Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Hier gaat de cerclage eruit 6/1, ik zal dan 36+3 zijn. Hier zei de gynae tussen 36 en 37 eruit, maar soms ook vroeger. Denk dat ze idd liever dan weekje vroeger doen dan weekje te laat.
    allemaal in dezelfde week dan precies, wordt spannend! Hopelijk voor ons allemaal januarikindjes!

    @Mina27 ik heb nog een maxicosi van m’n zoontje; en dat is idd ook een pebble plus. Heel content van; zou die direct terug kopen. omdat we al zoveel v zoontje hebben, moeten we weinig grote aankopen doen. Heb wel al heel wat kleertjes gekocht ondertussen, en een rugzak om als luiertas te gebruiken.
    Kleertjes moeten nog gewassen worden mr dat vind ik nog te vroeg; idem park ineen zetten. Ik zou het liefst pas rond de kerstvakantie doen allemaal. Kaartje is wel besproken, we wachten op proefdruk. En doopsuiker is ook gekozen mr nog niet besteld, dat ga ik doen als woensdag m’n controle ok is.
    Als deze controle goed is, en de volgende (18/12) ook, dan ga ik beginnen geloven dat we de afspraak van 6/1 kunnen halen :)
     
  2. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Lieve @SusieFlower, ik moet steeds aan je denken. Wil je ons vertellen over je lieve kleine dappere zoontje? Veel knuffels en liefs van mij.
     
  3. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Met mij gaat alles prima, sinds ik voorbij de 30 weken ben voel ik me mentaal beter. Vandaag precies 31 weken :) cerclage wordt bij mij op dezelfde dag als @Mina27 verwijderd. Spannend vind ik dat!

    @Wbm88 je wilt in ieder geval niet te laat zijn dat je al weeën krijgt. Ik snap dat je even moet schakelen, maar komt vast goed!
     
  4. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @Princessjesliefde lief jouw berichtje! Ik vind het emotioneel zwaar deze zwangerschap en inderdaad velen begrijpen dit (gelukkig maar) niet helemaal.
     
  5. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Lieve @SusieFlower ik denk ook heel erg veel aan je. Zit zo met je in.. dikke knuffel
     
  6. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde ik ben dan ook 36 weken en 3 dagen hihi. Hoop ook op een januari kindje :rolleyes:

    Oh wat fijn dat scheelt echt met inkopen. Ik heb tot nu toe alleen de slaapkamer besteld en kleertjes gekocht. Het voelt echt alsof ik nog zo veel moet halen, maar aan de andere kant wil ik er ook mee wachten.

    @Corynne op dezelfde dag, kunnen samen naar uitkijken. Vind het ook spannend, aangezien het verwijderen niet altijd op de poli lukt. Ik moet wel spullen meenemen voor het geval dat het operatieve wordt verwijderd.

    @SusieFlower mijn gedachten zijn bij jou en je gezin. :(
     
  7. Hope22

    Hope22 Lid

    14 nov 2019
    66
    11
    8
    Vrouw
    @SusieFlower lieverd woorden schieten te kort. Het klinkt zo onmenselijk wat je hebt meegemaakt. Ik wil je heel veel kracht en sterkte toewensen. Ik begrijp jou pijn en verdriet je kind verliezen is gewoon de ergste wat je kunt meemaken en vooral als het al eerder is gebeurd. Neem je tijd en je rust. En je kunt altijd je hart hier luchten. Een dikke knuffel van mij.
     
  8. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Alles perfect op controle! Zoooo opgelucht.. babygirl geschat op 1800g, bmh 2,8 cm. Wel best dat de cerclage er is. Enige voordeel ook aan de zwangerschapsdiabetes is dat ik zelf niet bij ben gekomen :p

    op naar de 34 weken controle nu! Dinsdag ben ik verder dan bij zoontje, daarna ga ik denk ik mentaal meer rust hebben
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  9. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde: fijn dat alles helemaal goed is. Begint nu echt dicht bij te komen ofniet.
     
  10. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde oh wat fijn dat jd controle goed is gegaan! Yes op naar de 34 weken controle en daarna is het zo ver. Cerclage mag dan eruit!! Wat gaan de tijd lekker snel haha.
     
  11. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Dank jullie wel voor jullie lieve woorden, ik kan het nog niet aan om erover vertellen, misschien later nu is het nog te groots om te bevatten.
     
  12. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Dat begrijp ik lieve @SusieFlower. Ik denk vaak aan jullie en vind het zo verschrikkelijk en oneerlijk. Heel veel kracht en sterkte van mij, xxx
     
  13. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Lieve @SusieFlower ook hier ben je elke dag in m’n gedachten. Dikke zoen <3
     
  14. Wbm88

    Wbm88 Lid

    1 sep 2019
    52
    5
    8
    Vrouw
    lieve @SusieFlower heel veel sterkte en kracht de komende tijd.

    Hier een spannende nacht en ochtend gehad. Vanacht wakker geworden met krampen en harde buiken. Na een half uurtje trok het gelukkig weer weg en kon ik verder slapen. Vanochtend weer hetzelfde, alleen nu was de kramp best heftig. Zitten liggen staan wou niet, moest voorover hangen zodat het dragelijk was. Dus ziekenhuis: hart filmpje gehad, echo's urine en bloed onderzoek. Alles gelukkig helemaal goed. Ze denken aan harde buiken. En nu op de bank liggen.

    Maar zulke harde buiken heb ik nog nooit gehad. Duren zeker 20 min a half uur. En constant krampen in de buik. Geen "golven" maar constant. Herkent iemand dit? Zijn dit idd soort van harde buiken.
     
  15. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Wbm88 ohhh dat is iets dat ik niet herken. Ik zou ook naar het ziekenhuis gegaan zijn en alles laten controleren. Mijn gyn zegt dat ook altijd: als de harde buiken eerder pijnlijk worden, beter even langs komen.
    Hier een rare dag, voel me ook niet helemaal top. Beetje mottig maar zonder er echt iets op te kunnen plakken, dus ik hou me extra rustig vandaag.
    Het is ook emotioneel een rare dag; vandaag ben ik op de termijn van de geboorte van m'n zoontje. Voel me zowel opgelucht, angstig, blij, gestresst, melancholisch,.. echt vanalles door elkaar. Ik denk langs een kant: alles extra is nu nog winst, maar tegelijkertijd: het is echt nog eventjes tot mijn uitgerekende datum van 31/1, dus ze blijft toch best nog even zitten.

    ga blij zijn als deze dagen gepasseerd zijn :) het mag écht snel nieuwjaar worden..
     
  16. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Snap helemaal dat het toch een soort emotionele dag is voor je.
     
  17. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @Princessjesliefde ik kan me helemaal voorstellen dat je van slag bent door deze dag. Knuffel!

    @Wbm88 oei daar zou ik ook van schrikken! Gelukkig dat alles goed was, hopelijk blijft het voorlopig weg.

    Hier gaat het wel goed, aantal goede weken gehad maar vandaag wel verdrietig. Weet niet precies waardoor.
     
  18. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hier zijn de eerste hardenbuiken al weer geweest. Vooral als veel gedaan heb afgelopen weekend op vakantie geweest en moest af en toe echt even gaan liggen zodat het minder werd. Nog 4.5 week tot de eerste bmh meeting.
     
  19. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Maan14 wauw dat is idd al vroeg zeg. Ben je nog aan het werk? Is het gebeterd met te rusten?

    @Wbm88 bij jou alles terug rustig?

    ik voel me vandaag al een stuk beter nu de termijn voorbij is :) op naar volgende woensdag, nieuwe bmh controle!
     
  20. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Begon bij onze zoon ook rond dit termijn. Met rusten lukt het gelukkig wel ze te beperken.

    Word wel onzeker voor de echo straks met 16 weken. Mischien dat als alles dan nog goed is het wel wat meer vertrouwen geef.

    Ik heb van mijn eigen een hartaandoening die er voor zorgt dat ik helaas niet kan werken. Ik ben best beperkt in wat ik lichamelijk actief kan doen doordat de klachten dam ver ergen. Heb het wel zo lang mogelijk geprobeerd en gedaan maar helaas is het nu niet meer mogelijk.
     

Deel Deze Pagina