Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @Hopefulmama shit wat een onrust zo. Hopelijk blijft het nu stabiel.

    @Line85 jeej 24+!

    @SusieFlower gelukkig nu mooi lang je cervix.

    Ik ben nu 8 weken en krijgt rond 13w een cerclage. Zijn jullie daarna weer gaan werken? En eventuele aanpassingen op werk gedaan?
     
  2. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Nee, ze meten mn baarmoederhals niet meer op na de cerclage. De gynaecoloog zegt dat de baarmoederhals lengte nu weinig zegt & dit dus je alleen maar bang maakt. Dus geen idee wat de lengte is, ik doe wel rustig aan maar mag niet op bed liggen, vanwege tromobosegevaar. Dus zit veel op de bank en loop veel in huis rond. Deze week wel paar keer zelf even naar de supermarkt geweest. Hele mijlpaal.
     
  3. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Fijn dat je baarmoederhals nog lang is. 4 cm klinkt goed. Bij mij was dat al veel korter bij 12 weken (geloof iets van 3,6) hopelijk blijft hij lang. Heb je elke week controle?
     
  4. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Oh, spannend zeg! Ik ben met 12 weken gestopt met werken. Al heb ik een kantoorbaan. Mijn arts wilde niet meer dat ik met de trein ging reizen. Deels thuiswerken was nog een optie maar dat lukte gewoon niet. Dus zit sindsdien in de ziektewet. Op het werk zijn ze super lief. Ik kreeg een spoedcerclage bij 16 weken en 5 dagen. Mn baarmoedermond stond open. Moest 2 weken rustig aan doen. Daarna langzaam opbouwen. Maar nu 8 weken verder vind ik het nog steeds lastig om lang te staan of te lopen, dat lukt gewoon niet. Dus ik doe het heel rustig aan.
     
  5. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Volgende week weer en dan om de week. Ze geven aan dat het vanaf 16 weken meestal gaat verkorten. Klopte dat bij jullie? Of kregen jullie eerder de cerclage?
     
  6. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Dat klopt inderdaad. Fijn dat je de controles krijgt. Ik kreeg vanaf week 12 elke week een meting. Officieel is het 1 keer in de 2 weken maar ik heb zelf om 1 keer per week gevraagd. Bij 16 weken en 5 dagen was mn baarmoederhals verkort tot 1,4 cm. Ik kreeg toen met spoed een cerclage. Een week eerder was het nog 3,2 cm.
     
  7. anikas

    anikas Actief lid

    22 okt 2017
    332
    136
    43
    Vrouw
    Sorry voor mijn late reactie...ik hoop dat jij het goed stelt ,alsook al de anderen hier!ik heb mij laten overplaatsen omdat ze mijn klachten niet serieus namen.volgens hun was het allemaal psychologisch na het verlies van mijn zoontje...
    Ik zat dus blijkbaar met verschillende infecties die heel snel zijn gegroeid zeg maar.
    En een blaasontsteking dat al aan het spelen was voor de plaatsing van de cerclage.eindeljjk thuis na een opname van 16 dagen...
     
  8. Hopefulmama

    1 jun 2019
    9
    1
    3
    Vrouw
    Hoi Anikas, dat is vervelend als ze jou niet serieus nemen. Heb ik ook paar weken geleden gehad. Zelfs als het in onze hoofden is, waarom niet gewoon even checken? Ze kunnen alleen maar geld zo verdienen, zeggen dat het psychologisch is is echt onprofessioneel.
    Kreeg je iets voor de blaasontsteking? Ik heb het blijkbaar ook gehad na de cerclage dus had een antibiotica cuur gekregen. En over een weekje ga ik nogmaals mijn urine inleveren bij de huisarts. Ik speel zelf een beetje dokter en doe echt vervelend tegen alle artsen :-D maar after all ik ga liever alles proberen dan later spijt van iets hebben.

    Susieflower, ik heb inderdaad gelezen dat meest gevaarlijke periodes bij servix insufficientie zijn week 18-22 en dan week 28.

    Fijn om te horen dat het voor de rest goed met iedereen gaat.

    P.S. hoe kan ik een timeline banner hier inzetten? )))
     
  9. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    @ Anikas, wat ontzettend naar dat ze je niet serieus nemen.
    Goed dat je nu weer thuis bent, hopelijk blijven de klachten weg.

    @ Hopefulmama, hier checken ze regelmatig op blaasontsteking en als ik het niet vertrouw lever ik ook zelf een potje in bij de huisarts.

    @ Hier, deze week was de cervix deze week 3,5 dus vooralsnog prima. Nu de volgende meting maar weer zien. Vanaf week 16 ga ik ook Proluton injecties krijgen.
     
  10. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Hoe is alles met iedereen?

    Hier nu 28 weken zwanger. Toch wel een mijlpaal. Volgende week gaan we starten met de babykamer... ik vind dat toch wel een dingetje. Maar ik vertrouw nu maar gewoon op die cerclage.
    Langszaam weer wat actiever. Niet meer hele dagen op de bank of in bed. Zo fijn!
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  11. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Hoe gaat het met jullie?

    Hier blijft baarmoederhals voorlopig nog mooi lang, toch wel gestart met de utrogestan nu.
     
    Line85 en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  12. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Wat fijn @SusieFlower

    Ik krijg volgende week mijn cerclage, ben dan ruim 14 weken. Zie er ontzettend tegenop, alle emoties en herinneringen van de vorige keer (noodcerclage die niet meer heeft geholpen).

    Hoe gaat het met de rest?
     
  13. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Inmiddels de 30 weken gepasseerd. En het wordt steeds meer een ‘normale’ zwangerschap.

    Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet @Corynne. Is toch niet zo’n fijn iets. Je wilt gewoon dat alles goed gaat...Veel succes en sterkte gewenst!

    Ik had liever een ‘normale’ zwangerschap. Maar ik moet zeggen dat het met cerclage en utrogestan nog wel stabiel blijft. Ik heb geen idee hoe lang mn baarmoederhals is. Na plaatsing hebben ze die niet meer gemeten.

    Ik heb de cerclage nu bijna 15 weken. Bij 16,5 week heb ik met spoed een cerclage gekregen omdat mn baarmoederhals nog maar 1,4 cm was. Schommelde tussen 0,9 en 1,4. Vruchtzak hing er ook al een klein beetje uit. De eerste 8 weken heb ik weinig gedaan. Veel op de bank gezeten. Inmiddels ben ik weer erg actief. Dat moet ook van mn gynaecoloog. Helaas kan ik nog geen hele lange stukken lopen maar het wordt steeds beter. Ik voel ‘em af en toe wel trekken. Misschien door zwaarte kind? Geen idee.. nog 6 weken en dan wordt ie verwijderd.
     
  14. Line85

    Line85 Bekend lid

    27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Fijn dat alles nog mooi lang blijft. Utrogestan kan ook helpen. Misschien hoef je helemaal geen cerclage. Een vriendin van mij heeft haar kindje bij 25 weken verloren door vroeggeboorte en de twee zwangerschappen daarna zijn met alleen utrogestan goed gegaan.
     
  15. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Hallo dames,
    Mag ik met jullie meeschrijven?
    Ik heb geen cerclage, wel 2x een extreem premature bevalling gehad, waarvan mijn dochter het na 28 weken zwangerschap heeft gered en zonder blijvend letsel oogt.
    Ik zit wel aan de utrogestan en krijg regelmating lengtemetingen van de baarmoederhals. Die is nog steeds mooi lang gelukkig.
    Toch vind ik het enorm spannend, vooral vanwege de lange tijd die te overbruggen is en de enorme onzekerheid.
     
  16. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Hey dames! Hoe is het hier met iedereen?

    Ik krijg woensdag ook een cerclage; ben dan 15w4d ver. Mijn zoontje is na 32 weken plots geboren, en daarna hebben ze gezien dat mijn baarmoederhals van nature al heel kort is (was 26mm niet zwanger). Morgen nog eens controle bij de gyn. Begin toch stress te krijgen nu..
     
  17. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Princessjesliefde Hoe was je controle?
    26mm is inderdaad wel kort. Enig idee hoe lang je baarmoederhals nu is?

    Gebruik je ook utrogestan?

    32 weken is vroeg, maar gelukkig wel voorbij de meest kritische tijd. Dat is voor mij wel een belangrijke mijlpaal die ik hopelijk ga halen. Dan zou ik al een maand verder zijn dan met mijn dochter en dat biedt wel hoop. Maar het is nog steeds veel te vroeg! :cry:
    Hoe zwaar was jouw zoon bij de geboorte? Heeft hij nog cpap of optiflow nodig gehad?

    Hier de 29 weken aangetikt, ik kijk rijkhalzend uit naar de 30. Ik hoop het zo! Merk dat de spanning erg groot is. Ik denk ook vanalles te voelen, maar de vraag is uiteraard steeds of het niet tussen mijn oren zit. Bij mijn zoon en dochter begonnen de bevallingen onverwacht, dus ik ben vrij alert op signalen. Ik vind het mentaal behoorlijk pittig. Vorige week nog een meting van de baarmoederhals gehad en die was ruim 4cm maar wel een funnel te zien. Dat laatste voelt wel spannend. En ik vraag me uiteraard af of het nog steeds zo is of nu verder aan het verweken is.

    Hebben jullie dat ook dat je leeft van mijlpaal naar mijlpaal? Voor nu is het de 30 weken, maar 32 en 34 voelen ook aan als soort magische grenzen. En daarna zijn het nog maar 3 weekjes.
    Hoe moeilijk het ook was om zwanger te worden, ik ben zó blij als het voorbij is en alles goed is gegaan!

    Ik duim voor alle dames hier dat jullie kindjes nu tot 37 weken mogen blijven zitten!
     
  18. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling dinsdag was hij 33 mm, waar ik dus al heel blij mee was! Nu nog in het ziekenhuis, de cerclage is gisterenavond gebeurd en eigenlijk heel vlot verlopen, voorlopig geen last of bloedverlies.
    Maar zoals je zegt, wordt het nu denk ik een mentaal gevecht ook.

    Mijn zoontje heeft 1 nacht cpap nodig gehad en het daarna eigenlijk perfect gedaan. Ik ben daarna veel beginnen lezen en ik besef nu ook dat we toen eigenlijk heel veel geluk gehad hebben.

    Ik tel nu ook eerst af naar de 26 weken grens, en dan verder naar 30, en.. over aterm bevallen durf ik nog niet nadenken, maar ik hoop het ook heel hard!

    Moet idd ook utro 1tje per dag gebruiken, afh van harde buiken of verkorting op te drijven. Heb nu volgende maand terug controle, en vanaf oktober alle 2 weken een baarmoederhals meting,

    Lukt het je om voldoende te rusten met al kindjes thuis? Dat lijkt me nu ook een van de moeilijkste, minder met mn zoontje kunnen doen, en hem niet meer opnemen enzo.. zal zichzelf wel uitwijzen zeker.
    Het in bad gaan, zal ik ook wel missen, dat hielp toch om te ontspannen vond ik, maar goed.

    Heel veel succes voor jou ook! Bijna die 30 weken mijlpaal en dan er goed over gaan!
     
  19. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat de cerclage zit en je je relatief goed voelt. Hoe voelt het?

    Je zoontje heeft het heel goed gedaan!

    Mijn man heeft gelukkig veel tijd voor onze dochter. Dat is echt heel fijn. Onze zoon is helaas overleden t.g.v. de vroeggeboorte, dus we hebben maar 1 kindje thuis.
    Ik merk dat mijn dochter best begrijpt dat mama moet rusten voor de baby. Maar fijn is anders.

    Het is zeker een mentaal gevecht. Ik denk continu vanalles te voelen. Kom daarvoor regelmatig op de verliskamers terecht. Maar tot noch toe steeds vals alarm. Het is met momenten mentaal zeer hevig vind ik. Elke dag is er een. Maar sommige dagen gaan zo gruwelijk langzaam voorbij.

    Utrogestan neem ik 2 stuks p.d..

    Konden we de tijd maar een paar weken vooruit zetten... :cry:

    Mag jij vandaag naar huis? @Princessjesliefde
     
  20. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling oh sorry, had niet op je banner gelet. Op welke termijn zijn ze geboren? Hoe oud is je dochter nu?

    Ik mag gelukkig naar huis vandaag, aan het wachten op de ontslagpapieren. Hopelijk komen ze snel, mijn zetel is toch comfortabeler dan het ziekenhuisbed :)

    Het is idd een grote mentale strijd hè.. sommige vrienden hebben echt het beeld dat ik nu weken/maanden chill vakantie neem, maar ik zou veel liever zorgeloos kunnen door werken! Helaas is een zorgeloze zwangerschap niet meer voor ons.. ik hou me wel vast aan de positieve verhalen over rust en cerclage.. zou zó graag een zorgeloze kraamtijd hebben.. en als het niet zo is, weet ik dat we dat neo verhaal ook wel terug overleven :)
     

Deel Deze Pagina