Al vroeg in de zwangerschap werd er bij mijn zoontje een forse groeiachterstand ontdekt. Wij werden er op voorbereid dat hij zou overlijden, maar gelukkig is dit niet gebeurd. Uiteindelijk met 31 weken geboren en precies een kilo. Nu is hij inmiddels een kerngezonde peuter van 3 jaar. Ik besef me echter wel dat deze zwangerschap heel anders had kunnen aflopen, alle statistieken wezen de andere kant op. Ik heb nu een sterke wens voor nog een kindje, alleen durf ik niet zo goed. De reden is nooit gevonden, alleen dat de placenta veel infarcten had. Wie heeft dit ook gehad en hoe was je 2e zwangerschap?
Mijn 2de was te klein, met 32,5 weken 1100 gram. Heb bij de derde medicijnen gehad, om doorbloeding en aanleg placenta te vergroten. 3de was 2200gram...
Mijn eerste is voldragen geboren, 3160 gram. Mijn tweede ook een forse groeiachterstand, met 32+6 geboren met 1265 gram. Echter hield hij wat vocht vast en gingen de artsen ervan uit dat hij onder de 1200 gram zat... Hier niet eens infarcten in de placenta, alleen een kleine placenta.. Mij is verteld dat bij een eventuele derde zwangerschap ik asprine moet gaan slikken..
Hier ook een met 'n groeiachterstand. Als ik mijn eerste kinderarts moest geloven had ze 0,0% kans om het te halen. Uiteindelijk gelukkig toch allemaal goed gekomen. Wij willen binnenkort ook gaan proberen voor een tweede. Ik weet al wel dat ik bloedverdunners ga krijgen. Maar eerst moet ik langs de gynaecoloog om een plan te maken. Misschien voor jou ook een idee?
Bij onze eerste werd pas rond de 35 weken ontdekt dat hij veel te klein was (3 weken groeiachterstand). Mijn bloeddruk werd toen te hoog, werd helemaal nagekeken en toen bleek dus dat hij veel te klein was. Ben toen opgenomen en met 36 weken ingeleid. Hij woog 1770 gram. Placenta werkte niet helemaal naar behoren, waar dat door kwam is niet bekend. Bij de 2e meer controles en groeiecho's gehad vanaf 24 weken (dacht ik) en alles ging goed. Hij was niet heel groot bij geboorte (2770 gram) maar ik ben ook nogal tenger met mn 50 kg. Wel met 38.5 wk ingeleid omdat mijn bloeddruk wederom te hoog werd..