Ervaring met vliegvakantie rond week 27?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miracle1984, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Hoi meiden,

Binnenkort gaan we met vakantie met het vliegtuig. Ik zal dan 27 weken zwanger zijn. Het is een wel een relax-vakantie in een huisje van familie en er gaan ook wat vrienden mee. Aan de ene kant heb ik er zin in maar aan de andere kant zie ik er tegen op. Hou al niet zo van vliegen en zie er nu extra tegen op. En straks kan ik niet goed tegen die warmte etc.etc.
    Wat zijn jullie ervaringen met vakantie rond deze periode? Nog tips misschien?

Groetjes Miracle!

2. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Wat heerlijk dat je nog lekker op vakantie gaat.. Ik wou dat ik het durfde! Ik ben namelijk helemaal gestrest als ik moet vliegen.. Heb er inmiddels 4 vluchten opzitten, maar de stress lijkt alleen maar toe te nemen.. Hebben dus besloten om niet te gaan vliegen dit jaar, jammer, jammer.. Ik heb geen tips voor je, maar wil je wel alvast een fijne vakantie toewensen..

3. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Lief van je, dank je wel! Ik ben ook een stresskip hoor! Normaal al maar het lijkt nu veel erger nu ik zwanger ben...Maar het is al een tijdje geleden allemaal geregeld, anders had ik misschien anders beslist hoor:p. Hoop dat ik er gewoon van kan gaan genieten en een beetje rustig ben tijdens de vliegreis;)

4. Dolly75

Dolly75 Lid

22 okt 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi,

Ik ben laatst met 34 weken nog naar Tenerife gevlogen (4 uur vliegen), ging prima, maar ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Als je veel naar de wc moet, zorg dat je bij het gangpad zit.
    Succes en veel plezier!

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

ik ga ook met 34 weken nog naar portugal toe in juli :D ook best laat, maargoed of je nou in een auto zit of in een vliegtuig... in een vliegtuig kan je tenminste nog even lekker je benen strekken , rondjes lopen en naar de WC is in een auto lastiger!

vorig jaar met mn eerste zwangerschap met 25 weken naar Mexico geweest, dat vond ik eigelijk wel iets te pittig... 11 uur gevlogen en ik had echt voeten als een olifant zoveel vocht! das niet echt fijn!

overigens was de vakantie daar heeeerlijk...

gewoon lekker rustig aan doen daar, en verder genieten :D

6. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Als alles goed gaat en een beetje mee zit, gaan wij in september met het vliegtuig op vakantie. Ik ben dan ook zo'n 7 maanden zwanger. Lekker joh!
    Geniet ervan!

7. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier nog een vakantieganger:D Zaterdag vetrekken wij naar Lanzarote, 4 uurtjes vliegen en dan genieten van de zon ( ff goed smeren ivm voorkomen zwangerschapsmasker) Maar ja eigenlijk wil ik ook wel een beetje kleur op mijn bleke koppie. Dilemma....
    Maar het is maar net hoe je je voelt. Ik voel me nu prima met bijna 30 weken zwanger, maar voor hetzelfde geld had ik last van mijn bekken gehad en dan is denk ik elke reis teveel van het goede.
    In ieder geval hele fijne vakantie!!!

8. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Nog meer zwangere vakantiegangers dus :D Hoop ook dat ik me gewoon goed voel en nog lekker even kan genieten en ontspannen voordat ons druktemakertje er is hihi!

Jullie ook een fijne vakantie!

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi!
    waar ga je heen vliegen?
    (is auto een optie, als je dat prettiger vindt?)

mijn mening: gewoon doen, als alles goed en lekker gaat en blijft gaan!

ik was ook aan t twijfelen, heb er hier zelfs een poll over geopend.
    maar iedereen zei eigenlijk ' go with the flow '.
    en wat ik wel een heel goede vond wat betreft hitte en vermoeiend (reizen):

ach, overal ter wereld, ook op de hete plekken, huppelen hoogzwangere vrouwen rond! :)

zou wel even checken waar dichtstbijzijnde arts/zh is voor je geruststelling, en alle papieren mee die er toe doen.

voor de rest: geniet! :)

10. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    ik heb vakantie ri egytpte geboekt, nog voordat ik zwanger werd. Als we dan gaan ben ik bijna 30 wkn zwanger.

Ff kijken hoe ik me voel, maar mn gecoel zegt dat ik moet cancelen.
    Ik ga liever naar een relax vakantieoord dan wat we van plan zijn in egypte (pyramides bekijken, nijl curuse)
    Ook nog stukje goedkoper rond die tijd, ook nog wel lekker... :p!

11. bmk

bmk Lid

7 okt 2007
    45
    0
    0
    Lekker hoor. Ik ben net terug van 3 weken zuid-Amerika. Dat was 15 uur vliegen met een kleintje van 1,5 en 23 (heenreis) en 26 weken (terugreis) zwangerschap. Ging helemaal prima. Ze raden wel aan om vooral ook veel te drinken en regelmatig even een wandelingetje te maken in het vliegtuig.

Ik zou wel een zwangerschapsverklaring meenemen voor de zekerheid. In principe vragen ze die niet, maar wel zof ijn om hem achter de hand te hebben.

Het was bij ons 35 graden en dat vond ik wel echt te warm. Soeiso denk ik, maar door de zwangerschap al helemaal.

Fijne vakantie!

12. meissje1984

27 jan 2009
    95
    0
    0
    hoi hoi

Ikwas 32 weken zwanger van de eerste toen ben ik nog naar de dominicaanse republiek geweest. Dag van te voren nog ff korte check bij de vk gehad. Zwangerschapsverklaring mee gekregen en uitgezocht of er een goeie dokter ergens in de buurt zat. (zat goeie privekliniek voor toeristen) Vliegreis heb ik geen last van gehad zaten dicht bij de wc;) wel veel water drinken in het vliegtuig en met lange vliegreizen af en toe een wandelingetje maken.
    De warmte heb ik helemaal geen last van gehad en het zwemmen was heerlijk mijn zoon in mebuik ging dan ook alle kanten op heel grappig.

Dus ik zou nog lekker op vakantie gaan en er lekker van genieten8)

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben met 26 weken teruggevlogen uit Bali. Ik heb genoten van die vakantie (het was mijn pre-huwelijksreis!) maar de reis vond ik wel wat minder. Door de warmte op Bali ging ik veel vocht vasthouden en dat is er in het vliegtuig niet bepaald beter op geworden. Nu is Bali (via Hong Kong) natuurlijk niet bepaald een kort vluchtje! Maar had ik het er voor over? Ja zeker. Het is ongevaarlijk en hooguit ongemakkelijk. Een plaats aan het gangpad, veel drinken (neem een leeg flesje mee aan boord en vraag de stewardess deze te vullen voor je) en af en toe een wandelingetje maken kan voorkomen dat je last krijgt van je benen.

De warmte... ach, ik kan goed tegen de warmte. In mijn zwangerschap was dat wat minder maar het ging nog prima hoor. Ik had meer last van de hoge luchtvochtigheid omdat ik al wat kortademig was. Maar verder heb ik vooral genoten van aan het zwembad vertoeven, mooie dingen bekijken, heerlijk eten etc etc.

Ik las hier nog iets over het cancelen van een trip naar Egypte... Tja, het hangt er erg vanaf hoe je je voelt. Als je je goed voelt en je gaat inderdaad nog in het voorjaar dan is het best goed te doen maar het kan natuurlijk erg warm zijn. Gelukkig is het wel een droge warmte. Egyptenaren vinden je wel extra leuk als je zwanger bent.

Met 27 weken raad ik je wel aan om te zorgen dat je een zwangerschapsverklaring (in het Engels) bij je hebt. De mensen van de luchthavens kunnen aan jouw buik niet zien hoe lang je zwanger bent en er zijn restricties aan hoelang ze je mogen mee nemen (meestal tot 36 weken maar er zijn er ook die het minder lang doen)

Deel Deze Pagina