Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @SusieFlower: jeetje wat schrikken, heelveel succes en sterkte de komende tijd!!

    @Liefeling: ik kan me voorstellen dat die laatste loodjes enorm zwaar zijn. Succes de komende tijd. En hopelijk heb je snel de kleine in je armen.

    @Line85: een snelle maar pittige bevalling zo te lezen. Fijn dat het nu weer beter gaat. En geniet van jullie prachtige wonder!!!!

    Hier gaat het mentaal weer iets beter. Over 2 dagen de 24 weken bereikt!! En we zijn voorbij de periode dat het de vorige keer mis ging. Zaterdag met manlief uit eten om het toch een beetje te vieren. We zijn nog wel voorzichtig, maar beginnem toch een beetje vertrouwen te krijgen in de cerclage.
     
  2. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @SusieFlower o nee zeg, dat is schrikken! Is er enig idee hoe veel te klein ze wordt geschat? Hopelijk groeit ze nog even goed door en kun je nog wat weken rekken.

    Ik reageer later even meer.
     
  3. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @SusieFlower wat erg voor jullie en voor jullie kleintje! Weer die angst etc, zo naar dit. Heb je ook een te hoge bloeddruk of zwangerschapsvergiftiging? Ik hoop heel erg dat jullie baby het (onverwacht) voorlopig goed blijft doen in je buik want moet echt nog even blijven zitten hoor!! Heeft dus niks met je cervix te maken zoals ik begrijp? Dikke knuffel voor jullie!
     
  4. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @Line85 wat leuk om je bevallingsverhaal te lezen! Heel fijn dat je ingeleid kon worden, snap helemaal dat je er doorheen zat na zo’n zwangerschap te hebben doorstaan. Fijn dat alles goed is verlopen en jullie zoontje zo’n goede start had. Wel heftig van je bloedverlies etc, dat hakt er wel in voor je herstel. Echt geweldig dat de cerclage zo goed heeft gezeten al die tijd!
     
  5. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Als stille meelezer leef ik heel erg mee. Hopelijk kunnen ze het lang rekken.
     
    Liefeling vindt dit leuk.
  6. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Princessjesliefde heel herkenbaar dat je naar een eerdere datum toeleeft. Mentaal maakt dat de laatste weken wel extra zwaar, eigenlijk wat @Line85 ook zegt.
    Wat balen van de suikertest, hopelijk is het loos alarm!

    @Line85 ik wil zelf liever niet ingeleid worden, dus ik probeer alles weer een beetje op een rijtje te krijgen. Ik denk dat de wil om te ervaren hoe het op een natuurlijke manier thuis gaat groter is, dan het lichamelijke en geestelijke afzien. Zo lang ik het nog enigszins trek en de inzinkingen te boven blijf komen, wacht ik nog af. Maar dat moet geen 2 weken meer gaan duren ben ik bang.
    Dit weekend is onze dochter jarig, dus dan hopelijk onder ons een feestelijke dag. En hopelijk daarmee gepaard gaande een opleving waardoor ik er weer even tegenaan kan.

    @Line85 wat een mooie bevalling uiteindelijk. Fijn dat je gyn heeft ingegrepen en je ingeleid kon worden. Als de koek echt op is, is dat gelukkig mogelijk.
    Ik heb tijdens mijn vorige bevalling ook flinke rugweeën gehad en dat is zeker pittig. Het duurt wel even om dat bloedverlies weer te boven te komen.
    Wat jammer dat de bv niet is gelukt! Geen baat gehad bij een goede lactatiekundige?

    @Wbm88 wat goed dat jullie samen deze mijlpaal gaan vieren! Geniet ervan! Wat ontzettend fijn.
     
  7. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
  8. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Oooh die banner... 'nog 5 dagen te gaan'. Hoe verzin je het?! Zo onwerkelijk.
     
  9. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Liefeling vindt dit leuk.
  10. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Volgens mij is @Sjaslique nog heel dapper op weg naar de 24 weken. Maar dat duurt niet lang meer.
     
  11. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Ja ik heb een hoge bloeddruk (al voor de zwangerschap, en die was goed onder controle met medicatie). De placenta is achteruit aan het gaan in functie dus ik lig nu elke dag aan de CTG. Het is echt een kwestie van in de gaten houden.
    En ik heb twee keer longrijpingsprikken gehad voor ons kindje. Het gaat nu redelijk stabiel. Spannend blijft het zeker, maar hij moet gewoon zo lang mogelijk blijven zitten. Daar gaan we voor.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  12. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @SusieFlower wat enorm spannend. Je blijft nu opgenomen totdat er wordt besloten dat het kindje het buiten de buik beter gaat hebben dan in de buik?
    Dat de longrijpingsprikken hun werk hebben kunnen doen is heel waardevol.
    Hebben ze enig idee hoe ver jullie kindje achter ligt op groei?

    Ik hoop dat hij nog even blijft zitten en groeien.

    Ik denk aan je.
     
  13. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @SusieFlower ik duim dat het nog lang goed mag gaan, sterkte!

    @24weken, ah ja natuurlijk! Was vergeten dat @Sjaslique iets minder ver is. Maar binnenkort dan!!
     
  14. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @SusieFlower veel sterkte en veel moed! Die dagen in het ziekenhuis zijn niet fijn, maar ik hoop dat je mannetje nog zo lang mogelijk blijft zitten! :( gelukkig heb je de longrijping al kunnen krijgen.

    ik denk aan je!
     
  15. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    @Corynne inmiddels 25 weken toch? Hoe gaat het met de harde buiken?

    @Liefeling wat bijzondee dat je bevallingen op dezelfde datum begonnen zijn zeg. Jeetje gewoon bijna de 40 weken in zicht. Alles nog rustig? Het idee dat je er klaar voor bent? Hoe was het feest voor je dochter?

    @Mina27 fijn dat zowel de suikertest als de controle goed waren.

    @Princessjesliefde vervelend dat de suikertest afwijkt, hopelijk valt het mee.

    @SusieFlower jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Ik hoop van harte dat jullie kleine zo lang mogelijk binnen blijft zitten.

    @Line85 vervelend dat de hechtingen zo’n pijn deden. Fijn dat ze je wel serieus genomen hebben en ingeleid hebben. Hoe voel je je nu?

    @Wbm88 jij ook bijna 24 weken toch?

    Hier momenteel best wel druk. Afgelopen woensdag bij de bedrijfsarts geweest en vanaf nu ga ik vier uur minder werken. Ik draai sinds kort geen slaapdiensten meer, maar moet veel terugkomen om aan mijn uren te komen, dus weinig rust. Vandaar de keuze voor een paar uur minder. Ben benieuwd hoe lang ik het werken volhoudt. Vorige zwangerschap tot 25 weken gewerkt en toen volledig de ziektewet in, maar had toen veel harde buiken en regelmatig bloedverlies.

    De dag dat onze dochters geboren en overleden zijn had ik eerst een bespreking en daarna zijn we met ons zoontje gaan lunchen. Kreeg ook nog bloemen van ouders en zus en van schoonouders.

    Inmiddels nog verder aan het afbouwen met de prednison, even afwachten hoe dat gaat.

    Hier nog onderweg naar de 24 weken, ben nu 22 weken en 4 dagen.
     
  16. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Sjaslique wat fijn dat jullie de meiden hebben kunnen herdenken.
    Jullie zoontje zal het denk ik nog niet beseffen? Hoe gaan jullie ermee om m.b.t. opvoeding en hun namen noemen in relatie tot zoontje? Wij waren daar eerst heel open in, maar ik merk nu tijdens deze zwangerschap dat ik het naar onze dochter toe niet meer zo benoem dat er nog een ander broertje is. Het lijkt me voor haar verwarrend... twee broertjes die er allebei niet zijn. Eentje bij de sterren en eentje in de buik. Wel staan er wat spulletjes in huis van hem en als ze daar aan zit of wil kijken, dan leg ik wel kort iets uit.

    Wat attent dat jullie naasten er zo aan denken en zelfs een bloemetje geven. Van onschatbare waarde. Dat missen wij wel. Ik heb wel enkele vriendinnen die er aan denken. En onze ouders vast ook, maar weten niet hoe ermee om te gaan (dus zwijgen). En mijn broer stuurde niet eens een berichtje afgelopen weekend om ons/onze dochter te feliciteren, dus laat staan dat hij de felicitatie voor een overleden kind op waarde kan schatten. Die leven echt in een sprookjeswereld. Erg naar.

    Het feestje voor onze dochter hadden we al gevierd omdat we niet wisten of er nu al een baby zou zijn. Maar met wat visite van de opa's en oma's, cadeautjes en veel lieve filmpjes en spraakberichtjes van haar vriendjes, was het een heerlijke dag.

    Verder nog steeds geen babynieuws. We zijn er klaar voor en vanwege de hoeveelheid en toenemende pijn ben ik er ook wel klaar mee. Deze week is ook de geboortedatum en sterfdatum van onze zoon. Het zou wat zijn als zijn broertje dezelfde datum uitkiest...
    Mocht er na deze week nog niets vanzelf gebeuren, dan gaan we kijken of strippen een optie is.

    Weten jullie het geslacht van jullie buikbaby al? Mogelijk ben ik dat vergeten?
    Bijna 23 weken, heel fijn dat de grens in zicht is. Verstandig dat je minder gaat werken. Blijf goed naar je lichaam luisteren. Zijn je collega's begripvol?
     
  17. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Wauw @Liefeling, je blijft maar gaan zeg.. hopelijk komt broertje deze week toch vanzelf piepen!!

    wat naar van je familie, dat er zo weinig aandacht is voor de geboortedag van broertje.. want dat blijft toch ook jullie kindje. Ik zit gelukkig niet in die situatie, maar zou heel verdrietig zijn als daar geen aandacht aan werd gegeven.

    hier deze ochtend de suikertest gehad. Het drankje was vreselijk en ben anderhalf uur misselijk geweest, maar het zit er op. Straks eens bellen voor de resultaten. Hopelijk is het niets.
    Mijn oma had zwangerschapsdiabetes toen ze zwanger was van m’n moeder, m’n andere oma is prematuur bevallen van al haar kinderen. Vermoedelijk heb ik de cervixinsuff van haar geërfd. Als ik nu nog dat suiker heb ook, heb ik van beide het slechtste van hun zwangerschappen gekregen :roflmao:
     
  18. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ah jakkes wat naar dat je zo misselijk bent geweest. Weet je de uitslag al?
    Laten we hopen dat je niet alle vervelende dingen van je oma's hebt geërfd!

    Wij zijn er behoorlijk boos, verdrietig en gefrustreerd om geweest dat zij steeds de grote afwezige zijn bij belangrijke dingen en data in het leven. Maar inmiddels is het vooral steeds weer een constatering. Je went eraan. Gelukkig heb ik lieve vriendinnen, (schoon)ouders en nichtjes. ;)
    Ik ben me op het moment vooral aan het afvragen of ze wel als eerste in de rij zullen staan om (met hun ongemanierde, drukke kinderen :|) op kraamvisite te willen komen. Daar pas ik dan ook voor. Dan hebben die fijne vriendinnen uiteraard voorrang. Familie of niet. :confused:

    Ja, ik blijf verbijsterd over het feit dat deze jongen nog geen aanstalten maakt. Maar ik ben ook wel blij dat hij de veejaardag van zijn zus heeft overgeslagen. ;) Vandaag ook een erg prettige dag gehad, ik zit weer wat beter in mijn vel. Dus we wachten maar netjes af. Ik ga gewoon die banner op 40 zien springen. :eek::eek::eek:
     
  19. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Even een kort ego berichtje. Wij zijn weer even op scherp gezet. Vanavond eerder op de avond bloedverlies, even aangekeken, was niet heel veel of echt helder rood, maar gaf geen fijn gevoel. Ziekenhuis gebeld en wilden mij toen zien, dus alles gecheckt, maar gelukkig alles in orde. Bloed zat aan de baarmoedermond. Hopelijk blijft het nu weer rustig. Reageer morgen nog even uitgebreider.
     
  20. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Jeetje, dat is schrikken. Hopelijk is het niets. Hoe is het nu?
     

Deel Deze Pagina