Hoogte baarmoeder 14.4 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door exciting, 25 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoi Dames..

Dit wordt ons derde kindje. En ik voel mijn baarmoeder net onder de navel. Ik krijg als ik lig ook al een bolletje (normaal ben ik plat). Als ik gewoon sta heb ik ook al een flinke buik..

Is dat wel normaal?

Sorry als het een domme vraag is.. Ik ben deze zwangerschap onzeker. Waarom weet ik niet zo goed ...

2. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Buikje als ik lig

Bijgevoegde bestanden:

3. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    voor Mij was dit ook normaal, maar mijn baarmoeder ligt al vanaf hebt begin zes weken voor op de groei, ik heb een smalle hoge baarmoeder die ook nog eens naar voren gekanteld ligt, bij 20’weken zat ik 3-4 vingers boven de navel.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Kan hoor, ik heb ook net als mijn voorgangster een smalle hoge baarmoeder. Qua hoogte liep ik altijd 3-4 weken voor, maar dat kwam dus omdat ie wat minder in de breedte groeide. Dus geen zorgen. Geen vrouw is gelijk. :) Vraag het de volgende keer je vk, heb je snel weer een afspraak?

Ysabella, exciting en Izzie7676 vinden dit leuk.
  5. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dankjewel!
    Ik heb 6 maart weer een afspraak! Ga het dan vragen..

6. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Wel een heel mooi bolletje! Bij mij ook net onder mijn navel (3e zwangerschap) maar als ik op mijn rug lig, zie je dit nog niet. Als ik ga staan, zie je wel een enorme buik die ee normaal niet zit. Alsof dan de boel naar voren kantelt/schuift.

Ik denk ook dat dit helemaal niet gek is hoor. :) ik denk dat de hoogte van je baarmoeder wel klopt, dat heb ik hier ook (en keek ik na omdat ik dat ergens las dat dit met 14w zo hoorde te zijn).

exciting vindt dit leuk.
  7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier ook hoge smalle bm. En 3e kindje. Hij groeit hier flink snel de hoogte in. Vorige controle met 15+3 was hij al 2 vingers onder navel. Als ik nu zelf voel is hij er net op/ over.
    Is heel normaal zei mn vk.

exciting vindt dit leuk.
  8. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Ziet er heel normaal uit.
    Misschien eveb vk bellen voor je onzekerheid ?

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hoe vaker je zwanger bent geweest, hoe minder die 'regeltjes' op gaan van hoe hoog de baarmoeder moet staan bij bepaald aantal weken. Je baarmoeder is al groter/slapper dan toen je nog nooit zwanger was geweest en 'weet' steeds beter hoe het moet, kan zich vrij snel aanpassen. VK zal ook meer opletten of de toename van controle naar controle voldoende is, m.a.w. of de groei goed is.

Bij mijn derde ging het vooral in het begin snel en stond baarmoeder al snel behoorlijk hoog. Volstrekt normaal bij een derde zeiden ze tegen mij... Uiteindelijk (op eind) mijn buik niet groter dan bij tweede, baby was ook van vergelijkbaar formaat.

exciting vindt dit leuk.
  10. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dank jullie wel

Deel Deze Pagina