Dag dames, Ik heb afgelopen zondag een cerclage gekregen bij zwangerschap van 17 weken.. nou vraag ik me af hoe en wat daarna? In het ziekenhuis waren ze best wel onduidelijk en kreeg ik het idee dat ik alles mocht doen behalve zware dingen tillen en zware huishoudelijke taken.. Maar nou wil ik graag weten van andere hoe het bij jullie ging daarna? Wanneer begonnen jullie weer met alles te doen en hoe verliep de zwangerschap? Ik heb twee dagen bloedverlies gehad bij het vegen en toen naar bruin en nu dag 6 heb ik gelige afscheiding en af en toe gele vocht. Herkennen jullie dit?
Hoi. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Dit is mijn 3e cerclage. Ik ben 2 weken na het plaatsen weer halve dagen gaan werken. (Best zwaar lichamelijk werk maar geprobeerd zo min mogelijk te tillen etc) bij 24 weken gestopt. Met de cerclage kun je beter niet zwemmen, in bad of sex hebben. Mijn zwangerschappen met cerclage zijn goed verlopen. Bevallen bij 37, 38 En deze zit nog, ben nu 34weken zwanger Heb nooit last of hinder ervan gehad. Krijg je er ook proluton injecties bij? Als je vragen hebt mag je ze altijd stellen hoor! Of stuur een pb! X
Heey simmy dank je wel voor je reactie! Ik krijg inderdaad ook de proluton erbij.. vind alleen heel moeilijk om in te schatten wat ik wel en niet kan doen.. (ben ook bang dat er toch wat gaat gebeuren voor 24 weken) heb je ook harde buiken? Ik heb soms een harde buik ben nu 18 weken.. ben dus eeg bang dat t iets doet met de cerclage. Gelukkig was de meting goed. 20mm voor de cerclage en 11mm na de cerclage. Met hoeveel weken kreeg jij de cerclages? Ik met 17 weken toen er 26mm bmh over was..
Hallo! Ja harde buiken heb ik ook veel gehad. Soms hele episodes. Het blijft natuurlijk ontzettend spannend tot je 24 weken voorbij bent of verder... Ik heb de eerste cerclage gekregen met spoed op 22 weken De tweede op 14 weken preventief en deze ook op 14 weken preventief Waarom heb jij de cerclage gekregen? X
Ik heb de cerclage nu gekregen na dat ik ben bevallen van mijn eerste kindje bij 20 weken.. ik raakte snel weer zwanger en kreeg controles elke week en proluton vanaf 15 weken. Vanaf me eerste meting bij 15 weken was hij maar 3,2 erg kort voor die termijn en bij 17 weken ineens 2,6 toen heb ik een cerclage geeisd. Heb m nu anderhalf week en heb er ook totaal geen last van voel niks alleen dus af en toe een harde buik en dan schrik ik. Maar deze had jij dus ook met 18 weken?