Cerclage support topic

Discussie in 'Prematuur' gestart door lunap, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hey dames ,

De oude topic van preventieve cerclage is alweer een tijdje gesloten en de meeste dames zijn nu inmiddels trotse mama's.

Ik zou leuk vinden om te kletsen en elkaar te steunen tijdens de cerclage zwangerschap.

Beetje meer info over mijzelf ,
    Samen met mijn lieve man wonen we in Velserbroek , naast Haarlem. We hebben een heerlijke zoon van twee die is geboren met 34 weken .
    Tijdens de 20 weken echo bleek mijn baarmoederhals 23mm te zijn dus werd ik doorgestuurd naar de gyn waar waar we een dag later al meteen heen konden . Daar nog keer opnieuw een meting en bleek dat mijn baarmoederhals verder aan het was verkorten 14 mm) en is besloten om meteen een cerclage te plaatsen.

Dat is nu precies twee weekjes geleden .

Ben benieuwd als er nog meer dames zijn met een cerclage .

2. megacarls

megacarls Niet meer actief

Jeetje Lunap wat spannend. Ik heb geen cerclage noch ben ik zwanger dus ik kan niet meepraten maar wilde je wel even sterkte wensen. Hoe is het nu? Blijft het nu met de cerclage stabiel? Of hoe werkt het precies?

3. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lunap,

ik was een van die cerclagemama's uit een van de vorige topics!
    Ik zal even mijn verhaal vertellen:
    Ik heb een tweeling verloren op 23 weken zwangerschap.
    De tweede zwangerschap heb ik dan meteen een cerclage gekregen op 14 weken, toen had ik nog maar 2cm baarmoederhals.
    De cerclage heeft heel goed werk geleverd, hij is eruit gehaald op 37,5 weken en op 38 weken ben ik bevallen van een gezonde zoon Samuel!
    Hij is intussen bijna 20 maanden en alles gaat prima!!

Ik ben zo blij dat die cerclages bestaan! Het was wel een stresserende zwangerschap maar alles is goed gegaan dankzij de cerclage.

Nog veel succes gewenst Lunap, gewoon vertrouwen hebben meid!
    Groetjes,
    Soeki

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Thanks megacarls :)

Het tot nu toe goed:) geen idee hoe de lengte nu is enz want loop nu weer bij de verloskundige ...Iets wat niet heel fijn vind omdat nu het gevoel heb blind te moeten vetrouwen op iets ik zelf geen invloed op heb.

Verder doen we heer rustig aan :)

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Soeki, wat erg dat je tweeling bent verloren :(

Maar wel super om te horen dat je nu een gezonde zoon hebt , mooie naam ook!

Had je mij extra leefregels meegekregen en naar de plaatsing mocht je toen bij de gyn blijven? Deze ze nog extra controle om te kijken naar lengte of funneling?

Merk dat heel lastig vind dat er totaal geen extra controle is op het ogenblik .

6. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik ben ondertussen ook een trotse mama van een klein meisje. Net 1.

Ik ben 2 keer een kindje verloren tussen de 14 en 15 weken zwangerschap. Bij de 3de een preventieve cerclage met 13 weken. Wist pas met 12.4 weken dat ik weer zwanger was.

Waarom heb je geen extra controle? Ik had elke 2-3 weken echo. En keken ze hoelang de baarmoederhals was. Gewoon zeggen dat je dat wil.

Heel veel succes met je zwangerschap. Neem op tijd je rust.

7. Soeki

Soeki Actief lid

4 mrt 2013
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    lunap,

ik had als advies meegekregen om rustig aan te doen, ik had zoveel schrik dat ik zoveel mogelijk platte rust heb genomen.
    Dus weinig wandelen, niet fietsen of sporten... gewoon de hele zwangerschap echt héééél rustig aan gedaan. En het heeft geholpen!

Vanaf week 30 begon de stress te verbeteren omdat ik al zo ver geraakt was!
    Het uithalen van de cerclage op het einde, was zonder verdoving, maar het was dan ook niet echt pijnlijk. En enkele dagen later is de bevalling dan vanzelf op gang gekomen.

Ik had ook om de 2 weken controle, maar ze keken de laatste weken niet echt meer naar de lengte van de baarmoederhals, dat was niet meer zo belangrijk zeiden ze. Zolang je maar geen harde weëen krijgt als de cerclage er nog in zit. Ik heb wel héééél veel oefenweëen en harde buiken gehad de laatste 2 maanden. Maar die cerclage is perfect blijven zitten, dat kon allemaal geen kwaad. :)

Heb jij veel harde buiken, lunap?
    Hoe vaak heb je controle? Hoeveel weken ben je nu exact?

8. Kim86

Kim86 Nieuw lid

2 mrt 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Lunap! 10 februari vorig jaar ben ik ons zoontje kwijtgeraakt door een zwakke baarmoederhals. Ik had weeën en toen ik het ziekenhuis binnenkwam had ik al 5 cm opening en uitpuilende vliezen. In augustus waren we terug zwanger en op 13 weken werd een Cerclage geplaatst. De schrik was enorm bij mij. Ik mocht vanaf een week of 18 wekelijks op controle voor baarmoederhalsmetingen en dat bleef telkens stabiel. Op 28 weken heb ik toch longrijping gekregen omdat ze dachten dat mijn baarmoederhals aan het verkorten was maar dat bleek de dag erna niet meer zo. Maar ja, je kan maar longrijping gehad hebben want het kan geen kwaad. Uiteindelijk was het nog goed ook want op 34 weken zijn mijn vliezen gebroken. Of het nu aan een infectie lag of had ik nu gewoon zwakke vliezen, we weten het niet maar de Cerclage was tijdens mijn hevige weeën nog alles aan het toehouden. Zo sterk is een Cerclage.
    Ik nam elke dag Utrogestan en hield voornamelijk bedrust. Nu ben ik trotse mama van een dochter van 4 maanden.
    Ik ben fan van een Cerclage anders had ik nooit kindjes kunnen krijgen!

Deel Deze Pagina