Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Hier waren we vandaag gelukkig al een stuk beter, oef! Wel nog rustig gehouden maar het lijkt me nu helemaal over.

    Nog 2 weken tot de volgende afspraak bij de gynaecoloog. De tijd gaat snel en traag tegelijkertijd..

    Courage allemaal dames.. Het is toch een slopende periode met zoveel mixed emotions..
     
  2. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    Morge dames,

    Ik heb gisteren controle gehad, alles zit gelukkig nog dicht. Maar werd wel uitgebreid gemeten enzo. Toen viel mij op dat de cerclage redelijk laag zit. (+- 1,5 cm vanaf onder)En niet zo hoog als de meeste hier beschrijven. Gevraagd en zij gaven aan, dat dicht geen probleem is. Nu ben ik toch wel beetje angstig in me hoofd.

    Zijn hier toevallig meer dames die de cerclage laag hebben gehad en wel gewoon de zwamgerschap door zijn gekomen. Of doorkomen?
     
  3. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Mina27 hoe was je controle vandaag?

    @Princessjesliefde wat fijn dat je weer enigszins beter bent.

    Het is zeker een slopende periode. Ik heb zo vaak gedacht 'nooit meer!', 'waar ben ik aan begonnen?!' en zoveel gemengde gevoelens. Hopelijk is het allemaal ver op de achtergrond over een tijdje en telt vooral het kindje waarvoor we dit allemaal doen. Ik denk dat het wel slijt.

    @Wbm88 wat naar dat je je zo'n zorgen maakt over de hoogte van de cerclage.
    Hoe lang was je bmh in totaal?

    Hier een extreme vorm van nesteldrang. Nu de baby voor mijn gevoel echt elk moment kan komen, althans, hopelijk pas over 2 weken, wil ik echt nog ban alles gedaan hebben. :D Tot frustratie van manlief. :oops:
     
  4. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Wel leuk dat je er echt bijna klaar voor bent, @Liefeling
    Het is idd een heel slopende periode die langs een kant snel voorbij mag zijn, maar langs de andere kant wil ik ook van de zwangerschap kunnen genieten. En dat evenwicht vinden is toch niet simpel.

    De pijn aan mn staartbeentje was al een stuk beter, maar ben toch even bij een kinesist langs gegaan. Vooral wat houdingsoefeningen gekregen, en bekkenbodem wat trainen. Kunnen we nu ook met aan de slag gaan

    @Wbm88 ik denk dat die precieze lengte niet zo veel verschil maakt, maar dat de evolutie belangrijk is. Je baarmoederhals kan sowieso gaan verkorten tot op de cerclage, maar dan is het de bedoeling dat die alles gaat dragen en dat laatste deeltje gespaard blijft. Waar je anders “niets” meer zou hebben, heb je dan dat deeltje nog. Maar ik ben geen gynae natuurlijk dus weet het niet helemaal zeker. Ik zou doen zoals je al doet: voldoende rusten, niet tillen,.. wanneer mag je terug? Moet je ook medicatie gebruiken?
     
  5. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @Liefeling: gelukkig zit mijn baarmoedermond nog rond de 4.5 cm. Lang genoeg nog. Alleen bij ons was het pas met 23 weken gaan verkorten, dus verwacht de komende weken wel dat t wat korter wordt.(hoop t niet natuurlijk)

    @Princessjesliefde: ik moet elke week voor controle. Dinsdag weer. En maandag oom de 20 weken echo. En ik krijg elke week proluton injecties. Dus wordt gelukkig goed onder controle gehouden. En probeer me daar aan vast te houden.
    Wat fijn dat de pij aan je stuibeentje al wat minder is. Hopelijk helpen die oefeningen je er door heen.
     
  6. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde : wat fijn dat het beter gaat. Het is inderdaad een slopende periode☹ De week gaat snel om, maar de zwangerschap periode gaat langzaam. Het is klikt niet logisch, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel. Hoop zo dat wij allemaal de veilige mijlpaal zullen behalen, eerst de 26 weken en daarna 28 weken. En ga zo maar verder! :D



    @Wbm88 : zoals @Princessjesliefde al heeft aangeven, blijf vooral rust en neem al je rust. Ik heb de afgelopen twee weken rustig aan gedaan, alleen maar op de bank gezeten. Misschien 2 keer is kleins gekookt en voor de rest niks. Rust helpt echt. Probeer niet teveel te stress. Het is makkelijk gezegd dan gedaan. In een oude cerclage groep las ik dat de cerclage ook zijn werk kan doen met een aantal bmh mm. Ook als het kindje volledig op de cerclage hangt. Wanneer heb je weer je volgende controle?

    Update van mij: Vandaag eindelijk mijn controle gehad, was echt op van de zenuwen.
    Gelukkig een goede controle gehad. Baby zit gelukkig hoog en niet meer zo dichtbij de cerclage. De meting was dit keer 4 cm in totaal, vorige keer was het 3,2 cm. Ik was zo opgelucht na twee weken stressen en angstig zijn. Het is moeilijk om als een oma te gedragen, maar alles voor de kleine wondertje. Nog een aantal weken en dan zitten we in de veilige haven. Hopelijk kunnen we dan meer van de zwangerschap genieten. Ik heb zelf nog niks gekocht of geregeld voor na de zwangerschap. Als ik langs de Prénatal loop durf ik niet naar binnen te gaan. Het is nog een te grote stap om naar binnen te lopen. Heeft iemand anders dit ook?
     
  7. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @SusieFlower; geweldig dat je voorbij de 24 weken bent en tot nu toe alles goed gaat! Ik duim dat het nog heel lang rustig blijft.

    @Mina27; fijn dat je controle goed was. Wanneer is je volgende weer? Ik heb dit keer ook de dagen tot controle afgeteld en bel niet gauw tussendoor voor een extra controle omdat ik ook geen zeur wil zijn, terwijl ik weet dat ik dat niet ben.

    @Wbm88; gelukkig bij jou ook alles gewoon goed! Zolang het stukje onder de cerclage gewoon stevig is maakt het niet veel uit maar ik snap je bezorgdheid. Week voor week verder komen!

    @Liefeling; jij bent gewoon bijna a terme, geweldig! Logisch dat je soms ook over andere dingen spanning voelt, helemaal onbezorgd zal vast niet meer lukken met onze voorgeschiedenissen.

    @Princessjesliefde; pfoe jij moet lang wachten op je volgende controle! Gelukkig zijn je harde buiken weer weg, scheelt vast veel in de onrust.

    Mijn afgelopen week was erg slopend, was zo geschrokken van de harde buiken en cervixverandering en zo bang dat het weer helemaal de verkeerde kant op zou gaan. Gelukkig zijn de harde buiken afgezakt en was vanmorgen bij de controle alles ongewijzigd dus dat is goed! Ben opgelucht en moet door gaan met de medicatie en rust houden en dan moet het vast lukken om nog een heel aantal weken verder te komen. Heb weer een beetje vertrouwen, moet nu iedere week op controle komen. Bijna 22 weken, snel op naar de 24+!

    We zitten met veel in dezelfde periode nu, slopend vind ik wel het juiste woord. Maar als we hier allemaal goed doorheen komen is het alles waard!
     
  8. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @Mina27; ik heb laatst een eerste item voor de baby besteld (schattig pakje) verder durf ik ook nog niks te kopen, kijk wel veel rond naar dingen. Vond het eigenlijk juist fijn om iets persoonlijks voor de baby te kopen, ook al zou het mis gaan. Maar verder nog geen algemene aankopen, toch bang dat we het niet nodig zullen hebben. Ik wacht tot 24w.
     
    Liefeling vindt dit leuk.
  9. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Corynne over twee weken weer. Het lijkt mij ook echt fijn om te shoppen voor de kleine. Binnenkort zijn er ook leuke beurzen maar twijfel nog om te gaan. Gaat een van jullie naar "We are pregnant" of " In de wolken festival".?
     
  10. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Dat heb ik nu nog steeds, terwijl we eigenlijk zouden "moeten" beginnen met het kamertje.
    Maar door alles wat we meegemaakt hebben durf ik nog steeds de grote aankopen niet te doen.
     
  11. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Wij hebben al de basis vastgelegd van de geboortelijst, maar moet ook al lang eens teruggaan om ze aan te vullen. En dat ben ik ook aan het uitstellen precies..

    Ik zou ook eens de kleertjes die ik nog heb van mn zoontje moeten sorteren, en kijken wat we wegdoen en wat we houden, mr daarmee wil ik wachten tot na 26 weken.
    Ik heb ook al vaak een mandje gevuld op de site van Zara of Hema, maar durf ook niet goed te bestellen.. toch maar wachten tot een veiligere termijn..
    Wel al een paar pakjes gekregen van familie en die kleine kleertjes zijn zooo schattig <3
     
  12. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @ beurzen, niet geweest omdat ik niet meer kon staan of lopen. En ook omdat ik voor wat alternatievere opties ga die op de beurzen niet veel terug te vinden zijn.

    @ babyshoppen. Wij hebben de hoofditems in huis gehaald tussen week 24-28. Ik wilde met 28 weken wel het e.e.a. in huis hebben omdat toen onze dochter geboren werd. Nicu en klussen was toen geen fijne combi. Ook al hoefden we niet heel veel meer. In het RMcD Huis kwamen de laatste weken dagelijks pakketjes aan met allerlei benodigdheden voor baby, kamer, etc. Dat was toen wel leuke afleiding. Maar het was wel een hele verhuizing met al het spul naar huis.

    Dit keer hebben we minder nodig. Vooral kleertjes en wat accessoires voor het kamertje. Maar onze knul zal toch de eerste maanden of jaar bij ons slapen dus dat kamertje maken we later af.

    Ik begrijp dat het moeilijk is om te bestellen en kopen. Misschien helpt het om met kleine dingen te beginnen.
    En probeer aan je buikbaby te denken, te visualiseren dat hij/zij dit kamertje verdient en er echt gebruik van gaat maken. Als je dan eenmaal een goed levensvatbare termijn hebt bereikt, zijn de dure spullen zo besteld. Kies en neem de tijd die je daarvoor nodig hebt.
     
  13. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ik kan me goed voorstellen dat je wacht tot 24 weken. Maar het is ook zo fijn om rond te neuzen en iets persoonlijks te kopen. Genietmomentjes die inmisbaar zijn!

    Ik heb het pakje dat ik voor onze 1e zoon heb gekocht (maar nooit heb kunnen gebruiken) nu gewassen voor onze buikbaby. En dat voelt prima. Het was overigens geen 1e pakje, maar leuke kleertjes in maat 62.
    En het wintersetje muts/shawl/wanten dat oma cadeau had gedaan, heeft onze dochter gedragen. Dat vond ik toen heel fijn. En het ligt nu gewassen klaar voor zoonlief. Zo is hij er toch altijd een beetje bij en heb ik iets dat alle drie mijn kindjes verbindt.
     
  14. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    Hoi dames,

    Hoe is het met iedereen?

    Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad. Alles is helemaal goed, en nogmaals bevestigd dat we een zoon krijgen. Verder zag mijn bmm er goed uit. Zelfs 5.3 cm!! Dus goed nieuws allemaal.
     
  15. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Yeah wat goed! Een hele geruststelling.
    Hebben jullie het gevierd? Misschien al iets durven kopen?

    Met mij is alles goed. Wel heel veel last van mijn rug/bekken. Maar mijn nesteldrang zorgt ervoor dat ik te veel doe. Maar ik 'moet' nog zo veel. :D Alsof het huis tiptop in orde moet zijn.:rolleyes:
    We gaan deze week de kleertjes en spullen van de baby inruimen als het meubeltje op z'n plaats staat. Heel fijn!
    En dan ga ik ook de spulletjes voor de bevalling klaarleggen in mijn bevalhoekje.
    Deze week komt het bevalbad. En donderdag nog controle bij vk. Ben benieuwd of de baby al is ingedaald...
     
  16. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    @Mina27 wel fijn dat het met metingen goed in de gaten gehouden wordt. Vervelend dat je zo’n angst hebt en er slecht van slaapt. Zou het misschien iets zijn om begeleiding te krijgen vanuit een poppoli? Knap dat je toch niet geweest bent voor extra controle, hoewel ik het wel snap als het ziekenhuis zover weg is. Mijn buik is ook nog niet zo enorm vind ik zelf. Goed om te horen dat de 20 weken echo goed was.

    @Wbm88 bij mij zit de cerclage ook laag en als ik het van mijn gynaecoloog begreep was dat de vorige zwangerschap ook zo en toen is het goed blijven zitten tot 35 weken. Daarna 3 weken met 3 cm ontsluiting gelopen. Goed om te horen dat je een goede 20 weken echo hebt gehad.

    @Liefeling fijn dat je weer terug bent bij de verloskundige. Bijna 36 weken! Wel vervelend dat je zo’n last hebt van je rug en bekken.

    @Line85 ben benieuwd hoe lang je kleine lekker binnen blijft zitten.

    @Princessjesliefde vervelend dat je ziek geweest bent. En lastig met klachten van rug en bekken.

    @Corynne snap helemaal dat je geschrokken bent. Groot gelijk dat je nu rustig aan doet en niet meer gaat werken.

    Weten jullie eigenlijk allemaal al een naam?

    Hier vorige week woensdag controle gehad. Alles was goed, kleine is heel eigenwijs en gaf wederom het geslacht niet te zien. Dus nu wachten tot de 20 weken echo.
    De reuma lijkt nu iets rustiger te worden, maar heb nog steeds een dosering van 20 mg prednison. Hopelijk kunnen we weer gaan afbouwen want heb nu ook dagelijks hoofdpijn.
     
  17. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling ik zeg het hier bijna elke keer, maar waaaauw!! Je bent bijna 36 weken, hoe zot!!! Echt aftellen nu!

    Ik ben vandaag toch eens in de babykleertjes van mn zoontje gevlogen. Nu ik thuis ben, krijg ik soms toch opruimbuien. Heb een hele zak kleren weg gedaan, en 1 doosje gehouden (vooral pyjamaatjes en rompertjes. Ook 5 rompertjes in m44 die we hopelijk niet/niet lang gaan nodig hebben). En toch een beetje online shoppen vr ons meisje gedaan. Denk dat we nu bijna genoeg hebben voor maatje 50; enkel nog een geboortepakje maar dat zal pas vr rond 36 weken zijn, vroeger durf ik niet denken over geboortepakjes :)

    Qua kamertje moeten wij niets doen; we hebben alles al van zoontje, en dochtertje gaat zeker het eerste jaar bij ons slapen. Dus veel moeten we thuis eigenlijk niet doen :).

    Morgen alweer dichter bij 23 weken dan 22 weken. En dan bijna 24 en dan bijna 26. Bijna..
    Heb vannacht wel een nachtmerrie gehad. Had controle en het was niet goed en ik moest blijven (had in mijn droom infectie op de cerclage door de buikgriep). Blij dat het maar een droom was, maar toont toch dat ik er onbewust met bezig ben.. dit zijn toch de lastigste weken hè, tot aan die levensvatbaarheid..
     
  18. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Yes yes! Het wordt sowieso een oktoberkindje! Of november...:eek:

    @Sjaslique hoe is jouw bevalling geweest? Ging het ook relatief vlug omdat je al een beetje ontsluiting had?
    Lijkt me ook wel heel spannend om te weten. Ik heb nu geen idee wat de staat van mijn baarmoederhals is. En dat is ergens ook wel fijn.
    Ik hoop dat je de prednison kan afbouwen. Fijn dat de reuma wat minder erg is op het moment. Hoofdpijn is ook erg vervelend. Kun je paracetamol combineren met prednison?
    Haha! Zo grappig dat jullie kindje het geslacht niet wil laten zien. Nog even in spanning afwachten... ik gok op een meisje. Wat denk je zelf?

    Wij hebben sinds 23/24 weken een naam. Daar was ik heel blij mee, omdat het me heel vervelend lijkt als je last minute een naam moet bedenken.
    Jullie?

    @Princessjesliefde ja echt he?! Zo onwerkelijk!
    Jij gaat ook al goed richting de magische 24-wekengrens. :thumup: Zo fijn! En ook al nesteldrang. :roflmao: Heerlijk om op te ruimen.
    Ik heb vooral maat 56 of 50/56, bijna niets in 50. Dus ik hoop dat dat goed genoeg zit of mouwtjes een beetje opgerold kunnen... en ik heb nog pakjes van dochter in 44 en 50, maar als 1e pakje vibd ik dat toch minder leuk dan zijn eigen pakje.
     
  19. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ik heb steeds zo'n beeld van een finishvlag op mijn netvlies.
     
  20. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Wat mooi gezegd, buikbaby klinkt zo lief. De angst zit erin, en dat is logisch maar deze uk verdient ook écht vertrouwen en dat probeer ik mezelf ook voor te houden.
     

Deel Deze Pagina