Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    @ Liefeling, wij waren uiteindelijk 6 maanden na het overlijden van ons zoontje weer opnieuw zwanger.

    Er is iets op de echo gezien bij de baby, hopelijk komt het gewoon goed.
     
  2. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @SusieFlower laten we het hopen. Wanneer horen jullie hier meer over? Was het iets kleins en is het afwachten? Of is er nu meer onderzoek nodig?

    Ik kom zojuist weerterug van de vk. Alles in orde. We hebben gesproken over het thuis bevallen. Zo onwerkelijk dat dat nu dichtbij komt en mogelijk echt gaat gebeuren. Nog 7 weken. Fingers crossed!
    Over een week weer bmh meting bij de gyn. Als ie dan nog mooi lang is, dan begin ik er langzaam wel echt in te geloven.
    Bijna 30.... onwerkelijk.
     
  3. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling waaauw zo fijn dat je dat kan bespreken! Hier in België is het meestal de gewoonte om 3 dagen in het ziekenhuis te blijven, maar ik zou heel graag poliklinisch bevallen, maar durf daar echt nog niet aan denken :). Zo fijn om te lezen dat jij wél al in die fase zit!

    @SusieFlower hopelijk alles ok met de baby.. heb je binnenkort terug een echo?

    Ik breng ook al een paar dagen door in de zetel. Morgen voor het eerst sinds de cerclage nog eens buiten gaan, spannend! :)
    Ben al aan het pinteresten voor het geboortekaartje. Qua namen gaat het tussen 2 namen; we gaan dus 2 versies vh geboortekaartje maken en hopen dat de naam op papier zien staan, duidelijkheid geeft.
    Sinds een paar dagen voel ik de baby ook bewegen, en dat geeft toch extra zekerheid al!

    Hopelijk met jullie ook alles ok dames! <3
     
  4. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    @ Liefeling, volgende week hebben we weer een GUO. Even afwachten, de laatste echo zag er al stukken beter uit.
     
    Liefeling vindt dit leuk.
  5. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Is het in België wel mogelijk om thuis te bevallen?
    Zijn er bij jou vooralsnog redenen waarom poliklinisch bevallen in het gedrang zou kunnen komen?

    Het voelt onwerkelijk, maar ook fijn om daar naar uit te kijken. Het geeft op de een of andere manier ook hoop dat dat scenario zou kunnen gaan lukken. Überhaupt á terme bevallen bedoel ik dan.

    Herkenbaar dat je daar nog niet aan durft te denken. Er zijn nog zo veel mijlpalen te halen! Wat is jouw volgende mijlpaal?

    Spannend om morgen weer naar buiten te gaan.

    Slim om 2 geboortekaartjes te bekijken qua naam. Mogelijk dat dat inderdaad de doorslag geeft.

    Ik heb een goede dag vandaag. Weinig twijfels en zorgmomentjes. Maar af en toe 'gekke' gedachten.
    De nesteldrang gaat voort. Ik heb in etappes (veel zitten tussendoor) onze bijkeuken opgeruimd. Veel weggegooid en de rest geordend. Ziet er weer netjes uit. Verder nog contact gehad met de ontwerpster van het geboortekaartje en de kraamzorg gemaild of al duidelijk is wanneer de intake wordt gepland (7e maand is bijna om).
     
  6. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Thuisbevallingen gebeuren niet zo vaak in België. Quasi iedereen bevalt in het ziekenhuis en blijft daar 3 dagen.

    In een ideale wereld zou ik wel graag thuis bevallen (de zwangerschapsopvolging is al zo medisch..) maar dat ziet mijn man niet zitten. Poliklinisch lijkt me dan de mooie tussenoplossing.

    @Liefeling leuk dat alles zo langzaam aan georganiseerd begint te raken. Doe je het huishouden ook nog zelf? Of heeft je man dat over genomen?
     
  7. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Mijn eerstvolgende mijlpaal is eerst de 20w echo, horen of met baby alles ok is. En dan 26 weken. En dan telkens per 2 weken verder denk ik
     
  8. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ja inderdaad, dat zeg je goed. Alles is al zo medisch... maar poliklinisch zou dan inderdaad een fijne middenweg zijn.

    Ik ben al vanaf 21 weken niet meer in staat om veel te lopen of staan door de verweking (lang leve de utro :cry:) en daarvoor was ik na mijn werk total loss en veel buikpijn, dus deed ik ook niks meer. Op het moment is het dusdanig dat staan niet meer gaat en lopen zo'n 50 meter schat ik. Dus mijn man doet eigenlijk alles in huis. Schoonmaken, koken, boodschappen, speelgoed van de vloer opruimen, klussen, tuin, moestuin... te veel.
    Ik doe wel nog de was, maar hij tilt de manden met nat en droog. En ik heb een stoel bij de droogmolen om op te zitten tussen het ophangen door.
    En ik regel zo'n beetje alles. Boodschappenlijstjes, financiën, alle aanschaf voor de baby, alle geregel voor de baby en voor dochter, gezimsafspraken, etc.

    We hebben nu wel een schoonmaakster voor de rest van het jaar aangenomen en ik heb een glazenwasser geregeld.

    Hoe gaat dat er bij jullie aan toe?
     
  9. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Dat is ook wel weer erg spannend. Wanneer heb je de 20weken echo?

    24 weken voelt niet als mijlpaal? Vanaf welk termijn behandelen ze in België?

    Ik zie het ook wel per 2 weken. Nu de 30 en dan 32 en 34. Maar ik had het ook bij 24 en 28 heel erg.
     
  10. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    13 september is de 20w echo. Nog een 3 weken te gaan dus. Benieuwd ook te horen hoe de bmh het doet na de cerclage.
    Voor 24 weken doen ze hier niets, 24-26 weken is in overleg artsen/ouders en vanaf 26 weken doen ze sowieso alles om kindjes te redden. Misschien daarom dat 26 grootser voelt voor me
    Vanaf 24 weken krijg ik ook 2-wekelijks een afspraak bij de gyn om de bmh te volgen, omdat ze vanaf dan ook iets kunnen “doen”.

    Mijn man is nu nog tot eind augustus thuis en nu doet hij het huishouden. Ik hoop het vanaf september over te kunnen nemen.. in kleine stukjes per dag natuurlijk. Vanaf dan gaat mijn zoontje ook terug 4 dagen per week naar de onthaalmoeder. De dag dat hij thuis is, vermoed ik dat we bij mn ouders of schoonouders zullen langsgaan om hem ook voldoende entertaint te houden (hij profiteert van mijn rusten door veel tv te kijken :p)
     
  11. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    Hier "tel" ik ook echt naar de 24 weken toe (liefst véél langer natuurlijk)

    Huishouden; mijn man doet hier bijna alles, alleen lichte werkzaamheden doe ik.
    Het is eigenlijk teveel voor hem (vind ik).

    Morgen weer een echo en cervixmeting, toch weer spannend.
     
  12. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Dat is heel spannend. Dubbelop dus spannend die echo!
    Klinkt als een fijn plan met de overgang van augustus naar september. Het is ook wel fijn om zelf iets te kunnen doen. Tast goed af wat wel en niet gaat.
     
  13. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Uiteraard liefst veel langer! Maar die grens is toch wel heel spannend en ook fijn om overheen te gaan.

    Ik vind het ook veel voor mijn man, vandaar de externe hulp.

    Morgen weer meting, spannend! Succes!
     
  14. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Hier toch wat veel gedaan vandaag. Dus nu echt rust en plat liggen.
     
  15. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Het wandelingetje deze ochtend ging echt goed, en deed zoveel deugd!
    Na een paar keer de markt op en af stappen was het wel genoeg, maar zo fijn even rond te lopen. En daarna ook gewoon goed weer thuis dus kunnen rusten in een zeteltje buiten. Maakt toch een wereld van verschil dan continu op de zetel binnen!

    Rust maar goed @Liefeling, en veel succes morgen!!
     
  16. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wat fijn! Dat maakt zeker een wereld van verschil. En daarna ook weer goed en rustig thuisgekomen. Dat geeft hopelijk wat vertrouwen?

    Ik had @SusieFlower niet getagged. Maar ik denk dat je haar succes wilde wensen met de meting?
    Ik heb vandaag niets bijzonders... behalve eindelijk de 30 weken-mijlpaal. ;) Verder denk ik even een dag pas op de plaats. Gisteren toch te veel gedaan, vannacht slecht geslapen. Dus echt even rust vandaag.

    @SusieFlower hopelijk een goede meting en echo vandaag!
     
  17. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Ik hoop dat alles goed was @SusieFlower, laat je het ons weten?

    @Liefeling yes 30w!!

    @Princessjesliefde fijn dat alles goed gaat! Wij hebben ook 13 sept de 20w echo, ik heb vanaf plaatsing cerclage 2 wekelijkse controles omdat het bij mij vorige keer al zo vroeg mis ging.

    Ik heb gisterochtend weer gewerkt en dat heeft me wel goed gedaan, heb afspraken gemaakt dat ik de fysiek zware taken niet meer hoef te doen (en dus zittend werk). Als ik lang loop of sta gaat alles onder in mijn buik zeuren dus ik doe zeker rustig aan. Wij hebben gelukkig ook een hulp in de huishouding (hadden we al) dus dat scheelt!

    Mijn eerstvolgende mijlpaal wordt de tijd doorstaan dat het vorige keer mis ging (17-19w), dan op naar de 20w, daarna 24w etc. Ik hoop zo op 30+!
     
  18. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Corynne hier net hetzelfde, ook zo’n zeurend gevoel in de onderbuik als ik te lang stap of sta.
    Vandaag v thuis naar de babywinkel gewandeld en terug, en dat was ook meer dan genoeg.. komende dagen rustig doen..
    wel al veel babyspulletjes uitgekozen/aan de kant laten liggen. Vooral veel warme tinten (aubergine, roestoranje, rozerood,..) voor een winterbaby’tje, zo fijn om te doen.

    De basis is nu gelegd en de rest kan ik dan van thuis aanvullen :)

    @SusieFlower alles goed gegaan?

    @Liefeling proficiat met de 30 weken! Vind ik toch ook een enorme mijlpaal!
     
  19. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
  20. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    De meting was goed gegaan, cervix nog mooi lang 4,5 cm. en ook geen funneling.
    De laatste dagen wel veel buikpijn, druk onderin maar heb ik denk ik toch teveel gelopen. Het is zo moeilijk balans te houden. Merken jullie ook dat fietsen (nog) makkelijker gaat?

    Wat fijn dat jullie hulp in de huishouding hebben. Ik probeer de lichte werkzaamheden nog wel te doen, afstoffen, afwassen, de was opvouwen (zittend).

    Volgende week weer een spannende week met hopelijk de uitslagen van klinisch geneticus (ivm afwijkend beeld op de echo).
     

Deel Deze Pagina