Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @Wbm88 wauw jullie zoontje is er, van harte gefeliciteerd!!! Mooi gewicht en gelukkig een termijn waarbij hij relatief gezien al wat kan hebben, hopelijk mag hij snel over naar Apeldoorn. Ben heel benieuwd naar je verhaal maar snap dat je nu wat anders aan je hoofd hebt :)

    @Liefeling volgens mij heb ik niet eerder gereageerd op je berichtje maar wat heftig zeg. Ik hoop dat nu alles goed met jullie allen is?
     
  2. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Maan14 ohhh fijn nog een zoontje! snap trouwens heel goed dat die kleertjes confronterend zijn.
    Ik vind die kleinste body’tjes ook zooo mini, en dan waren die nog zoveel te groot vr m’n zoontje.. vind het ook echt een heel confronterend gevoel dat alles nu zo anders loopt.

    ik zag deze week een vriendin die van haar eerste dochtertje bevallen is op 26w, en van de 2e op 40+2. Volgens haar was de 2e bevalling helend maar tegelijkertijd ook een heel emotioneel gebeuren. Bereid me ook dus al voor op heel wat kraamtranen :)

    @SusieFlower ik denk elke dag aan je. Dikke zoen <3
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ik zie dat je gewoon al voorbij de 36 weken bent! Super zegl! Deze week word de carclage verwijderd toch? 'spel het ook echt helemaal fout' :oops:

    Ik hoop zo dat we hier nu ook minimaal de 37 weken gaan halen. Het is echt een count up ipv count down. Elke week een weekje er bij, maar ben eigenlijk heel erg bang voor de bmh meeting vrijdag. Had bij onze zoon rond de 20/21 weken natuurlijk een lengte van 2.6 wat scheinbaar gewoon verkort is? Toen werd er gezegd dat alles boven de 2.5 goed was. :rolleyes:o_O

    Dan ook met de utro beginnen.
     
  4. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Maan14 mijn gyn houdt 30 mm als grens aan voor “goed”. Zat laatste keer aan 25mm. Maandag gaat de cerclage er idd uit, en stop ik ook met de utrogestan (ben die gestart de dag van mijn positieve zw test).
    Ik heb idd m’n doel gehaald en ik hoop dat het jou ook lukt!
    Halverwege vond ik de tijd ook heeeel traag gaan, dan soms snel, dan weer traag,..
    hopelijk heb je vrijdag een goede meting! Gebruik je dan nu al iets van medicatie?
     
  5. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Nee hier mag je pas met 16 weken starten. Al heb ik tot 8 weken utro gebruikt ivm de icsi behandeling. Alvast heel veel succes maandag. <3
     
  6. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde heel veel succes vandaag! Laat je ons weten hoe het gegaan is.

    @Corynne hoe gaat het met jou?

    @Maan14 volgens mijn gyn is alles boven 2.5 goed.
     
  7. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat schild dat veel kwa gyn he, hier dus volgens de gyn die ik tijdens de zwangerschap van onze zoon gezien heb ook. Terwijl de gyn die ik nu vast heb. Onder de 30mm aanhoud.
     
  8. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Amaai, die draad er proberen uit doen was geen pretje :oops:
    Het lukte de gyn ook niet; ze kreeg hem niet in beeld met het speculum. Kon m wel voelen en zo doorknippen, mr er niet uitkrijgen. Veel proberen mr ging niet. Morgen terug gaan om te zien of gynaecoloog met iets meer ervaring het wel kan.

    Mr belangrijkste is al dat hij door is. Eens doorgeknipt wel direct van niets nr 3 cm ontsluiting.. dus maar best dat hij er was!
    20/1 normaal nog een afspraak, mr ze gelooft niet dat ik die nog ga halen. Slik, het kan nu écht vr ieder moment zijn!!
     
  9. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
     
  10. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Wat goed dat hij er inderdaad in zat!

    Veel succes morgen.
     
  11. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    @Princessjesliefde bah klinkt pijnlijk! Ik had al van anderen gehoord dat het pijnlijk is. Maar goed dat ie er al die tijd heeft gezeten!! Succes morgen, hopelijk lukt het dan wel.

    @SusieFlower kan het niet laten je nogmaals een mega knuffel toe te sturen, denk zo vaak aan je.

    @Mina27 mijn cerclage gaat er deze week uit, geloof dezelfde dag als bij jou? Ik vind het psychisch best zwaar nu, wordt steeds zo verdrietig van de bevallingsherinneringen met de aankomende bevalling in mijn achterhoofd.
     
  12. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Spannend dames met de cerclages die eruit gaan. Die van mij is er de vorige keer eerder uitgehaald omdat ik al 3 cm ontsluiting had met 35 weken, maar heb daarna nog drie weken rondgelopen met drie cm ontsluiting voor de kleine man geboren werd.

    @Wbm88 van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Hopelijk gaat het ook met zijn longen snel goed.

    Hier gister weer bloedverlies, eerst aangekeken en toch gebeld. Alles gecheckt, ctg liet wel wat activiteit zien maar zeer onregelmatig, had soms ook wat wee achtige buikpijn, maar zakte wel weer weg. Best een tijdje gelegen omdat het erg druk was op de afdeling. Cerclage zat nog goed, bloeding vermoedelijk vanaf de baarmoedermond. Nu woensdag weer groeiecho en controle.
     
  13. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde Oei wel minder dat het niet konden verwijderen, maar wel fijn dat ze het hebben kunnen doorgeknipt. Nu al 3 cm ontsluiting het kan dus elke moment gebeuren!! Wat spannend zeg. Hopelijk kunnen ze vandaag de draad volledige eruit krijgen.

    @Corynne Ahja klopt we hebben op dezelfde dag aanstaande vrijdag. Begrijp heel goed dat het psychische zwaar is. Ik slaap sinds vorige week erg slecht. Hoop zo dat wij allemaal een goede bevalling zullen hebben en onze kleine wondertjes kunnen vasthouden. Het belangrijkste is dat ze gezond en wel eruit komen en wij lekker van hun kunnen genieten.

    Het is een lange traject geweest en ben ook echt doorheen. Vandaag dat ik steeds roep hij is vanaf dit moment meer dan welkom. We mogen allemaal trost zijn dat wij deze termijn hebben behaald. Nu nog de allerbelangrijkst stap onze kindjes in onze armen.
     
  14. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
  15. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Ik heb de afspraak niet gehaald, afgelopen nacht weeën gekregen en deze ochtend is ons dochtertje geboren. 24u na verwijderen van de cerclage. Dat ding was dus echt wat de boel bijeen hield!

    ze doet het heel goed, zooooo fijn een baby’tje bij me op de kamer te hebben. De bv begint goed te lopen, broer en zusje hebben elkaar ontmoet,.. het was een magische dag!

    Veel succes vrijdag dames!!
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  16. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wauw gefeliciteerd met jullie dochter <3
     
  17. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Zo wat een ontwikkeling @Princessjesliefde. Van harte gefeliciteerd met jullie dochter.
     
  18. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Wauw @Princessjesliefde van harte gefeliciteerd!!! Fijn dat ze er is, bijna 37 weken! En hoe geweldig dat de cerclage zijn werk goed heeft gedaan!
     
  19. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    @Princessjesliefde wauw gefeliciteerd met jullie dochter! Heerlijk je kindje in je armen. De cerclage heeft echt zijn werk gedaan.
     
  20. Mina27

    Mina27 Lid

    15 sep 2019
    41
    6
    8
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

    Gisteren was de big day en werd de cerclage verwijderd. Helaas ging het niet op de poli. Wel is het een aantal uren later via de operatiekamer verwijderd. Had echt gedacht dat het zo gepiept was, maar vond zelf wel pijnlijk. De cerclage was erg hoog geplaatst, waardoor mijn gyn niet makkelijk bij kon.

    Na het verwijderen had ik gelijk 2 cm ontsluiting. Ik ben nu lekker thuis. Het is nu echt afwachten wanneer de kleine wil komen.

    @Corynne hoe is het bij jou gegaan gister?
     

Deel Deze Pagina