cerclage plaatsen.Ervaringen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Soof88, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Dit is wel echt een noodcerclage hoor, een geplande cerclage wordt niet later dan met 14 weken (mijn gynaecologe vond 12 weken zelfs de max) geplaatst. Er is waarschijnlijk weinig controle omdat het niet goed is om er veel 'aan te zitten' bij een cerclage. Uit voorzorg omdat het anders misschien gaat rommelen.
    Dat je bij de vk bent vind ik wel apart, ik mag toch hopen dat je een vk van het ziekenhuis bedoelt?

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Nee bij mij eigen verloskundige , want ik ziekenhuis kunnen ze niet meer doen zeggen ze.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Wat vreemd. Je kunt toch ten allen tijde overgeplaatst worden van eerstelijns naar tweedelijns zorg bij complicaties?

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ik snap het zelf ook niet maar heb woensdag een controle afspraak bij de verloskundige en ga ik het wel aan kaarten.

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik deed de oefeningen die ik leerde van de kine in het ziekenhuis (toen 9w opgenomen geweest van noodcerclage tot bevalling): kringetjes draaien met de voeten (naar links en naar rechts, afwisselend met 1 voet of met beide voeten), de beweging maken van gas geven en remmen, tenen optrekken, beenspieren enkele seconden aanspannen en schaarbeweging in zijlig (beide kanten). Dat zijn allemaal oefeningen die de buikspieren niet belasten.

Na de preventieve cerclages moest ik maar enkele uren blijven. Daarna deden ze het verbandmateriaal eruit en mocht ik thuis verder rusten. Een week na de cerclage werd met echo gecheckt of alles goed dicht zat. Vervolgens kreeg ik regelmatig metingen van de bmh (laatste zwangerschap ongeveer maandelijks tot 32w) via echo.

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Soef88, we zijn erachter gekomen doordat ik bij de 20 echo mee deed aan een onderzoek die loopt tegen vroeggeboorte. Ze meten dan je baarmoederhals en als je dan in aanmerking komt mag je mee doen .
    Deze was op deze meting toen 23mm, dag erna nog de gyn langs en toen was hij alweer verkort naar 14 mm. Die dag was werd hij zelfs nog korte (9/10 mm)

7. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nou de cerclage is geplaatst. Ik vond het allemaal heel erg meevallen gelukkig. Alleen het infuus was pijnlijk, de rest voelde ik niet. Met de beeb is alles goed, helemaal opgelucht nu.

8. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Wat fijn om te horen! Infuus vond ik ook het meest vervelend. rust maar lekker even uit !

9. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank je! Ik heb nu wel erg last van mijn bovenbenen. Lijkt me logisch gevolg van de ingreep. Zijn jullie daar bekend mee?

10. Islah

Islah Niet meer actief

Ja ook gehad, komt doordat je benen zo wijd mogelijk uit elkaar in de beugels moeten.

Lunap: ik hoop voor je dat je doorverwezen wordt naar een gynaecoloog!

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ja heb weekje beurs gevoeld ;)

Islah@ Ik hoop ook op een doorverwijzing.

12. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Overigens hebben ze het in het ziekenhuis nooit zo genoemd. Ze spraken gewoon over een cerclage.
    En eigenlijk waren we al te laat gezien de ontsluiting en uitpuilende vruchtzak, maar godzijdank toch nog iets kunnen doen.

Fijn dat de cerclage nu zit en dat het meeviel!

13. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Voor dames met ervaring.
    Kan je de cerclage voelen? Laatst dagen heb ik zo trekkerig gevoel beneden? Niet pijnlijk maar wel vervelend. Maandag heb ik een controle dus ga het dan ook vragen maar benieuwd als mensen het herkende.

14. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Nee ik herken het niet. Ik heb wel altijd veel last van mijn onderbuik gehad, wat ik lastig kon duiden. Echter had ik dit na de bevalling nog steeds.

15. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik heb de cerclages nooit voelen zitten. Dat zou volgens mijn gynaecoloog ook niet kunnen. Maar dus verder geen ervaring mee.

16. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Soof88, hoe gaat het? Nog last gehad van de operatie?
    Wat mag je nu allemaal? krijg je nog metingen?

Vandaag mijn laatste controle bij de gyn...Ze willen mij daar niet verder helpen en moet terug naar de verloskundige. Ze heeft via de buik gekeken en volgens haar was alles goed... Ik voel mij er niet goed bij en voel mij dan ook in de steek gelaten. Pas als vliezen knappen of harde buiken krijg mag ik terug komen en dan wel eerst via de verloskundige

Deel Deze Pagina