Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Jaa ik ben ook blij dat het oktober is! Hop een nieuwe maand, november in zicht :)

    Ik heb een super schattig pakje in maat 50, hoe geweldig als de baby dat meteen aan zou kunnen!

    Fijn dat het met iedereen naar omstandigheden goed gaat, we gaan met z’n allen de goede kant op! Mijn harde buiken zijn stukken minder sinds ik de weeenremmers gebruik, geeft me wat rust.

    Ik heb vannacht trouwens ook gedroomd dat ik ging bevallen, in een gymzaal.. Was wel redelijk a terme in mijn droom maar desondanks blij dat ik wakker werd!
     
  2. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @SusieFlower het is een drempel waar wij allemaal overheen moeten. Ik zie dat je vandaag 26 weken bent wauwie!!! De veilige mijlpaal gehaald yes!

    @Princessjesliefde hoop zo dat de angst zakt na de 26 weken. Wat goed dat je toch de stap hebt genomen om de kleertjes uit te zoeken. Bah nachtmerries!

    @Liefeling oh wat fijn dat jullie de meeste items al hebben. Dat scheelt.

    @Wbm88 oh wat fijn en wat een geruststelling!!:)

    @Sjaslique na de laatste controle is de angst wel gezakt. Het blijft natuurlijk wel spannend. Mijn gyn is op de hoogte van mijn angst. Ik mag ook altijd langskomen, maar ik wil niet bij elke stressmoment naar het ziekenhuis.

    Heerlijk zo bewegelijke kindje! Wanneer heb jij je 20 weken echo? Nog even en je weet het geslacht. Spannend.:rolleyes:

    @Corynne aawh wat leuk dat je al kleertjes heb ingekocht! Hoop zo dat oktober lekker snel gaat hihi.

    May the month of October Surprise us, Inspire us, and bring us only good things!
     
  3. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling ik vind het heel moeilijk om maatjes te schatten. Zeker doordat zoontje prematuur was, hij heeft echt lang m50 en m56 gedragen. Hij was 5m toen we aan m62 begonnen zijn, dus in mijn hoofd moet ik wel genoeg kleertjes in de kleinste maatjes voorzien. Maar voor hetzelfde geld wordt deze baby wel gewoon op tijd geboren en vliegt ze door die kleertjes. Konden we het maar voorspellen.. :)
    Het is oktober!! Dit kan babymaand worden! Iiii!

    @Mina27 blij dat je angst terug wat afgenomen is. Heb je deze week terug een controle?

    @Corynne ik hoop ook zo hard dat de baby gewoon direct een pakje m50 aan mag, en we de prematurenkleertjes niet gaan nodig hebben..

    Nog een weekje tot controle.. de tijd gaat plots weer traag :)
     
  4. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Fijn om te lezen dat het met iedereen goed gaat!!

    Hier nog steeds zwanger. Geen voortekenen. De gynaecoloog is verbaasd dat ik nog zwanger rondloop:D Het komt wel vaker voor. Waarschijnlijk heb ik last van wat littekenweefsel. Ik ben wel klaar om de kleine te ontmoeten. Dus hopelijk komt hij snel. Anders word ik na de 40 weken ingeleid. Ik heb namelijk ook last van hoge bloeddruk.
     
  5. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    @Princessjesliefde jeej je bent inmiddels 23 weken, weer een stapje verder.

    @Liefeling wat betreft mijn bevalling de vorige keer ging het als volgt. Al 3 weken 3 cm ontsluiting, binnenkomst ziekenhuis 5 cm, uur later 7 cm. Ruggenprik wilden ze niet geven omdat ze bang waren dat ik in de lift ging bevallen. Ging zo door tot de laatste halve cm en toen zij mijn lijf tot hier en niet verder. Heb toen nog weeenopwekkers gehad. Heb 3 uur persweeeen weg moeten puffen en op den duur was ik er echt klaar mee en heb tegen de arts gezegd dat de baby er nu uit moest en het mij niet interesseerde hoe :roflmao: toen kwam de gynaecoloog erbij en werd er eindelijk actie ondernomen. Ingeknipt en de vacuumpomp erop en zo was hij er binnen 3 keer persen. Was uiteindelijk ook nog kantje boord want hartslag van de kleine daalde tot de 40. Daarom nu expliciet laten vermelden nietzo lang af te wachten als de vorige keer. Was pas echt opgelucht toen hij er wasen alles goed bleek.
    Ik mag wel paracetamol gebruiken, maar probeer het zo min mogelijk omdat ik de andere medicatie al gebruik.
    Voor nu heb ik zelf geen idee van het geslacht, maar ga uit van een jongen. Al zeggen veel mensen in de omgeving een meisje. Nog iets minder dan een week en dan weten we het hopelijk. We hebben wel een shortlist met namen maar manlief wil daar pas mee bezig als we weten wat het wordt. Hebben vanaf de eerste zwangerschap al een lijstje met namen, maar als je dat tussentijds erbij pakt blijkt dat je nog wel eens van mening verandert.

    @Corynne fijn dat de medicatie goed helpt. Moet je dit nu blijven gebruiken?

    @Line85 succes met de laatste loodjes!
     
  6. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Wauw @Line85 hoe kan het lopen he? Heb idd vaker gehoord dat het door littekenweefsel weer wat stugger wordt. Binnenkort gaan jullie je kleintje hoe dan ook ontmoeten :)

    Ik had gister weer een goede controle en moet door met de medicatie. Durf mezelf nu wel weer meer te bewegen, dat is fijn! En bijna 23w al, yes.

    @Sjaslique merk je al verbetering van je reuma?

    Fijn weekend voor iedereen, dat de dagen maar voorbij mogen vliegen!
     
  7. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde afgelopen week geen controle gehad. Ik heb vanavond een bonus controle bij de verloskundige. De verloskundige wilde mij graag zien voor de praktische zaken omtrent de zwangerschap. Aanstaande vrijdag heb ik weer mijn controle in het ziekenhuis.

    @Line85 baby kan elke moment komen. Wat spannend!!!:rolleyes:

    Hoe is het met de rest? Heeft iedereen een goed weekend gehad?
     
  8. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

    @Line85 hoe is het?

    @Sjaslique wat een bevalling heb jij gehad zeg. Hopelijk komende keer een beetje minder tegenslagen.

    Jullie dames naderen ook steeds prettigere termijnen!

    Typen doet echt pijn, dus ik hou het kort.
    Hier is alles ook nog rustig. Zo onwerkelijk dat dit kindje gewoon á terme geboren gaat worden. Kamertje, kleertjes, etc. zijn klaar. Vandaag tas pakken om in geval van nood mee te nemen naar het ziekenhuis. En thuis ook alles klaarzetten en leggen voor de bevalling.
    Ik denk zelf dat het binnen een week of 2 wel zal gaan gebeuren. Spannend!
     
  9. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Wij hadden een heel fijn weekend. Het was openbedrijvendag en we zijn met mn zoontje een melkveebedrijf gaan bezoeken. Koetjes kijken, en dan kijken hoe ze melk, boter, yoghurt,.. maken. Was heel fijn om eens te zien.
    Na een paar uurtjes was het wel genoeg en de rest van de dag toch in m’n zetel door gebracht. Vandaag ook een rustig dagje.

    Overmorgen eindelijk terug controle bij de gynae.

    @Line85 heel benieuwd hoe het gaat!
    @Liefeling iii bijna helemaal klaar! Zo blij voor je dat je je doel bereikt hebt!! Normale bevalling en kraamtijd wenken nu!
    @Mina27 hoe was het bij de verloskundige?
    @Corynne jeij voor een goede controle! Is toch altijd opluchting hè!
     
  10. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    Afgelopen week een goede week gehad. Vanaf zondag wel onrustig gevoel in de buik en gisteren ook. Nu net controle gehad. Is de cervix ineens een stuk open gegaan. Gelukkig nog niet tegen de cerclage. Maar wel ff weer schrikken. Over een half uurtje een gesprek met de gynocoloog. Maar ik zit er sterk aan te denken om nu volledig te stoppen met werken. Afgelopen week wel wat stress gehad op het werk. Ff afwachten wat de gynocoloog zegt dus.

    @Line85: hoe gaat het met je
     
  11. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Wbm88 dat is zeker schrikken.
    Toen dat bij mij gebeurde heeft volledige bedrust ervoor gezorgd dat de cervix weer dicht ging. Ik zou als ik jou was echt aan jezelf en je baby denken.

    @Princessjesliefde succes bij de controle vandaag.
    Wat fijn zo'n heerlijk weekend. En nu bijna 24 weken!

    Ik voel meer druk beneden. Hoop dat hij nu echt gaat indalen.
     
  12. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde : controle bij de vk ging goed. Wij hebben naar het hartje kunnen luisteren. Voor de rest wilde zij weten hoe het ging en of ik al de kraamzorg had geregeld. Aangeven dat ik dat pas bij 26 weken wil gaan doen. Dat was prima en begrijpelijk.

    @Wbm88 : dat is inderdaad even schrikken. Helemaal eens met @Princessjesliefde. Ik zou nu echt rustig aan doen en niet meer gaan werken. Denk er rustig over na.
     
  13. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Mina27 fijn dat de controle goed was. Aanmelden voor kraamzorg is begrijpelijk dat je wil wachten. Maar de laatste tijd zitten kraambureau's al vlug vol (ik ging zelf met 11 weken regelen en liep hier al tegenaan). Bovendien, vanaf 24 weken heb je recht op kraamzorg. Dus ik zou er toch nog even over nadenken om alvast aan te melden.
     
  14. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    We zijn weeral dichter bij 24 weken dan bij 23 weken. En zo gaan we stapje per stapje vooruit.

    @Mina27 versta heel goed dat het dubbel voelt al aan te melden. Sluit wat aan bij die eeuwige schrik hebben/toch proberen genieten, he.. Zoo moeilijk!
    Ik lig momenteel in de zetel aan de haard, te voelen naar haar stampjes.. zo is het toch genieten en ik probeer echt van die kleine momentjes waarop ik éven alle zorgen vergeet, te genieten..

    Houden jullie een 9m boekje bij? Heb ook getwijfeld maar toch uiteindelijk eentje gekocht. Vond het vorige keer zo pijnlijk dat heel het derde trimester deel niet ingevuld was, mr toch vond ik dat deze baby ook een boekje verdiende..
     
  15. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    @Corynne wat fijn bijna 23 weken. Goed dat de medicatie er is om de boel rustig te kunnen houden.

    @Liefeling wat een fijn vooruitzicht dat jullie kindje nu a terme geboren gaat worden. Heb je de tas en alles al klaar staan?

    @Princessjesliefde wat leuk die open bedrijven dag. Hier geen 9 maanden boekje bijgehouden. Heb na de geboorte de vorige keer een poging gedaan tot een boekje bijhouden, maar helaas in gefaald.

    @Wbm88 dat snap ik dat je geschrokken bent zeg. Hoe was het gesprek met de gynaecoloog nog? Ik zou toch aan jezelf en de baby denken.

    @Mina27 begrijpelijk dat je nog huiverig bent om kraamzorg aan te vragen. Ik zou zeggen doe het zoals het voor jou goed voelt.

    Wij hebben morgen de GUO met precies 20 weken. Afgelopen maandag nog naar de reumatoloog geweest en de reuma lijkt onder controle nu. Nu dus prednison langzaam afbouwen in de hoop dat het rustig blijft en over twee weken weer naar de reumaverpleegkundige.
    Wat betreft mijn bevalling de vorige keer heb ik zelf niet zo heel heftig ervaren, maar zoals de gynaecoloog destijds zei: hij is er niet bepaald vanzelf uit komen vallen he. :roflmao: Vond zelf de nasleep van zes weken netelroos vervelender.

    Vorige zwangerschap vanaf 19 weken bloedverlies gehad en nu even afkloppen maar nog geen bloedverlies gehad.
     
  16. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Sjaslique spannend morgen! En ook wel leuk om weer te kijken. Hopelijk geen afwijkingen te zien morgen. Ik duim voor jullie.
    Wel prettig dat je zelf de bevalling niet heftig hebt ervaren. Mooi is dat!

    Nee, nog geen tas klaar staan. Maar dat ga ik morgen doen. Wel de camera geleegd en batterijen opgeladen en het bevalbad even uitgetest m.b.t. ruimte en hoe het opgezet moet worden. Ook al wat andere spullen klaargelegd op de plek waar ik wil gaan bevallen. Maar ook dat moet ik morgen nog even nalopen.

    De koelkast en vriezer zijn ook gevuld. Champagne staat koud en beschuitjes, boter, muisjes, koffie en thee in ruime voorraad in de kasten. De vriezer nog gevuld met wat versgemaakte soepen van eigen oogst uit de moestuin.

    @Princessjesliefde wat klinkt dat heerlijk, schopjes voelen bij de open haard.
    Bijna 24 weken! Zo fijn!!
    Ik hou een 9m boekje bij. Heb dat de vorige keren ook gedaan, jouw gevoel herken ik wel. En ik heb ook een prematurenboek en een boek voor de eerste 1,5 jaar ingevuld. Dat heb ik later met foto's aangevuld. Zeker met het prematurendagboek ben ik heel blij. Ook voor mijn dochter later. Ik ben zelf ook aardig prematuur geboren en heb vrij weinig om terug te kijken, enkele foto's en wat verhalen van mijn ouders. Dus ik heb heel bewust ervoor gezorgd dat mijn dochter met wat minder vraagtekens komt te zitten hopelijk.
    Voor onze zoon nu heb ik het dagboek ook weer met foto's aangevuld. Echo's en buikfoto's vooral. En ik ga ook een boek voor het eerste jaar bijhouden. Wel een ander boek dan dat mijn dochter heeft.
    Wat de een heeft, wil ik voor de ander ook doen.

    @Line85 hoe is het? Ben je al mama mogen worden?
     
  17. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling dat prematurenboek heb ik ook gemist! Had echt het gevoel dat ik de gewone babyboeken moeilijk kon invullen. Heb dan maar een gewoon dagboekje gekocht en daarin m’n gevoelens en ervaringen neergeschreven, en brieven aan m’n zoon. stel dat zusje te vroeg komt, wil ik deze keer wel sowieso een prematurenboek.
    Zo fijn dat je echt aan de laatste voorbereidingen bezig bent!
     
  18. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @Sjaslique: hoe was het vandaag? Fijn dst de reuma wat beter onder controle is.

    @Princessjesliefde: wat een heerlijk gevoel zij de schopkes he! Hier is hij elke avond erg fanatiek aan het schoppen. Op zulke momenten vergeet je echt alles om je heen ofniet?. En wat fijn bijna 24 weken!!

    Het gesprek met de gyn was goed gisteren. Zij zelf gaf aan me nog geen zorgen te maken. Doe je toch wel beetje. Maar wel gisteren besloten te stoppen met werken. Ik ben nu 100%in de ziektewet. Zal wel even wennen worden, om de dagen gaan te vullen. Maar alles voor de kleine. Blijf nog wel wat in huis lopen, maar heel veel op de bank. Disndag weer een nieuwe echo. Hopelijk is het dan niet nog meer geworden.
     
  19. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    O wat een spanning Wbm, goed dat je volledig rust gaat nemen nu.
    Over de kraamzorg, beetje afhankelijk van welke regio je woont, ze zitten snel vol. Hier hetzelfde gevoel en gewacht tot 16 weken geloof ik.

    Ik hou geen 9 maanden dagboek bij, vind veel vragen iets te "happy-de-peppy" niet geschikt voor de situatie. Hou wel zelf een fotoboek bij via Albelli, met wekelijks foto's en een verslagje, dat past beter bij me.

    Ik kan het haast niet bijhouden zoveel word er geschreven hier, lees het allemaal maar overal op reageren op lukt niet zo goed.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  20. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @SusieFlower 27 weken vandaag! Dat gaat echt de goede kant op.
    Herkenbaar wat je zegt over de invulboeken. Ik heb nu ook een ander boek dan de vorige keer. Meer blanco/soberder, meer ruimte voor eigen invulling en foto's. Dat heppiedepeppie stoorde mij ook wel enorm in sommige boeken. Dat past niet meer bij hoe het nu is.

    @Wbm88 het zal zeker wennen zijn, maar goed dat je deze keuze hebt gemaakt. In hoeverre het dan een keuze is... neem je rust. Ik heb ook vanaf dat termijn ongeveer thuis gezeten. Mij hielp het om voor elke dag een of meer 'taakjes' in de agenda te zetten. Dat varieerde van luieremmer uitzoeken tot keukenkastjes/voorraad opruimen, etc. Zo had/heb ik elke dag iets nuttigs gedaan en bewaakte ik tegelijkertijd mijn grenzen. Misschien heb je er iets aan...

    Vandaag heb ik de vluchttas ingepakt en 2 setjes babykleding ingepakt. Maatje 50 en 50/56. :thumup:

    @Princessjesliefde dat prematurendagboek is echt een aanrader.
    Nog maar 2 dagen en dan ben je 24 weken!! :thumup:

    Ook ik doe een dansje vandaag! Manlief kwam zelfs thuis met een cadeautje omdat ik de 37 weken heb gehaald. :)
     

Deel Deze Pagina