Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Maan14 mijn zoontje is geboren op 32+3, dus ik zit mee in jouw bootje ;)
    Had toen op 31+3 volledig verstreken cervix. Met weeënremmers en longrijping nog een weekje tegen gehouden, maar hij is toch te vroeg geboren.

    hier was het dus nooit echt een kwestie van die levensvatbaarheidgrens te halen, mr vooral om nu door te kunnen naar die aterme periode. Vanaf 24 weken ben ik 2wekelijks bij de gynae mogen gaan. Nog 6 weken te gaan tot 36 weken en dan ga ik het kunnen los laten denk ik.

    ben nu vollenbak online beginnen bestellen, wil even alles in huis hebben. Luiertjes, nog wat kleertjes, alles wat we nodig hebben voor de doopsuiker, een rugzak die ik als luiertas wil gebruiken, pyjama’s voor in het ziekenhuis en tijdens de bv,.. ik wil het even al allemaal klaar hebben zodat ik er niet meer aan moet denken. :)
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  2. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Hoe gaat het nu met je zoontje? Onze zoon zijn start was heel erg slecht doordat hij nauwelijks profijt van de eerste longrijping prik gehad heeft.

    De gyn zijn doel is nu mocht het weer gebeuren een zo goed mogelijke start voor het kindje.

    Lees dat je nu 30 weken bent. Word het voor je gevoel nu spannend?
     
  3. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Beste meiden.. mag ik hier ook meeschrijven, ondanks geen eerder doorgemaakte vroeggeboorte?

    Mijn verhaal...
    Tijdens proberen voor de eerste kreeg ik na een jaar een miskraam, waarna een afwijking aan mn baarmoeder is ontdekt; ik had een groot tussenschot in mijn baarmoeder.
    In NL wordt je hieraan alleen geopereerd binnen onderzoeksverband, en toen ik na de mk 2.5 jaar later nóg niet zwanger was, is het tussenschot verwijderd.
    Hierna de 1e ronde direct zwanger.

    Heel blij, maar al vroeg begonnen de harde buiken! Angst alom, cervixinsufficientie met alle gevolgen van dien komt meerdere keren in mijn familie voor.
    Lengte gemeten met 20 weken nog goed. Pas met 28 weken weer gemeten en toen was het nog maar 0.7 mm met forse funneling...
    Uiteraard opgenomen en na de opname volledige rust... Vanaf 36 weken weer meer gaan hervatten en wonder boven wonder bleef dochter ondanks de vele voorweeen en harde buiken zitten tot 40+5!!!

    Nu opnieuw spontaan zwanger en daar érg blij mee.
    Met de 20w echo bleek de cervixlengte 27mm, en met 22 weken 25mm...
    Ik mocht meedoen met een studie en een pessarium werd geplaatst begin vorige week. Daar kreeg ik enorm harde buiken van, dus 2 dagen later eruit.... Zó balen.. Hij bleek verkeerd te zitten en ze kregen hem niet meer opnieuw geplaatst.
    Op eigen verzoek mocht ik gelukkig starten met utrogestan 200mg.
    Vind t fijn dat er een interventie is!

    Hoewel ik mijn dochter heb voldragen en dat zéker moed geeft, ben ik nu tóch weer bang...
    Ik ben vandaag 23+2 en ik tel élke dag.. Geen idee hoe ik de weken in vredesnaam door moet komen. Helaas nemen de gespannen/harde buiken óók weer toe vanaf week 20. Passend bij termijn, dat weet ik wel, maar toch eng. Hoewel ze bij dochter veel sterker en eerder aanwezig waren.

    Ik hoop dat ik hier met jullie mee mag tellen en dat de tijd sneller zal gaan. Hoop erg dat ik de zwangerschap voldraag, maar ga er helemaal vanuit dat ik weer een keer opgenomen wordt en daarna een poosje plat zal moeten. Dochter moet dan weg, enz enz. We gaan het maar beleven..

    Dikke knuffel voor alle dappere moeders hier!!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief



    Wat balen dat de passarium er uit gekomen is. Hoop dat je buik met de utro rustig blijft!!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  5. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Dankjewel. Ja was echt wel even balen. Maar ben ook heel blij met de utrogestan. Heb er goede verhalen van gelezen/gehoord. Gefeliciteerd met je zwangerschap, voor jou ook weer spannend!! Krijg je utrogestan nu? Hoe heb je de geboorte van je zoontje ervaren? Hopelijk gaat t nu goed met hem.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  6. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Vanaf 16 weken krijg ik utro.

    De geboorte van onze zoon was een chaos. Spontaam gebroken vliezen maar al ruim 3 a 4 cm ontsluiting toch aan de weeën remmers en een longrijping prik. Maar de zelfde middag is hij gehaald omdat hij in mijn buik dreigde te sterven. Er was geen tijd voor een ruggenprik, en ondanks de narcose mocht mijn man er bij zijn omdat ze dachten dat hij de kz niet zou halen. Had het heel ver weg gestopt maar het komt nu toch weer naar boven.

    Onze zoon doet het goed nu.

    Heeft cystes in zijn luchtpijp door de intubatie en zwaar beschadigde longen bpd achtig ondanks zijn termijn. Heeft ook volledige beademing nodig gehad en een drain ivm klaplong. Hij had een heren cyste door de druk verschillen. Maar deze is nu niet meer te zien. Wij zitten met hem nu eindelijk in rustige vaarwater. Alles begint bij te trekken dus daar zijn we heel erg blij mee. Hij gaat wel naar een cluster 2 school ivm een tos en dan vooral het fonologische aspect en uitspraak door zijn zwakker mond moteriek.

    Maar hij is van zo ver gekomen dat wij alleen trots kunnen zijn.
     
  7. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.284
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat een heftig verhaal rondom zijn geboorte en een lange weg afgelegd... Gelukkig gaat het nu goed met hem!!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  8. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @Sjaslique: hoe is het nu? De buikpijn al wat minder?

    @SusieFlower: hoe gaat het? Is het nog een beetje rustig allemaal? En ook een beetje vol te houden in het ziekenhuis?

    @Princessjesliefde: hoe is het? Spannende periode voor je, kom je deze een beetje door.

    Hoe is het verder met iedereen?

    Hier gaat het gelukkig allemaal goed en rustig. Soms wat spannende dagen maar verder gaat het goed. Merk wel dat de dagen thuis zitten best beginnen op te breken. Maar het is voor een goed doel.
     
  9. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    Hey dames, hoe gaat het met iedereen? Heb een paar dagen niet mee geschreven.

    @Princessjesliefde moeilijke periode voor jou, hoop dat de tijd een beetje snel gaat. Je bent bijna al 31 weken!

    @SusieFlower hoe is het met jou? Wat heftig dat je tot het einde in het ziekenhuis moet verblijven. Hoop zo dat bij jou ook de tijd lekker snel gaat.

    @Sjaslique is alles bij jou rustig? Je had nog last van beetje bloedverlies is dat nu gestopt? Hoop zo dat alles lekker rustig blijft.

    @de nieuwe dames, helaas ook welkom in deze groep.

    @Wbm88 wat fijn dat je controle goed was gegaan en dat de funneling minder is geworden. Ik begrijp heel goed dat het thuis zitten op een gegeven moment niet meer te doen is. Alles voor de kleine wondertje. We moeten allemaal nog even. Hopelijk gaat de tijd lekker snel.

    @Corynne hoe is het met jou?

    Hier gaat het wel goed, heb aanstaande vrijdag weer controle. Eindelijk de groeiecho, bij de radboudumc doe ze dat pas met 30 weken. Ben heel benieuwd naar de kleine. De laatste 10 weken zijn ingegaan en voel de spanning wel. Bij de laatste controle hebben ze aangeven de cerclage te verwijderen met 36 weken. Dat is ook mijn nieuwe mijlpaal.
     
  10. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Hey! Bijna 31 weken idd. Heel raar om te bedenken dat ik volgende week zou opgenomen worden en de week erna bevallen als het gaat zoals vorige keer.

    @Mina27 wanneer mag jouw cerclage er uit? Ik heb een afspraak 6/1 daarvoor. Dat is idd ook mijn doel, ik wil écht die afspraak halen. Elke dag komen we een beetje dichter. Volgend weekend is het december en zondag hebben we een zwangerschapsshoot gepland :) om toch ook wat mooie herinneringen in foto’s aan de zwangerschap te hebben. Normaal doet de fotografe dat rond 34-35 weken, maar dat vond ik te riskant. Toch nu maar al doen :)
     
  11. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Ik durf het bijna niet te vertellen, het is nog zo ontzettend onwerkelijk.

    Onze zoon is vorige week na een spoed keizersnede geboren. En een dag later op de nicu overleden. Mijn hoofd kan het gewoon niet bevatten nu, wéér een kind verliezen. We zijn allebei totaal gebroken.
     
  12. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat een intens verdrietig nieuws. Er zijn hier geen woorden voor. <3
     
  13. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    Wat een vreselijk nieuws. Heel veel sterkte de komende tijd.
     
  14. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @SusieFlower ik weet niet wat ik moet zeggen.. dit is onmenselijk en onwerkelijk. Een hele dikke knuffel. Ik denk zo hard aan jou <3
     
  15. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Lieve lieve @SusieFlower wat ontzettend verschrikkelijk! Ik moet er van huilen. Hoe kan dit nu gebeuren, jullie lieve dappere zoontje en je was al zo’n eindje op weg. Ik begrijp dat jullie totaal in shock zijn, en nog een kindje te moeten missen is onmenselijk, dat kan gewoon niet :(. Hele dikke knuffel voor jullie, liefs!
     
  16. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Lieve @SusieFlower wat een onmenselijk verdriet. Een hele dikke knuffel en heel veel sterkte.
     
  17. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @SusieFlower wat een onmenselijke verdriet en zo onwerkelijk. Een hele dikke knuffel.
     
  18. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    31+3, 21u s avonds. Dat moment ben ik vorige keer met spoed op de materniteit van het UZ Gent opgenomen. Woensdag voor mij dus een extra belangrijke controle.
    m’n zoontje was de hele week ziek, dus nog niet veel tijd gehad er bij stil te staan. Misschien maar best.

    dikke knuffel, voor iedereen, lieve dames. Ben heel blij hier soms eens m’n hart te kunnen luchten, want als je het niet meegemaakt hebt, snap je het toch niet echt hè. Velen zeggen: “maar optimistisch blijven” maar helaas werkt het zo niet. Het is een realiteit dat er altijd wel iets kan gebeuren. Elke dag een dagje dichterbij.. dikke zoen iedereen xx
     
  19. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw

    @Princessjesliefde we hebben eindelijk een datum 10 januari wordt de cerclage eruit gehaald. Hoop ook die datum te halen. Afgelopen controle was goed, heb pas over 3 weken weer een afspraak. We komen inderdaad steeds dichterbij. Ik kon allemaal maar over fantaseren om zo ver te zijn.

    @ alle dames, hebben jullie alle inkoop gedaan? Zoja, wat hebben jullie gekocht? Welke autostoel hebben jullie hebben gekocht, kom er echt niet uit. Dacht aan maxi cosi pebble plus.
     
  20. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    Fijn dat de data's bekend zijn dat de cerclages verwijderd worden. Hoeveel weken zijn jullie dab? Ik heb vandaag ook gehoord wanneer deze vereijderd wordt. Dat is 13/1. Stond er best van te kijken aangezien ik dan pas 35+2 ben. Maar week erna zijn de 2 artsen die dit kunnen beide niet aanwezig. En 37 weken vonden ze te laat. Heb echt gevraagd of dit kwaad kan. En kreeg meerdere keren te horen dat dit niet zo is. Toch vindt ik het best lastig. En omschakelen. Je bent zo op min 36 weken gesteld. Iemand ervaring hiermee?
     

Deel Deze Pagina