Cerclage/pessarium clubje 2019

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Line85, 4 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wat spannend @SusieFlower dat jullie volgende week de uitslagen krijgen. Alsof het al niet spannend genoeg is.
    Hopelijk goed nieuws!

    Fijn dat de meting goed was. 4,5cm is heel mooi. En al over de 20 weken, ook alweer fijn.

    Ik heb dan wel geen cerclage, maar ik herken jouw gevoel van druk onderin. Ook ik denk dat het te maken heeft met te veel in beweging zijn. Al speelt de laatste dagen ook wel in mijn hoofd dat het kindje nu ook kan gaan indalen, dus dat zou ook nog een optie zijn. Dat vind ik wel eng, dat hij dan zo groot is, dat de druk op de bmh misschien wel enorm toeneemt. Maandag weer een bmh-meting. Spannend! En ik denk daarna nog één meting rond de 33/34 weken. Hopelijk dan ook de laatste keer naar het ziekenhuis. Ik ben er wel klaar mee.

    Hier komen alle spullen langzaam op z'n plek. Dankzij de nesteldrang raakt alles ook aardig opgeruimd, heel fijn!
     
  2. Corynne

    Corynne Actief lid

    30 apr 2019
    177
    140
    43
    Vrouw
    Wat spannend @SusieFlower, ik duim heel hard dat alles goed is!

    @Liefeling, ik heb deze week 2 dagen gewerkt (werk er normaal 4). Maar gister kreeg ik in de loop van de dag (was aan het werk) echt ontzettende zeurende en trekkende pijn en ook gevoel van gespannen baarmoeder en dat vind ik zo naar. Ben dan heel bezorgd en word er ook verdrietig van, en wil absoluut niet te veel doen. Dus vandaag maar thuis gebleven en dan gaat het beter. Denk dat ik volgende week alleen maar halve dagen ga werken. Mag zelf bepalen van mijn leidinggevende, sta sowieso boventallig.
     
  3. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Corynne , dat is een duidelijk teken dat het te veel was. Wel zo prettig dat je boventallig bent. Aftasten wat nu wel nog gaat en vooral je grens goed bewaken. Voel je iets, ga dan ook naar huis als het kan.
    Goed om vandaag je rust te nemen.
     
  4. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    @Princessjesliefde: die verschillende afspraken rondom het wat wel en niet rondom een cerclage verschilt inderdaad behoorlijk.

    @SusieFlower wat fijn dat de meting goed was zeg.

    @Corynne wat fijn om te horen dat er begrip is vanuit je werkgever, dat hoor je niet altijd.

    Ik heb vandaag mijn cerclage gehad. Moest om 12:00 melden in het ziekenhuis en ben nu pas net een half uur thuis. Moest nog plassen en mocht dan naar huis, maar duurde allemaal voor het lukte. Moets zelfs nog even naar een andere afdeling omdat de dagbehandeling maar tot 21 uur open was. Nu thuis en rustig aan de komende dagen.
     
  5. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Sjaslique rust maar goed! Is het wel vlot verlopen allemaal?
    Ik moest erna verplicht 24u in het ziekenhuis blijven, zelfs daar beginnen de verschillen al!

    @SusieFlower waaaauw 4,5 cm, daar kan ik alleen maar van dromen! :D blij dat alles goed is

    @Liefeling @Corynne @SusieFlower ik herken ook heel hard wat jullie zeggen. Te veel doen = gegarandeerd zeurend gevoel onderbuik. Vind het ook een moeilijke oefening wat wel en niet lukt. Er is dit weekend vanalles te doen van optredens enzo in onze stad. Daarnet even tot daar gewandeld en dan moet ik echt even zitten. Het terug naar huis stappen was toch lastig.. morgen mssn maar mijn kampeerstoeltje meenemen om zeker goed te kunnen zitten..
     
  6. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Het duurde even voor ze de ruggenprik konden zetten want uiteindelijk moest ik toch eerst andere medicatie hebben, alleen die medicatie was niet op de recovery waar ik op dat moment al een tijd was. Dit alles zorgde voor behoorlijk wat vertraging, dus de gynaecoloog kwam op een gegeven moment al kijken waar ik bleef.

    De ingreep zelf was op zich zo gedaan, daarna op de recovery wilde ze mij eerst al naar de afdeling laten gaan, maar toen ik buikpijn aangaf hebben ze uiteindelijk nog verder gekeken en mijn blaas gecatheteriseerd. Ging rond kwart voor 2 vanaf mijn kamer weg en was om 5 uur weer terug.
     
  7. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Sjaslique wat een ervaring zeg. Uiteindelijk dus de hele dag zoet geweest voor een kleine ingreep.
    Hoe gaat het vandaag?
     
  8. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Ben van 12 tot bijna 22 uur in het ziekenhuis geweest ja. ;)

    Vandaag lekker rustig aan, wel al klein rondje met de hond gelopen. Probeer wel het tillen echt te vermijden.
    Pijn is er eigenlijk vrijwel niet en bloedverlies is heel minimaal.
     
  9. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @Sjaslique dat is wel prettig dat je er weinig hinder van ondervindt.
    Het is ook veel te warm om veel te doen.
    Tillen zou ik ook laten. Ik til en buk alleen bij hoge uitzondering. Best een uitdaging met een peuter. Maar ze weet inmiddels dat ze papa moet vragen om haar op te tillen of iets op te rapen. Dus die is de hele dag de Sjaak. :Do_O

    Ik ben de hele dag binnen geweest en wil eigenlijk graag nog even de deur uit. Maar ik ben wel nog nuttig geweest. Babykleertjes van zoon en dochter uitgezocht en gewassen. En een bewaarkist voor mijn dochter gemaakt met de kleertjes die ik niet weg wil doen.
    En ik heb mijn zwangerschapsdagboek helemaal bijgewerkt met foto's.

    Zo komt er steeds meer overzicht en minder karweitjes op mijn lijstje.

    Morgen gaan we even samen naar het geboortekaartje kijken. De puntjes op de i zetten. :thumup:
     
  10. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling moeilijk met een peuter hè.. mijn zoontje heeft ook al door dat ik altijd neen zeg. Maar het is toch moeilijk omdat hij zo’n moekeskindje is.
    Vanaf morgen moet mn man terug werken, dus ben ik met hem alleen. Ze geven wel nog zo mooi weer, dus ik denk dat we naar de schoonouders zullen gaan om mee van hun tuin te genieten. En zo kunnen zij ook hem mee entertainen.

    Jij bent echt al goed voorbereid, Liefeling :) en 30.4 weken ondertussen! Proficiat!! :)
     
  11. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ja, dat is zeker pittig. En je man nu ook weer terug aan het werk, dat maakt het niet makkelijker. Kunnen je schoonouders misschien een badje opzetten? Voor wat verkoeling ook voor jou?
    Ik vind het pittig. Gisteravond was ik er helemaal klaar mee. Mijn lichaam doet pijn aan alle kanten en ik krijg zo moeilijk adem. Hopelijk neemt dat weer af na de hitte. :cry: Afgelopen nacht ook maar 4,5 uur geslapen. Bah bah. En vandaag allerlei medische afspraken op de agenda, waaronder de bmh-meting. Hopelijk alles nog goed.
    Ik ben wel echt blij dat de 32wk-mijlpaal in zicht komt... dan is de kans op nicu en ademhalingsondersteuning wel aanzienlijk minder.

    Ik ga blij zijn als deze dag voorbij is en ik weer naar bed kan.
     
  12. SusieFlower

    18 nov 2018
    76
    14
    8
    @ Liefeling, hier ook zo'n last van de warmte, pfff vind dit echt totaal niks.
    Woensdag schijnt er afkoeling te komen.

    @ Sjaslique, hoe gaat het nu met je?

    Vrijdag weer enorme buikpijnen gehad en nog voor een extra cervixmeting geweest. Toen was ie 3,5 terwijl hij paar dagen eerder nog 4,5 was. Weet dat het kan wisselen, maar maak me nu toch wel wat zorgen, gelukkig morgen nog een afspraak staan kan ik dat meteen bespreken.
    Zou misschien toch wat geruster zijn met een preventieve cerclage, maar dat had niet de eerste voorkeur in mijn ziekenhuis.
     
  13. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    @SusieFlower herkenbaar! Kan me voorstellen dat he liever een cerclage wil. 3,5 is nog netjes, maar de cm afname baart zeker onrust en zorgen.

    Mijn meting vandaag was ook ongerust. Van 4,1cm in 2,5 week tijd naar 2,7cm. Met daarboven wel nog een redelijk gesloten funnel. Veel inwendig onderzoek gehad, ook pijnlijk, en ik heb nu een heel onrustige buik. Op eenzelfde plek steeds wat pijn. En verder soort blaasontstekinggevoel.
    Er is een soort eiwittest (fibronectine?) gedaan. En die uitslag was goed. Dat houdt in dat ze niet verwachten dat ik deze week nog ga bevallen. Maar ik kan niet zeggen dat dat mij geruststelt. De arts wil me graag morgen weer op de poli zien voor een nieuwe meting om te kijken of het stabiel blijft.
     
  14. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Dat zal schrikken zijn @Liefeling. Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden. Hopelijk wordt je buik weer rustiger.
     
  15. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
  16. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Liefeling wauw dat moet schrikken zijn.. hopelijk alles rustig?
     
  17. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

    Lief dat jullie ernaar vragen. Het waren een paar enorm zenuwslopende dagen en de bedrust heeft mijn lijf geen goed gedaan wat betreft stabiliteit, maar de baarmoederhalslengte blijft stabiel! Voorlopig kan ik dus hopelijk nog even vooruit. Ik durf weer naar de 32 en 34 te kijken...

    Hoe is het met jullie?
    Blij dat de ergste warmte voorbij is?
     
  18. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Blij je te horen!
    Ik hoop dat je de 34 dik voorbij gaat!! Ik ben bijna 18 weken en vind nu dat het traag begint te gaan.. dag per dag nemen maar toch, die 26 weken kan er niet snel genoeg zijn!
     
  19. Sjaslique

    Sjaslique Actief lid

    9 jul 2016
    293
    197
    43
    Goed om te horen dat het stabiel was. Fijn dat je vooruit durft te kijken.

    Hier morgen een week na het plaatsen van de cerclage, morgen controle afspraak bij de verloskundige in het ziekenhuis. En morgen op vakantie.

    Vandaag wel iets teveel gedaan...:(
     
  20. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Pfff ja, op sommige dagen denk ik wel dat de uren voorbij kruipen. Dan tel ik uren i.p.v. dagen, laat staan weken. Vooral op spannende momenten dan.

    Wij zijn begin 20 weken nog op vakantie geweest, 2,5 week. En dat was echt heel prettig, zo veel afleiding en weg van alles. Hebben jullie niet nog iets leuks op de agenda?

    Hier is de rust wel echt terug. Ik durf en kan weer naar het toilet. Dat is zeer fijn. Het vertrouwen groeit dat er nog wat weken bij mogen komen. En toch is er altijd ook dat stemmetje dat zegt dat het elk moment mis kan gaan.

    Mijn man had heel lief bij een leuk uitje gevraagd of ze huurrolstoelen hebben. Dus we gaan er binnenkort nog een dagje op uit. Heel fijn om op te verheugen!

    Hoe slapen jullie? En hoe is het met de hitte?
     

Deel Deze Pagina