Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde: richting de 25 weken, wat fijn zeg. Krijg je er nu ook steeds meer vertrouwen in?

    Hier vandaag controle gehad, de opening zit er nog wel, maar is gelukkig nog niet groter geworden. En zit nog zo'n 2 cm boven de ceeclage. Aankomende vrijdag nog een extra controle. Op mijn eigen verzoek, want dat is het weekend (vrijdag op zaterdag) dat het de vorige keer fout ging. Dus vol spanning. Maar ook wel met goede hoop door de controle vandaag.

    Hoe gaat het verder met iedereen?
     
  2. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    @ Wbm, goed voor jezelf gezorgd door die extra controle aan te vragen.
    Heb dat toen ook gedaan rond dezelfde datum als de vorige keer, oh wat heb ik toen vaak op de Spoed gezeten met pijn in mijn buik.

    @ Hier alles ok. 28 weken inmiddels. Wow, dat had ik niet kunnen denken vantevoren.
    Volgende week hebben we een groeiecho, dat vind ik wel spannend.
    Verder begonnen met het kamertje leeghalen, dit weekend commode in elkaar zetten enz.
    We hebben een 3d/4d pretecho geboekt, even weg uit de ziekenhuissfeer. Dat was zo leuk. :)
     
  3. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Wbm88 blij te horen dat alles stabiel blijft! En idd, beter een extra controle als dat je gerust stelt.

    @SusieFlower gaat idd vooruit zo! Elke week erbij is eentje extra en dichter bij een aterme bevalling. Goed bezig!!
     
  4. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde hier gister de mijlpaal 24 weken behaald yeeey! Aanstaande vrijdag suikertest en mijn gewone controle. Hoop dat met iedereen goed gaat! De 26 weken komen nu wel dichtbij he @Princessjesliefde :rolleyes:
     
  5. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    Fijn dat alles stabiel is gebleven! Blijf vooral als oma gedragen. Lekker rustig aan doen. Duimen dat het zo rustig blijft.
     
  6. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wat fijn om jullie banners op te zien lopen! Steeds dichter bij goede termijnen. Blijf vertrouwen!

    Hier veel last van mijn handen en daardoor weinig online. Op sommige dagen is de pijn niet te harden.
    Verder gaat het goed. Wij zijn er klaar voor! Nooit gedacht dat ik zonder gerommel zo ver zou komen. Maar van mij mag ie nu wel.
     
  7. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling waaauw 38 weken!! Hoe zalig is dat!!! Ik hoop dat je minitje er bijna zal komen!

    hier alles rustig, morgen 25 weken. Woensdag terug controle, en als die goed is, gaan we dat weekend mssn een nachtje naar zee met ons tweetjes. Een minibabymoon voor de baby er is :)
     
  8. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    @Princessjesliefde destijds bij onze tweeling zeiden ze dat 23 weken en 5 dagen de vroegste termijn is dat ze iets mogen proberen.
    Wat fijn dat je alweer 25 weken op weg bent.

    @SusieFlower moeilijke dagen zo als het een jaar geleden is. Hebben jullie er nog op een speciale manier bij stilgestaan?
    Inmiddels 28 weken!

    @Mina27 fijn dat de controle goed was.

    @Wbm88 succes met de controle morgen.

    Vandaag is de dag van onze dochters, alweer 3 jaar geleden. Ben er wel wat minder mee bezig dan vorig jaar, maar met momenten wel verdrietig en zo nu en dan een flashback naar het moment dat toen mijn vliezen braken en we wisten dat er niks meer aan te doen viel.

    Verder groeit mijn buik goed, pas over drie weken controle. Prednison aan het afbouwen in de hoop dat dit goed gaat en de eetbuien minder worden. Volgende week een afspraak staan bij de bedrijfsarts om te kijken hoe ik zo lang mogelijk kan blijven werken.
     
  9. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @SusieFlower en @Sjaslique moeilijke dagen voor jullie, knuffel!

    Fijn dat het cervix-technisch goed gaat bij iedereen, zo ook hier gelukkig! In middels ruim 24 weken, zo blij met deze mijlpaal :D
    En oktober is ook alweer half om, we gaan lekker!

    @Liefeling zo anders wordt jij straks gewoon 41 weken, hoe is het mogelijk!? :) succes met laatste dagen/weken!
     
  10. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @SusieFlower en @Sjaslique hoe gaat het met jullie? Hebben jullie nog iets gedaan op de datum dat jullie kindjes geboren werden?

    Het is bij mij ook altijd wel een periode van flashbacks. Mijn bevallingen begonnen beide eind oktober (op dezelfde datum, alleen een jaar verschil). Ik merk ook nu dat ik elke dag veel flashbacks heb. M.n. over hoe de bevallingen begonnen. @Sjaslique wat jij ook beschrijft, het moment dat de vliezen braken en we wisten dat er niets meer te doen was. Ik zie mezelf weer staan daar. Maar eigenlijk vliegt er van alles aan beelden langs mijn netvlies. Op het moment zijn we vooral benieuwd of deze 3e ook op die datum gaat beginnen.

    @Corynne Jaa! De 24 weken aangetikt. Een mooie mijlpaal! Hoe voel jij je?

    @Sjaslique hoe gaat het nu met werken?
    Jij gaat ook al langzaam richting de 24 weken. Hoe voel jij je op het moment m.b.t. de termijn?

    @Princessjesliefde wat een fijn idee om nog even weg te gaan. Quality time.
    Zo fijn om jouw banner te zien, alweer op naar de 26 weken. Wat een goed gevoel.

    Wij staan echt perplex van verbazing. We gaan alweer richting de 39 weken. Ik vind het zo bizar dat ik er niet eens woorden voor heb.
    Als mensen vragen 'hoe lang moet je nog?', dan denk ik alleen maar 'ik had al lang bevallen moeten zijn'. :D
    Ik krijg ook steeds minder begrip voor de gewone zwangere vrouwen die zo enorm zeuren over de laatste loodjes. Wij hebben máánden aan laatste loodjes. Wees dankbaar denk ik dan, die baby komt wel. Het zullen de hormonen wel zijn.

    Het afwachten is vreemd en nieuw. Maar ook mooi om te ervaren. The full package dit keer. Mentaal voel ik me goed, ik kan de hele wereld aan (behalve lastige of zeurende mensen, die moeten uit mijn buurt blijven). :roflmao: Ik kijk ook echt uit naar de bevalling en geboorte. Maar lichamelijk is het wel erg afzien. Veel pijn en die neemt ook nog toe. Ik maak me zorgen of ik op tijd zal zijn hersteld om straks ook weer aan het werk te kunnen. Maar dat is voor latere zorg.

    Hopelijk snel babynieuws vanuit deze kant!
     
  11. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling ik hoop ook dat je snel babynieuws mag melden!

    blij te lezen dat iedereen het goed doet! Komaan dames! allemaal nog een dikke 10 weken volhouden!
     
    Liefeling vindt dit leuk.
  12. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    Goedemorgen, hoe gaat het met jullie?

    Met mij gaat het goed. Vorige week vrijdag de suikertest gehad en alles was goed. Werd echt niet goed van dat drankje. Ik heb tot 20.00 's avonds niets kunnen eten of drinken, want alles kwam eruit. Na de suikertest had ik mijn normale controle en die was ook gelukkig goed. Deze week geen controle, volgende vrijdag weer. Dan is het alweer november, wat gaat de tijd toch snel! :|

    De banners gaan de goede kant op!! :)
     
  13. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @Liefeling, ik vind die periode ook heel naar. Zoveel herbeleving en verdriet weer. Hoe zijn jullie de dagen doorgekomen @Sjaslique @SusieFlower?

    Fijn dat het bij iedereen goed gaat!

    @liefel
     
  14. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Hmm was iets te snel..

    @Liefeling spannend hoor, ik hoop ook op snel babynieuws!

    @Line85 je bent vast te druk met genieten van jullie zoontje, hopelijk alles goed daar!

    @Wbm88 nog even en dan ben jij ook voorbij de 24 weken, en wij allemaal dus!

    Hier gaat het wel goed, voel me mentaal ook beter nu ik inmiddels 25+ ben. Vandaag wel veel harde buiken dus even wat rustiger aan nu, lekker bankhangen. Hopelijk morgen weer minder, is wisselend bij mij. Tot nu toe zit cerclage gewoon perfect gelukkig.
     
  15. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Corynne wat goed om te horen. Laat de tijd maar vlug vooruitgaan!

    Hier wordt het echt zwaar nu. Zowel lichamelijk als mentaal. Ik ben uitgeput, mijn lichaam kan niet meer.
    Nog 'maar' 3 weken hooguit. Maar eerlijk gezegd hoop ik echt dat ie binnen een week wel komt.

    Het is ook zo apart. Niemand om ons heen had dit verwacht. En iedereen heeft het gevoel van 'waar blijft die baby'... terwijl bij andere zwangeren dat pas vanaf 40 weken ofzo gebeurt, heb ik nu al zeker 2 weken continu de vraag van mensen dat het eens tijd wordt om te gaan bevallen, etc. En elke ochtend meerdere appjes van mensen die even willen checken of er nog niks geboren is.

    Alles is ook echt nog heel rustig, geen enkel teken van een op handen zijnde bevalling...

    Ik hoop dat de nacht hier goed doet. En dan ook dat ik morgen even de deur uit kan. Want ik hou het niet meer uit alleen maar binnen te zitten.

    Sorry voor de ego-post.
     
  16. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling ik snap dat het zo over komt, je bent eigenlijk ook al weeeeeeken aan het aftellen he.. ik ben uitgerekend voor 31/1, 6/1 is er gepland de cerclage uit te halen en eigenlijk leef ik naar die datum. Alles daarna gaat echt als aftellen voelen, terwijl de baby evengoed pas 6/2 kan komen.. (stel je voor.. nog overtijd gaan!) dus klaag maar zo veel je wil!! ik hoop dat je zoontje nog in oktober komt piepen!

    hier vandaag controle en bmh en baby terug goedgekeurd. Overmorgen 26 weken! Wel afwijkende suikertest dus ik moet maandag terug voor de uitgebreide..
    6/11 volgende afspraak bij de gynae, dan is het idd al november en ben ik al bijna 28 weken!
    Het is nog 10 weken, maar ik word langzaam toch voorzichtig optimistisch januari te halen.. 10/12 ben ik verder dan ik bij m’n zoontje was, dat is nu nog 6 weken. Als we die dag halen, ga ik toch een klein feestje al doen :)
     
  17. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    De kaarten zijn volledig gekeerd hier. Ik lig opgenomen in het ziekenhuis, baby blijft achter in de groei. Heb longrijpingsprikken gehad. We hopen het te kunnen rekken, ben 29 weken zwanger nu. Het was echt enorm schrikken, kwam voor een echo en mocht niet meer naar huis.

    De datum van ons overleden zoontje is volgende week, allemaal zo ontzettend dubbel.

    Later probeer ik meer te reageren op jullie.
     
  18. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Och jeetje, wat schrikken! Goed dat ze het zagen, wat een spannende tijd. Heel veel succes en sterkte!
     
  19. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    #279 Line85, 24 okt 2019
    Laatst bewerkt: 24 okt 2019
    @Liefeling sterkte met de laatste loodjes! Ik weet uit ervaring dat die zwaar zijn. Vooral omdat je voor je gevoeld ‘overtijd’ bent. Terwijl dat niet zo is. Ik ben uiteindelijk ingeleid omdat ik het mentaal niet meer trok. Ik zal mn bevallingsverhaal hier ook nog even delen.

    Willen ze je niet inleiden?

    @Corynne ik ben inderdaad een beetje druk, haha! De eerste twee weken waren erg zwaar. Ik werd ook nog ziek en mn hechtingen deden enorm veel zeer. Maar inmiddels gaat het beter. Fijn dat je nu 25+ bent. Dat zorgt ook voor minder stress. Ik vind het fijn dat er zoiets bestaat als een cerclage.
     
  20. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Hierbij mijn bevallingsverhaal:

    In het weekend van 5 oktober zat ik veel in de stress omdat ik de kleine minder voelde. Maar ook omdat de bevalling steeds dichterbij kwam en ik heel graag een levend kindje wilde. De hele zwangerschap was een emotionele rollercoaster. Mijn gynaecoloog had verwacht dat ik met 37 weken al zou bevallen maar er gebeurde niks. Dus ik had het gevoel dat ik ‘overtijd’ liep terwijl ik nog maar 39 weken zwanger was. Zondag kreeg ik hoofdpijn, en vanwege hoge bloeddruk mocht ik maandag langskomen voor controle. In het ziekenhuis hebben ze allerlei testjes gedaan maar daaruit bleek dat alles goed was en ik weer naar huis mocht. Toen we dit bespraken brak ik in tranen uit. De verloskundige heeft toen met de gynaecoloog overlegd wat te doen. Gelukkig was dit mijn eigen gynaecoloog en die gaf aan dat ik kon worden ingeleid. En dat kon dezelfde dag al. Meteen door naar het geboortecentrum. Ik mocht er nog over nadenken maar ik zat er echt doorheen en heb meteen ja gezegd. Gelukkig hadden we al onze spullen bij ons. Bij het geboortecentrum constateerde ze dat ik al 4cm ontsluiting had en werden mn vliezen gebroken. Dit was om 4 uur ‘s middags. Daarna kreeg ik weeenopwekkers. Maar om half 5 nam mn lichaam het al zelf over. Mijn gynaecoloog kwam langs en adviseerde een ruggenprik omdat het kindje nog iets te hoog lag en ik niet meer mocht opstaan totdat hij was gedaald. En ook gezien de emotionele situatie. Ik wilde dit liever niet maar ik heb toch haar advies opgevolgd. En wat ben ik daar blij mee!! Want ze was nog niet weg of ik kreeg toch rugweeen....Man... wat een verschrikking! Ik mocht ook niet staan/lopen. Dus het was heel moeilijk om ze weg te puffen. Uiteindelijk kwam pas om 7 uur de anesthesist. Ik vond het wachten echt een hel, vooral als je al de keus hebt gemaakt voor pijnbestrijding. Om 7 uur had ik al 7cm ontsluiting. Dus ze hebben snel de ruggenprik gezet. Wat was dat een verademing na die rugweeen. Uiteindelijk voelde ik wel in mn vagina de weeen. Dat was ook pijnlijk. (Weet niet of dit normaal is) maar de scherpe randjes waren er vanaf. We hebben zelfs nog chateau Meiland op tv gekeken, haha! Achteraf kan ik me daar nog weinig van herinneren. Om half 10 constateerde de verloskundige dat ik 10 cm ontsluiting had maar de kleine lag nog niet helemaal goed in het bekken. Dus ik moest op mn linkerzij gaan liggen. Uiteindelijk werd de pijn wel iets heftiger en om 10 uur lag hij goed. Ik heb toen een kwartier proef geperst. En nog een kwartier later was hij er al. Hij is geboren om 22:33. Ik kijk terug op een goede en snelle bevalling. Die ruggenprik was echt top. De kleine kreeg meteen een score van 9, en na 5 minuten een 10. Mn vaginawand was helaas wel aan beide kanten gescheurd. Ik denk doordat het allemaal te snel is gegaan. Maar ik verloor al veel bloed tijdens de weeen. Ik heb in totaal 1,7 liter verloren en moest helaas op de OK onder narcose worden gehecht. Mn bloeddruk was ook extreem laag en mn hb was rond de 5. Ik heb geen extra bloed gekregen, alleen vocht. Ik voelde me dus niet fit en in combi met een pijnlijk stuitje en naweeën vond ik het herstel wel pittig. De borstvoeding lukte ook niet en uiteindelijk maar de knoop doorgehakt om de fles te geven. Helaas kreeg ik na een week last van mn hechtingen. Die deden extreem zeer. Het zijn wel oplosbare hechtingen maar omdat ze binnenin zitten lossen ze minder snel op. Gelukkig heeft de verloskundige er een aantal verwijderd en nu is het veel beter.

    We zijn wel helemaal verliefd op ons mooie mannetje. Hij woog 3320 gram bij de geboorte en was 48 cm lang. We hebben er wel pakjes in maat 50 bij moeten halen, want we hadden er maar 3 en ik had em groter ingeschat.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina