel in het ziekenhuis blijven maar mag in de komende dagen naar huis! Met mij gaat het goed maar moet het nog eigenlijk laten bekomen wat er nou allemaal gebeurd is.
     
  4. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Bedankt! Ja dat kan maar ze mag in de komende dagen al naar huis:)
     
  5. AndreaVDP

    AndreaVDP Lid

    9 mei 2022
    6
    4
    3
    Vrouw
    Dag dames, ten eerste gefeliciteerd met jullie kindjes! ♥️
    Ik ben momenteel 25 weken zwanger en in bedrust sinds 23ste week, toen had ik opeens hevige krampen en naar spoed gegaan voor alle zekerheid en ze hadden gezien dat mijn baarmoederhals stond op 22mm… Dus direct utrogestan en magnesium voorgeschreven en in plate rust gezet. Vorige week op 24 weken had ik controle en ze hadden gezien dat mijn bmh op 25mm stond dus een beetje gegroeid zelfs. Morgen heb ik controle terug op 25 weken, en enorm veel schrik. z
    Intussen had ik niet zo veel nevenwerkingen. Ik heb wel veel druk op mijn vagina, wat ik vreemd vind ondanks utrogestan maar ik had ook moeten Azitromycine (antibiotica) moeten nemen omdat ze bacterie hadden gevonden in urine, de arts heeft laten blijken dat niet zo erg is. Nu intussen nig steeds die druk van onder, mijn zus had dit ook in haar zwangerschap recent en ze had geen verkorte baarmoederhals, naar schijnt is dit normaal door banden in bekkenbodem. Geen idee oprecht, morgen ga ik meer over vragen!

    Mijn dokter heeft laten merken dat dit niet zo grote risico is wegens alle testen die ze uitgevoerd hadden, ze zei dat stabiel blijft. Maar schrik is groot dames. Vorige jaar had ik op 28 mei bevallen van een jongetje die een afwijking heeft had waardoor niet levensvatbaar was en op 22 weken hadden ze mij ingeleid en doen bevallen… Door ons verlies hebben mijn man en ik heel moeilijk om te begrijpen hoe kan dit nu … Is er nog iemaand die momenteel in bedrust zit om even elkaar kunnen sturen en wat steun zoeken bij elkaar ?

    Groetjes uit België,
    Andrea
     
  6. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Hai wat vervelend voor jou het is ook heel goed dat de bacterie behandeld wordt. Misschien dat de bmm daarnaar nog want langer wordt. Ik had op 25 weken nog maar 1.5 cm ong. Bedrust is wel echt heel belangrijk zo heb ik het toch nog tot 33 weken kunnen rekken. Heel veel sterkte!
     
  7. AndreaVDP

    AndreaVDP Lid

    9 mei 2022
    6
    4
    3
    Vrouw


    Dankuwel voor de wensen en proficiat aan jouw kindje ♥️
    Ik heb het heel lastig mentaal, heb veel schrik dat ik mijn baby kan kwijt raken en dit maakt mij enorm gevoelig… Ik hoop op het beste toch ! Morgen is een nieuwe controle en dan hopelijk kan ik weer een weekje verder, hoop ik !!!
    Bedrust doe ik heel strikt, enkel toalet doe ik en wassen. Mijn rug en benen doen al beetje pijn van constant liggen maar dit vind ik niet erg zolang de baby binnen blijft
     
    MarianneLE vindt dit leuk.
  8. MarianneLE

    MarianneLE Actief lid

    3 nov 2021
    287
    79
    28
    Vrouw
    Kan me heel goed voorstellen! Hoop voor jou dat de weken snel voorbij gaan!
     

Deel Deze Pagina